Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:54

Het is hier weer rustig. Zijn er ook mensen die een winterstop houden?

Nou het trailerladen is weer opgelost, Ook kan ik zelf met de trailer rijden, dus nu kunnen we eigenlijk altijd op pad!

Heb ons ingeschreven voor een clinic in januari, lijkt me erg leuk en leerzaam!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:59

Fijn dat het weer goed gaat!

Ik ga vrijdag een onderlinge in het L2 rijden :)

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:00

Vandaag had ze geen zin <3
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:14

Ja hier winterstop gett. Fijn dat heet probleem is opgelost en jezelf mag rijden zo fijn dat je alles zelf kunt.

Queen leuke foto van jullie samen.
Iedereen fijne dagen toegewenst!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:21

Lieve foto, alvast succes!

Laura jij ook fijne dagen gewenst!

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:25

Gene gehele winterstop maar wel wat rustiger. Eind januari wil ik naar de L, dus thuis veel oefenen alleen met het weer van de afgelopen weken is het allemaal niet zo lekker gegaan.
Zondag had ik een Clinic, dat was wel super leuk!
Fijn Gett dat het trailer laden opgelost is. Het kan je toch behoorlijk belemmeren als je op pad wil..

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:32

Wie gaat zaterdag naar zoelen voor de Friese wedstrijd

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:06

Hier soort van winterstop. Als de bak te rijden is, dan rijden we en anders hebben we pech. Er is in de buurt wel een binnenbak, maar dat vind ik te veel gedoe.
Ik vind dat ze wel echt steeds fijner wordt. Ze gaat haar lijf steeds beter gebruiken, ook tijdens het longeren. Ben erg benieuwd hoe ze straks met beter weer loopt, hopelijk is het dan een beetje b-waardig. :) Ik weet in elk geval dat ze braaf genoeg is op wedstrijd.
Vorige maand toen het weer nog mee zat, heb ik met gekke dingen geoefend. Nou daar vond ze niks geks aan! Gewoon meteen tussen de paraplu's door en langs de verjaardagsslinger. Alleen de vlag op de grond was gek.
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:16

Ik start volgende week woensdag weer, staan nu B+9. (Net na kerst :+ )

Was niet in de planning om dit jaar nog te starten, maar ik was toch vrij en mijn “Groom”/eigenaresse was ook vrij, dus waarom niet :+ al is het maar om dat ene puntje te kunnen scoren voor L1 te kunnen starten. Ze is de B wel beu gereden nu, ze vind het niet meer spannend _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:21

Succes voor degenen die wedstrijd hebben aankomende week!

Ik heb mijn mijn 3,5 jarige afgelopen zaterdag mee gedaan aan de Halve Finale van de Friesian Talent Cup. De merrie was redelijk braaf maar moest niet hebben van de speakers langs de kant op ooghoogte. Vorige keer waren ze lovend en kreeg ik een 8 voor mijn galop nu kwam ik niet verder dan een 6, beetje vreemd. Maar ze was heel braaf. Nu lekker alles winterstopt en na de Kerstvakantie pak ik de 8 jarige weer op.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:43

Hier nu ook een verplichte winterstop. Kunnen wel weer wat leuke oefeningen van het Z meepakken.

Fijn om te horen dat het trailerladen weer goed gaat gett, kun je weer met een gerust hard op weg ;)

Mooie fotos Melewel94. Zou een mooi kerstcadeautje zijn als je je laatste puntje zou halen! Alvast succes.

En jammer van je wedstrijd. Wel mooi dat je nog een redelijk rondje heb kunnen rijden, op die leeftijd is dat al heel wat :D Wat start je met je 8-jarige?

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:44

blizzart schreef:
Wie gaat zaterdag naar zoelen voor de Friese wedstrijd


Ik rij daar mee. Moet als allereerste van de dag en tevens ons Z1 debuut. In de avond moet ik bij de M schrijven

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:48

Wat zijn de wedstrijddoelen voor 2018? Iedereen al een beetje een idee of wens?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:01

Ik hoop in 2018 de L2 te halen :):) of toch in ieder geval starrgerechtigd te zijn voor de L2 :=

Lijkt me een realistisch doel voor zowel paard als ik :j zijn de M oefeningen al aan het meepakken dus die is hopelijk in 2019 aan de beurt, kunnen we nog een dik jaar ervoor rustig trainen +:)+

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:41

Hananass de 8-jarige heb ik nu 1x uitgebracht in het ZZ-Licht.

Mijn doel is om ze aankomend jaar weer gezond te houden. Morgen komt de VA even naar het achterbeen kijken van Edou daar zit wat vocht in, ze loopt verder niet kreupel ofzo. Meer voor mijn gevoel.

