Stelling: Barockpinto laat nu ook Tinkerbloed binnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Stelling: Barockpinto laat nu ook Tinkerbloed binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 09:12

Ik volg het Barockpinto stamboek al een paar jaar.
Nu begreep ik dat de paarden die destijds konden worden opgenomen louter warmbloed x Fries mochten zijn. Om zo een uniek sportpaard te creeren met barokke kenmerken.
Nu lees ik in de statuten dat er 25% Fries bloed in moet zitten maar ik lees nergens een begrenzing van de andere 75% vreemd bloed. Dit kan behalve warmbloed dus inmiddels werkelijk alles zijn?

Quarter, Tinker, Appaloosa, bonte Arabier, Orlov... etc? Als het totaalbeeld maar aan de Barockpinto voldoet?

Ja natuurlijk, je Fries x Gypsy cob veulen mag gewoon geregistreerd bij het BP, dan zetten we moedersvader of vader onbekend op papier. Of je begint in een Voorboek. Opgelost.

Of niet?

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Stelling: Barockpinto laat nu ook Tinkerbloed binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:28

Bizar... een vriendin heeft een fries x kwpn. Prachtig paardje hoe een barock pinto in mijn ogen moet zijn. Gedekt door een arabier, dus qua voorouders ook barock pinto. Andere vriendin heeft een fries x tinker. Dat is toch echt heel wat anders.... ja, allebei bont, 1.55 - 1.60 hoog en kan leuk lopen. Maar denk dat loopje van de Tinkerkruising niet in de buurt komt van de halve arabier straks. Wat is dan de binding als stamboek? "Ras"standaard? Sowieso is Tinker zelf nog jong als ras, open stamboek. Daar moet je naar mijn idee nog niet mee klooien/kruisen.