[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:06

Ik zit midden in een horror verbouwing. Ik ben dan wellicht wat spullen naar een caravan aan het verhuizen. :')

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:29

En ik ben dan in noorwegen op vakantie, wel jammer hoor!

chanelle14

Berichten: 1973
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:58

Ohhhhh wat leuk! Hoopte stiekem al dat er ooit eens zo'n topic ging komen. Wat een knappe reuzen komen er voorbij zeg!


Graag zou ik me ook aan willen melden. Ik rijd sinds een paar jaar op een stal waar ze sportpony's fokken (welke dus elke keer weer drachtig zijn of verkocht worden) en ze een aantal Shires hebben staan.
Nu had ik even niks te rijden en ben ik voor de grap eens op een van de reuzen gestapt.
Dit ging eigenlijk zo goed dat ik er momenteel een uitbreng in de dressuursport!

Meet Ponderosa Stables Dara, stamboeknaam Dandelion Dara (Dandelion Louis x Dandelion Saphir)
Inmiddels 8 jaar oud en meet zo uit mijn hoofd 1.84

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn nu net een aantal keer gestart en staan op L1+3.
Ik ga eens kijken hoe ver we kunnen komen, ze is in ieder geval fanatiek en leergierig genoeg! :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 23:38

chanelle14 schreef:
Ohhhhh wat leuk! Hoopte stiekem al dat er ooit eens zo'n topic ging komen. Wat een knappe reuzen komen er voorbij zeg!


Graag zou ik me ook aan willen melden. Ik rijd sinds een paar jaar op een stal waar ze sportpony's fokken (welke dus elke keer weer drachtig zijn of verkocht worden) en ze een aantal Shires hebben staan.
Nu had ik even niks te rijden en ben ik voor de grap eens op een van de reuzen gestapt.
Dit ging eigenlijk zo goed dat ik er momenteel een uitbreng in de dressuursport!

Meet Ponderosa Stables Dara, stamboeknaam Dandelion Dara (Dandelion Louis x Dandelion Saphir)
Inmiddels 8 jaar oud en meet zo uit mijn hoofd 1.84

[ Afbeelding ]

[ [url=m/DTzwMx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A3UtwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn nu net een aantal keer gestart en staan op L1+3.
Ik ga eens kijken hoe ver we kunnen komen, ze is in ieder geval fanatiek en leergierig genoeg! :D


Gaaf! Leuk dat je zoveel plezier aan haar beleeft!
Jullie zijn echt een mooi plaatje samen!

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:23

Wauw channel wat heb je haar leuk aan het lopen!! Lekker door gaan!!

Er loopt momenteel 1 shire in het z1 met 3 winstpunten, dus ze kunnen het echt wel! *\o/*

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:19

Uch mijt, ik gebruik 2x per jaar cydectin en dan is het prima te doen. Maar idd. stro is funest. Gelukkig heeft hij zowat de hele winter buiten gestaan, dus geen mijt gehad. En mok heeft hij eigenlijk ook nooit.

Hebben jullie wel eens verbranden neuzen gehad, bij de witneuzen hier?

Koenlover en Selka, wat een gave paarden ook. En die hoogoplopende achterbenen <3

En Daphara en Selka, dank je :o . Ben ook heel trots op mijn paard. Is zo'n heerlijk open dier.

Zo Chanelle, die heb je lekker lopen <3 .


Kennen jullie het probleem met modder en sokken :+ ? Zal vanavond even foto erbij plaatsen

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:23

Wauw Chanelle, dat ziet er goed uit.. Extra gaaf met zo'n grote <3

Voor wat betreft de mijt zijn de meningen dus verdeeld tussen wel of geen stro. Nou staat mijn kanjer 24/7 buiten. Wel met schuilstal maar zonder bodembedekking helaas maakt wel of niet naar buiten voor Max dus geen verschil. Het is nog steeds 2 keer per jaar raak. Mok heeft hij gelukkig nooit. Wij wassen voor de mijt met byemite. Lijkt wel goed te helpen maar ik denk dat het flink prikt in de wondjes. Hij is namelijk echt een goedsul maar met het wassen kan hij wel norrig worden.

Oh modder en sokken... vooral met een enthousiast paard :+ Zo leuk als hij je enthousiast tegemoet komt draven door de plassen! (Modder tot achter je oren.. :D )

Captain

Berichten: 21400
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:26

Wauw Chanelle, wat een prachtig dier! <3

Annie's neus is vorig jaar echt heel erg verbrand.. :( Zo sneu, maar ze stond niet toe dat we haar neus insmeerden en het was zo snel gegaan binnen een paar dagen.