Qua wedstrijddoel hoop ik die andere 9 winstpunten in het ZZ-Licht te behalen. En met Tsjikke (die wordt 4) hoop ik in April te starten en laten we de lat niet te hoog leggen, de L1 door te rijden aankomend jaar.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:52

Ik hoop in 2018 een startkaart aan te gaan vragen en officieel te gaan starten *\o/*
Dan kan ik ook legitiem hier mee gaan kletsen en posten :Y)
Hopelijk heb ik m’n nieuwe zadel snel binnen (zou tussen 4-10 weken duren, zit nu op week 7..) en dan kan ik ein-de-lijk weer ohz gaan trainen! Ze is nu al 8 weken nauwelijks ohz geweest. Heb een boomloos zadel van een stalgenoot geleend, maar dat ding schuift vreselijk, paard kreeg er schuurplekken van, dus daar ben ik mee gestopt.
Nu vooral aan de longe aan het werk.
Dus 2018 gaat in het teken staan van trainen, lessen en ontwikkelen!

Want zeg nou zelf.. hier wil je toch mee aan de slag.. <3
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:46

Wedstrijddoel voor 2018 laatste punten in het M2 halen en dan hopelijk Z1 gaan starten.

Janneke succes met je debuut spannend hoor.

Sanet hoe gaat het met je nieuwe topper?

Anne hopelijk kan je snel weer rijden.

Barb wat jammer am de halve finale kreeg je wel feedback waar je iets mee kon?

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:06

Mijn doel dit jaar is in ieder geval geslaagd: L2 startgerechtigd zijn. En dat terwijl we pas in februari de eerste wedstrijd in de B reden :)

Voor 2018 niet specifiek een vast doel qua niveau. Meer het doel dat we een net stuk kunnen wijken :+

Volgende week komt voor het eerste de osteo voor hem want sinds ik hem rij wilt hij de lengtebuiging rechtsom al niet meepakken. Dus ik hoop dat het iets overlevert en/of verhelderd :)

Zou wel leuk zijn als we de M1 bereiken! Voor mijzelf ook een mijlpijl want heb zelf nog geen M gereden met geen enkel paard

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:11

Ik hoop zelf toch komend jaar wel het Elite predicaat op te mogen halen met Sybrich.
Mijn nieuwe aanwinst ga ik misschien starten, maar daar heb ik nog geen concrete plannen voor. De focus ligt nu nog echt op Syb.

Mijn nieuwe topper is echt geweldig Laura, maar Syb heeft mij laten zand happen. Dus ik lig alweer 2 weken uit de roulatie.

Laura1982

Berichten: 4077
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:19

Sanet ja dat heb ik gelezen sybje is soms nog een boefje. Fijn dat het goed gaat met je nieuwe topper.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:27

Oh jeej Sanet? Wat heb je? Hopelijk snel weer goed..

Mijn doel voor 2018 is het M1

Besje15

Berichten: 310
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:52

Leuk topic! Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een 9 jarige friese merrie (Beintse x Gradus)
Wij zijn in juni voor het eerst gestart en zijn nu L1+1.

Afbeelding

Afbeelding

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:56

QueenE schreef:
Oh jeej Sanet? Wat heb je? Hopelijk snel weer goed..

Mijn doel voor 2018 is het M1


Valt in zekere zin mee hoor. Maar ik ben in mijn val met mijn rechterknie in mijn linkerkuit terecht gekomen. Daardoor is daar echt een hele grote blauwe plek ontstaan op de spier. Dus been dik en heel pijnlijk, eerste dagen nauwelijks gewicht op kunnen verdragen.
Ik denk, dat duurt een weekje. Maar inmiddels zijn we dik 2 weken verder en heb ik nog steeds een blauwe en pijnlijke kuit.
Ik heb er zaterdag wel even opgezeten (van de andere kant opgestegen :o ), maar voet kon niet in de beugel, want zover kan ik de kuit nog niet flexen. En bewegend paard tegen die kuit was ook niet geslaagd, maar ik zat erop, was heerlijk :) :) :)

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:12

Mijn doelen voor 2018 zijn in ieder geval relaxed een B proef te rijden, waarin hij niet door de spanning opslot slaat en niet meer vooruit te krijgen is, of steeds weg springt. Het zou dan leuk zijn om voor 2019 L1 startgerechtig te zijn, maar ik wil niks forceren dus mocht het nog niet zo ver zijn, is dat ook goed. Als we maar een stijgende lijn houden. :)

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:12

Wat super leuk Janneke ik ga mijn laaste B wedstrijd doen
Volgend jaar is met wedstrijd doel L1 starten en winst halen