[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:57

Sanet schreef:
118,5? Dat zal wel niet toch?


Nee 188.5

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:59

SunnyHorse schreef:
Leuk en spannend en die Ibop Laura.
Hoe bereid je daar op voor?


Ik ben hem samen met instructie en corina van de bunt aan het trainen.
We kijken naar wat goed gaat en wat aandacht verdient en zo proberen we per gang het juiste plaatje te creëren.
Focus is nu juiste frame en basis tempo in iedere ganf. Daarnaast kracht training om hem er straks goed neer te kunnen zetten

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:35

Klinkt goed Laura. Gaaf hoe je ermee bezig bent.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:19

Bedankt! :D
Laura1982, Ja dat klopt inderdaad hoor ik herken jou ook! En Sanet. Ze was toen zo'n beetje mijn voorbeeld toen ik Z dressuur ging rijden. O:)

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:58

Hebben jullie nog last gehad van het voorspelde slechte weer?

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:27

DaraBariton schreef:
Bedankt! :D
Laura1982, Ja dat klopt inderdaad hoor ik herken jou ook! En Sanet. Ze was toen zo'n beetje mijn voorbeeld toen ik Z dressuur ging rijden. O:)


Hahaha ja herkenbaar dat voorbeeld! En zijn jullie in het Z gekomen?

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:13

Sunnyhorse het is enorm leerzaam en ook leuk om onderdeel van het proces te zijn.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:55

Mooie premie horselover!

Gefeliciteerd DaraBariton met je prachtige veulen <3 Op naar een hele mooie toekomst samen!

Keurige punten Laura1982. Het belangrijkste is dat het goed voelde! Ook leuk dat hij voor de ibop gaat :D Misschien lees ik er overheen, maar ga je hem zelf rijden voor de ibop?

Bij ons zijn ze volop aan het trainen voor de keuringen, er gaan een stuk of 15 voor en nog heel wat veulens. De eerstvolgende is Ta it Bihâld. Ben benieuwd naar de resultaten!

Momenteel ben ik met twee hele leuke paarden bezig <3 De 8-jarige Tsjalke x Felle doet het goed, maar zit wel een kop op.

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favorietje <3 Een 4 jarige Omer x Leffert. De afstamming is vragen om problemen :+ Maar ze is onwijs braaf en heb heel veel plezier aan haar :D

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:09

Ketly nee ik rij hem niet zelf voor dat doet mijn instructie. Die is daar helemaal in thuis en ik ben daar niet de juiste ruiter voor.

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:29

DaraBariton schreef:
Bedankt! :D
Laura1982, Ja dat klopt inderdaad hoor ik herken jou ook! En Sanet. Ze was toen zo'n beetje mijn voorbeeld toen ik Z dressuur ging rijden. O:)


Aaah! Dat is lief! Ik voel me vereerd!! 8-)

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:50

Hey! Ik meld me ook maar weer eens.
Ilse loopt al twee maanden niet helemaal rat, ook niet stok kreupel maar wat kort en onregelmatig. Maandag dierenarts er weer bij geweest, uitverdoofd en het blijkt in haar hoef te zitten. Ik heb gevraagd of hij foto’s wilde maken maar dat vond hij in eerste instantie niet nodig, hij zei zet haar maar voor op ijzers dat zou al heel wat moeten verbeteren. Ze heeft gevoelige hoeven, het enige wat hij eventueel verwachtte was wat verbening, en dan zou het advies ook zijn om haar op ijzers te zetten. Het was niet dusdanig ernstig dat hij aan de hoef iets kon voelen. Ze staat nu dus op ijzers en zou binnen twee weken weer goed moeten lopen, iemand hier ervaring mee?

boemel

Berichten: 8485
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:48

Niet leuk Nynke.
Ik heb nu van 2 dierenartsen gehoord dat Friezen nagenoeg altijd hoefbeenverbening hebben. Ze hoeven daar zeker geen last van te hebben, maar het kan wel.
Persoonlijk zou ik toch foto's maken.

Wellicht is een gewoon ijzer niet afdoende, maar heb je speciaal beslag nodig. Toch handig om te weten.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:29

Nynke wat een rot bericht.
Even de tijd geven en ind een foto geeft meer duidelijkheid

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:45

boemel schreef:
Niet leuk Nynke.
Ik heb nu van 2 dierenartsen gehoord dat Friezen nagenoeg altijd hoefbeenverbening hebben. Ze hoeven daar zeker geen last van te hebben, maar het kan wel.
Persoonlijk zou ik toch foto's maken.

Wellicht is een gewoon ijzer niet afdoende, maar heb je speciaal beslag nodig. Toch handig om te weten.


Mijn dierenarts zei inderdaad dat 70% van de Friezen die hij keurt verbening heeft. Ik heb inderdaad gevraagd om foto’s ook vanwege eventueel speciaal beslag, maar hij zei dat we eerst een gewoon ijzer moesten proberen omdat dat meestal afdoende werkt, had hij op de foto verbening gezien had hij het zelfde advies gegeven

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:51

Nooit leuk om te horen Nynke! Ik heb wel goede ervaring gehad met het speciale beslag. Dat maakte een wereld van verschil. Bij mijn paard was het net iets hoger( artrose)
Uitverdoven en dan foto's. Toen ik het hoorde schrok ik heel erg. Maar er was echt nog wel veel mogelijk.