Ik herken moddersokken trouwens ook wel hoor, ze staan hier op kleigrond. :P Had dit jaar maar een stuk van de sokken af geknipt want het was zo goor..
Afbeelding

Maar normaal zien haar sokken er eigenlijk altijd zo uit:

Afbeelding

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:29

Shire-Spam! Yes! <3 <3
Ik doe mee!
Herkules Abraham, 06.06.2009, dus bijna 9 jaar oud alweer. Nooit gemeten, maar ergens tussen 1.75-1.78m
Papa is Leverton Statesman, mama Herkules Ira.
Als we het dan over ramsneuzen hebben kan die van mij ook wel meedoen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vos drum is echt supertof! Ergens in de USA loopt volgens mij ook een vos-shire. Gaaf!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:32

Ik heb wel al wat vos Clydesdales gezien maar die hebben dan lichte manen

Goh moddersokken, wie kent ze niet ? :P

Afbeelding
Afbeelding

Duke houdt zich nog best schoon moet ik zeggen! Maar die stonden ook maar met 2 deze winter, dat scheelt toch ook een hoop in weidesloperij

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:35

Haha heerlijk die moddersokken. Ik spuit het in de winter alleen schoon als de hoefsmid komt, verder loopt hij er maar als een slons bij :+ .


Zo Jenn die laatste foto, huge :wow:

Ik heb idd een paar jaar terug ook een vos merrie gezien in Amerika ontzettend mooi dier ook.

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:38

Ohh er zijn alweer meer berichten binnen voor ik postte. Prutpootjes, tsja. Prachtig wit in de winter, maar nu, een drama.

Mijten hier ooit 1x last van gehad, gedrupt met PourOn en nooit meer gezien. Ik heb ook kippen, ze zeggen dat het probleem dan groter wordt. Gelukkig geen last hier, even afkloppen :Y)

Wat is Beer trouwens stoer aan het worden, begint meer en meer op Danny te lijken vind ik, maar met de kleur van moeders!

Voor degenen die mennen, hebben jullie de stangen voor de wagen (weet alleen het Noorse woord, hoe slim :)* ) moeten aanpassen? Of past een gemiddelde wagen voor grote paarden ook wel voor shires? Ab is niet zo enorm.

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:41

Nadine, Noorwegen?? Waar ga je naartoe? :o

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:47

Oh heerlijk topic! De meeste volgtopics volg ik inderdaad al omdat ik ze zo leuk vind.
Maar voor mij geld hetzelfde als voor Rocamor, ik heb er zelf geen in het bezit maar vind ze echt fantastisch.

Sanne, jij hebt ook een geweldig mooie vos zeg!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:49

jenn0dv schreef:
Ohh er zijn alweer meer berichten binnen voor ik postte. Prutpootjes, tsja. Prachtig wit in de winter, maar nu, een drama.

Mijten hier ooit 1x last van gehad, gedrupt met PourOn en nooit meer gezien. Ik heb ook kippen, ze zeggen dat het probleem dan groter wordt. Gelukkig geen last hier, even afkloppen :Y)

Wat is Beer trouwens stoer aan het worden, begint meer en meer op Danny te lijken vind ik, maar met de kleur van moeders!

Voor degenen die mennen, hebben jullie de stangen voor de wagen (weet alleen het Noorse woord, hoe slim :)* ) moeten aanpassen? Of past een gemiddelde wagen voor grote paarden ook wel voor shires? Ab is niet zo enorm.


Ik heb niks aangepast maar denk dat deze sowieso al breder waren

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:52


sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:13

jenn0dv schreef:
Ohh er zijn alweer meer berichten binnen voor ik postte. Prutpootjes, tsja. Prachtig wit in de winter, maar nu, een drama.

Mijten hier ooit 1x last van gehad, gedrupt met PourOn en nooit meer gezien. Ik heb ook kippen, ze zeggen dat het probleem dan groter wordt. Gelukkig geen last hier, even afkloppen :Y)

Wat is Beer trouwens stoer aan het worden, begint meer en meer op Danny te lijken vind ik, maar met de kleur van moeders!

Voor degenen die mennen, hebben jullie de stangen voor de wagen (weet alleen het Noorse woord, hoe slim :)* ) moeten aanpassen? Of past een gemiddelde wagen voor grote paarden ook wel voor shires? Ab is niet zo enorm.



Hoe groot is Ab? Chendo is 1.66m en breed. Die past gewoon voor een menwagen voor paarden. Hij is verder best compact, geen extreem lange rug dus een full tuig past hij prima.

