Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:39

Ik heb een idee van wat je zoekt, zonder te zeggen dat dit paard niet oké is (dat moet de dierenarts maar uitmaken): je kan voor je geld meer 'waar' krijgen. Als je akkoord gaat met een kleiner dier, minder gunstig gebouwd qua raskenmerken, geen uitgesproken gangen maar wel gezond en correct... Dan kan je ook een leuk paard kopen hoor! Zeker als je een kruising ziet zitten of een papierloos paard, dat doet de prijs weer dalen.

anjali
Berichten: 15179
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:53

Het paard moet natuurlijk gezond zijn als je hem als rijpaard wilt gebruiken. Maar het karakter is ook belangrijk,en of ts er een klik mee heeft. En dat schijnt ze met dit paard wel te hebben.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:17

anjali schreef:
Het paard moet natuurlijk gezond zijn als je hem als rijpaard wilt gebruiken. Maar het karakter is ook belangrijk,en of ts er een klik mee heeft. En dat schijnt ze met dit paard wel te hebben.


Er zijn er meer waar je een klik mee kan hebben. Mijn advies is altijd, ga lekker veel in de rondte kijken. Dan kom je er vaak ook beter achter wat je wensen zijn. En wat een beetje de prijzen zijn. Er zijn echt genoeg leuke paarden te koop

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:57

Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:19

aah dat is jammer; je vindt hem juist zo leuk, maar verstandige beslissing.

Er komt wel een ander paard op je pad die bij je past. Veel succes met je zoektocht

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:21

Verstandig besluit TS.
Succes met je verdere zoektocht :).

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:22

Bedankt!
Ik hoop alleen dat hij toch ergens goed terecht komt :-(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:31

Het heeft zo moeten zijn..
Rare handelaar ts!

Ik zou het leuk vinden om je hier nog te blijven volgen ts, mocht je nog een mogelijk nieuw vriendje vinden..als je dat nog durft tenminste :)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:36

Inderdaad, maar vind het wel een beetje triest. Vooral voor die arme lieverd! Als ik iets anders op mijn pad tegenkom kom ik het hier weer kritisch door jullie laten keuren ;-)

veranadautje
Berichten: 1295
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:39

toch geeft het mij twijfels. hun gaan er vanuit dat hij goed is. waarom dan geen afkeurings kosten betalen.
arm dier.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:41

Ik vind het dus des te sterker van je TS. Je had je hart al een beetje verloren. Helaas kan je niet alles redden..

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:43

veranadautje schreef:
toch geeft het mij twijfels. hun gaan er vanuit dat hij goed is. waarom dan geen afkeurings kosten betalen.
arm dier.

Inderdaad. Hij was ook nog nooit door een dierenarts nagekeken sinds zijn aankomst in Nederland, dat had ik al nagevraagd... Misschien zijn ze van het principe dat ze liever hun hoofd ik het zand steken en van niets weten zodat ze ook geen schuld kunnen krijgen?

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:53

Goed besluit ts! Knap van je om met beide benen op de grond te blijven terwijl je al verliefd op het paard was.

Succes met de zoektocht naar een leuk gezond paard +:)+

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:28

Wat jammer TS, maar er komt vast een leuk paard op je pad :j

suffie
Berichten: 5717
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:04

Sunora schreef:
Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!


Heel verstandig besluit :j Als ze ervan overtuigd zijn een gezond paard te verkopen, hoeft er bij hun geen enkele twijfel te zijn. Het zou ze sieren als ze hem eerst zelf klinisch laten keuren voordat ze hem in de verkoop doen, of ze gokken erop dat er iemand voor hem valt zonder hem te laten keuren.....
Het is ontzettend jammer, waar wel beter zo :(:)

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:12

Sunora schreef:
Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!

Ik heb je verhaal gevolgd maar bij zoiets gaan toch echt bij mij de alarmbellen rinkelen.
Ik hoop dat je een leuk paardje vind

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:35

Ach wat verdrietig... ik snap je gevoel maar je kan niet alles redden. Je gaat nu een ander paardje heel gelukkig maken.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:56

purny schreef:
Sunora schreef:
Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!

Ik heb je verhaal gevolgd maar bij zoiets gaan toch echt bij mij de alarmbellen rinkelen.
Ik hoop dat je een leuk paardje vind

ik heb dat hier hetzelfde, krijg echt de kriebels van zo een reactie
alsof ze het dan al weten lijkt mij...
maar goed, fijn dat jij de verstandigste keuze hebt gemaakt
succes met het zoeken naar jou droompaardje, die huppelt hier vast ergens gezond rond ;)

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:41

Sunora schreef:
Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!


Dat zegt genoeg...

Inderdaad heel sneu voor het dier, maar je bespaart jezelf een hoop ellende denk ik..

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:49

Jammer dat het hier stopt, maar misschien wel beter voor jouw gevoel. Je gaat binnenkort je eigen topper tegenkomen!!

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:50

Jammer maar wijs. Blijkbaar heeft het lot een ander voor je in gedachten... En anders komt hij misschien nog wel op een andere manier terug op je pad, je weet nooit. Een ander paardje wordt zeker weten ook heel gelukkig bij jou en jij met hem/haar!

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:52

Verstandige keuze ts

Zegt idd al genoeg dat ze de keuring niet op zich nemen!

Succes met de zoektocht naar een vriendje :)

Misschien nog wat tips voor als je weer op zoek gaat Vraag altijd eerst of je het paard los mag zien lopen hier kan je vaak ook heel goed het gedrag uit op maken Hoe reageert die is het een vluchter een plakker of een brutale

Dan evt het rijden film dit dan ook een stuk op de hoefslag van recht voor en van recht achter

Mocht het paard bevallen en je bent geinteresseerd vraag of die zonder bijzet op een niet al te grote volte mag laten lopen

En altijd nog 1 of 2 x terug gaan om het paard te proberen

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:15

Verstandige keus! Er zijn nog genoeg andere paarden :)
Veel succes en plezier met je zoektocht en laat je het hier wel weten als je een vriendje hebt gevonden?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:33

Sunora schreef:
Het verhaal eindigt dan toch hier. Ze willen de kosten bij een afkeuring absoluut niet op zich nemen, dusja dat is voor mij dan toch het einde. Ik zie het niet zitten om ca. 500 euro kwijt te zijn bij een afkeuring. Jammer maar helaas!

Klinkt mij als het beste. Als ze toch overtuigd zouden zijn van het paard, hadden ze het risico wel genomen. Ze zullen ook beseffen dat er meer aan de hand is dan wat ze zeggen.

Veel succes met de verdere zoektocht!

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:43

Verstandig besluit TS. Blijkbaar vonden ze zelf het risico op afkeuren ook te groot.
En door naar de volgende.