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:55

Fijn om te horen! Ze stapt en galoppeert weer als van ouds, in draf lijkt ze nog wat voorzichtig

Getty_Maan

Berichten: 2597
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 23:04

Ik ben er ook weer eens, ontzettend druk gehad en een weekje Italië, maar we hebben het weer wat op de rit..

Wanneer gaat illias voor de ibop laura?

En hoe gaat het nu met ilse, nynke?

Hier vandaag een pasconsult gehad voor beide paarden. Hiske heeft een goed zadel, moet alleen tijdelijk met bontje gereden worden vanwege haar kale rug.

En voor Maan uitgekomen op de Frank Baines Pirouette.. Helaas past het Fryso zadel echt niet.

Mocht iemand nog een fijn zadel zoeken, ik heb een Fryso Legacy 17,5" / fit 4 te koop :'(
Recent nagekeken en opgevuld.

Nynkex01
Berichten: 1130
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 10:40

Getty_Maan schreef:
Ik ben er ook weer eens, ontzettend druk gehad en een weekje Italië, maar we hebben het weer wat op de rit..

Wanneer gaat illias voor de ibop laura?

En hoe gaat het nu met ilse, nynke?

Hier vandaag een pasconsult gehad voor beide paarden. Hiske heeft een goed zadel, moet alleen tijdelijk met bontje gereden worden vanwege haar kale rug.

En voor Maan uitgekomen op de Frank Baines Pirouette.. Helaas past het Fryso zadel echt niet.

Mocht iemand nog een fijn zadel zoeken, ik heb een Fryso Legacy 17,5" / fit 4 te koop :'(
Recent nagekeken en opgevuld.


Oeh ik wil al wel heel lang een nieuw zadel, maar vind het zo’n drama met passend te krijgen. Heb nu een zadel wat voor Ilse past, maar voor mij eigenlijk niet helemaal fijn zit. Voor mijn heupen is de twist te breed.
Heerlijk even een weekje Italië, fijn gehad?
Ik rijd Ilse af en toe weer en ze voelt niet echt kreupel, maar heeft ook niet heel veel looplust. De dierenarts zei ook dat ze wel twee weekjes moest wennen aan haar nieuwe ijzers dus nemen er rustig de tijd voor. Gister voor het eerst bitloos gereden, dat vond ze best grappig volgens mij, ze was lekker ontspannen

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:04

Getty_Maan schreef:
Ik ben er ook weer eens, ontzettend druk gehad en een weekje Italië, maar we hebben het weer wat op de rit..

Wanneer gaat illias voor de ibop laura?

En hoe gaat het nu met ilse, nynke?

Hier vandaag een pasconsult gehad voor beide paarden. Hiske heeft een goed zadel, moet alleen tijdelijk met bontje gereden worden vanwege haar kale rug.

En voor Maan uitgekomen op de Frank Baines Pirouette.. Helaas past het Fryso zadel echt niet.

Mocht iemand nog een fijn zadel zoeken, ik heb een Fryso Legacy 17,5" / fit 4 te koop :'(
Recent nagekeken en opgevuld.


17 augustus gaan we naar warga
We hebben eerst nog een wedstrijd in de B begin augustus. Hij voelt goed aan en is blij en vrolijk.

Nynke ja de tijd geven en luister naar je gevoel. Ik ben zo blij met mijn sella zadels ali was vorige week geweest alles ligt weer tip top zo fijn

boemel

Berichten: 8485
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:11

Ja, dat heb ik ook. Voor 2 Friezen een Sella zadel. Heel tevreden over.

Jonkie is nu nog best kort. Wellicht eerst tijdelijk een Massimo tot ze uitgegroeid is :o

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:49

Ja het is een hele investering dus zou ook niet gelijk voor een nieuwe gaan

SunnyHorse
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:42

Goed te horen dat Sella goed op de Friezen passen. Zijn er ook Sella zadels voor lange benen?

Nynke, hoop dat je merrie gauw weer verbetering laat zien. Wat gaaf dat je bitloos gereden hebt.

Ontzettend balen Getty dat je zo’n mooi zadel weg moet doen.

Hier nog steeds verliefd op ons merrie veulentje
Afbeelding

Ze was nauwelijks in handen geweest. Dus halstertje omdoen, of even aanraken zat er niet in! Maar we maken vorderingen. Ik kan inmiddels een halstertje omdoen zonder met twee man er boven op te duiken en zelfs kriebelen vindt ze al best lekker, ze kriebelt (soms wat hardhandig) terug.

boemel

Berichten: 8485
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:57

Wat een lief koppie Sunny Horse.

Sella zadels vallen vrij klein. Ik heb 17,5" en dat is meer richting de 17".

Ik pas met mijn 174cm goed in de Cello en in de Star.
Mijn vriend is 187cm, hij kan zijn been in de Cello niet zo goed kwijt. De star gaat prima.
Volgens mij is Sella redelijk flexibel qua type zweetblad.

Fleuribelle
Berichten: 778
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:15

SunnyHorse wat een lief hoofdje.

Hier rusten mam en kind lekker uit van de dag op de wei.

Afbeelding

julya

Berichten: 677
Geregistreerd: 09-04-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:31

Hier staat het pupje sinds gister op een meer kleinschalige opfok.
In haar groepje staat 1 andere fries ook.
En nu denk ik ineens, ga ik die wel uit elkaar kunnen houden