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:49

Nee hij is toch wel een dikke 10cm hoger, maar dat zou in de praktijk niet zoveel uitmaken. volgens mij is hij 2,5m lang, ik heb een trekpaardtuig voor hem, ben nu nog bezig ook met een werktuig maar moeilijk om een bøgring(weer alleen het noorse woord, die ring om de hals ;) ) te vinden die past. Heb nu contact met een man die Ardenners had, daar moet toch wat tussen zitten hoop ik.
Hij is niet extreem breed, nog, dus dat zou ook geen problemen moeten geven. De meneer die hem gaat beleren heeft gelukkig genoeg spullen dus er is in principe wel wat te organiseren.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:03

Hier 2 shires :D vanwege tijdgebrek zijn ze lekker met sabbatical, maar het zijn 2 lieve brave kroelkonten <3 ze staan hier gezellig bij huis.

Afbeelding
Afbeelding

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:08

jenn0dv schreef:
Nee hij is toch wel een dikke 10cm hoger, maar dat zou in de praktijk niet zoveel uitmaken. volgens mij is hij 2,5m lang, ik heb een trekpaardtuig voor hem, ben nu nog bezig ook met een werktuig maar moeilijk om een bøgring(weer alleen het noorse woord, die ring om de hals ;) ) te vinden die past. Heb nu contact met een man die Ardenners had, daar moet toch wat tussen zitten hoop ik.
Hij is niet extreem breed, nog, dus dat zou ook geen problemen moeten geven. De meneer die hem gaat beleren heeft gelukkig genoeg spullen dus er is in principe wel wat te organiseren.



Zal weinig uitmaken dan. Op dezelfde stal staat ook een trekpaard van 1.80 ongeveer. en die gaat voordezelfde wagen als die van mij.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:09

VogeltjeM schreef:
Hier 2 shires :D vanwege tijdgebrek zijn ze lekker met sabbatical, maar het zijn 2 lieve brave kroelkonten <3 ze staan hier gezellig bij huis.

[ [url=m/ck4xpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1YQjx8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heerlijk zo aan huis. Knap trouwens zo bitloos, dat hoef ik met die van mij niet te proberen.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:27

Selka schreef:
Hoi Ireen! Blijft een grappig duo die twee. Staat Daisy nog te koop? Daar moet je toch een lieve baas voor kunnen vinden? Zo’n leuk dier. Emmy al 20 dit jaar! Ziet er goed uit!

Misschien... Ik heb nog steeds 0 duidelijkheid over mijn toekomst en weinig tijd/energie om elk weekend voor een uurtje werken 11 uur in de trein te zitten... Het liefste zou ik haar toch zelf houden, want eigenlijk is ze gewoon mijn droompaardje! Lekker groot, (past bij mijn lengte), geen watje, super slim en zeker wel werklustig! En dan nog een eigenwijs en een knuffelbeer ;) Een lieve eigenaar zal het probleem niet zijn... Maar ik maak me toch zorgen over hoe diegene haar gaat houden. Ze heeft nu zo'n perfect plekje!
Ja, Emmy is een glimworm en wordt met de jaren mooier! Maar het is niet voor niets dat ze inmiddels 7 jaar stil staat. COPD, rugproblemen, haar zicht wordt door staar al enige tijd minder. Vooral met schemer schrikt ze nog wel eens van dingen die ze niet zag, zoals haar bak eten of iemand met een lading hooi in de armen, terwijl daarvoor schrikken natuurlijk het tegenovergesteld van shire gedrag is _O-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:48

chanelle14, doe je goed. Leuke combi jullie 2!

Abbemans <3 Ook al zo'n knappe Sjaak. Zijn jullie na de drukke zomer lekker aan het rijden gebleven?
Oh Merel, blijven ze achter zo'n kastanje hekwerk staan? Vind het super mooi maar durfde het niet aan. Zowel met honden als de paarden niet :P

Lastig Ireen.. Als het kan dan is houden natuurlijk altijd fijner.
Schrikken voor eten is niet echt des Shire := :=

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:30

Betreft mijten in de wei, elk jaar 2x.
Heb je al eens geprobeerd om (ja en nu ga ik. Vloeken) de benen helemaal kaal te scheren?
Dan kun je goed behandelen op de huid, kunnen de benen echt even goed luchten en die sokken groeien wel weer aan ;)

Sommige hebben namelijk zo een dik pak sokken dat het gewoon gaat broeien en daar houden die beestjes wel van ;)

Ennn verbranden neuzen, ja elke zomer hier dikke vette ellende met de brandbaren erop, super zielig!

Divoza verkoopt witte uv netten voor aan het halster, ideaal! Nergens meer last van en maatje xl past gewoon!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:39

XL past Willie niet helaasch. Het enige wat hier tegen verbranden helpt is groene leem. Dat spul is echt mijn go to bij allerlei dingen. Maar 2x per week smeren en meneer verbrand niet :D