Ik ben zelf ook gek van Friese paarden. Nu wil ik graag ook een Fries paard voor mezelf kopen. Maar nu zijn er 2 soorten veilingen welke ik op Google tegenkom. Dat is Elite Friesian Auctiondie komende zomer gaat veilen op een fysieke manier en dat lijkt me leuk en betrouwbaar. Want dan kun je ze zelf fysiek afzien en dat is wel heel belangrijk vind ik.
Maar komend weekend op 11 februari is er ook een online veiling van Friese paarden via friesian horse auction.

De organisatie hiervan zelf ontkennen dat vanzelfsprekend maar in werkelijkheid zijn er maar 1 of 2 dravers van een paar duizend euro's van eigenaar gewisseld. De rest was allemaal nep word er gezegd.
Er is me dus op mijn hart gedrukt niet op deze friesian horse auction te kopen om problemen te voorkomen.
Nu willen deze zelfde mensen deze online veiling ook dit ook met Friese paarden doen. Maar ik durf dit natuurlijk niet aan. Het lijkt wel leuk maar ik wil geen risico nemen met deze levende have. Dus ga voor een fysieke veiling.
Zijn er nog andere fysieke veilingen in Nederland waar ik eventueel nog een mooi Fries paard kan kopen??