[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:47

Dennenboom schreef:
Ik heb ook kaarten voor de hengstenkeuring. Kijk er met een dubbel gevoel tegenaan. Aan de ene kant heel veel zin in, ben er nog nooit geweest :oo Aan de andere kant moeten we voor de kleine oppas regelen en dat vind ik niks := en kunnen we er pas om 09.30 zijn en moeten ook rond 16.00 weer weg vanwege het bedrijf. Dus overwegen hier nog wat

Wat een gedoe met dat droes zeg. Hopelijk knappen ze allemaal goed op!


Doe je kleine lekker in de draagzak joh! Deed ik ook bij hengstenshow.

Lekker tegen moeders aan blijven ze vaak prima rustig zolang er af en toe wat eten in gaat.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:05

Ooh Dennenboom, misschien zou je een half uurtje langer kunnen blijven. Rond 16.10 uur volgt het kampioenschap. Zou jammer zijn als je dat dan net mist!
Ik denk zelf dat de enorme herrie niet veel goeds doet voor zo'n kleintje. Hopelijk krijgen jullie iets gevonden waar je je fijn bij voelt en kunnen jullie lekker even naar de HK.

Dennenboom

Berichten: 714
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:33

Haar meenemen zien we niet zo zitten, ze wordt ook al bijna 1 dus echt zo'n klein hummeltje hangend tegen je aan is het niet meer :=

Ja ik hoop dat het lukt. We moeten melken dus dat hangt er ook net even vanaf hoe en hoelaat het ochtends allemaal loopt. Willen natuurlijk ook al wat eerder beginnen..als kunnen we haast beter iets later beginnen en dan langer blijven :roll:

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:18

Haha, inderdaad dan beter iets later beginnen en alles wat opschuiven. Het is ook niet iets wat je zomaar even aan iemand anders kan overlaten. Hopelijk gaat het jullie lukken :(:)

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:55

Iemand die de nakomelingenrapporten al heeft gelezen?

Dennenboom

Berichten: 714
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 22:44

Ik lees toevallig net die van Ulbrân

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:54

Daar moet ik nog aan beginnen. Hoe lijkt het?

Sanet

Berichten: 7991
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:27

Die van Ulbran wel erg positief. Paarden doen het ook leuk in de sport.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2472
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:29

Die van Tiede en Tymen waren volgens mij ook wel positief. Ik ben wel blij met die van Ulbrân in ieder geval. :)

flodje84

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:11

Hoihoi, hier een berichtje van een stille meelezen :)

Sinds vorig jaar heb ik mijn eerste Fries: Hugo van Olgert 445x Sjerp 446.
Afgelopen zomer hebben we hem onder het zadel beleerd en dit pakt hij tot nu toe super goed op! Echter heb ik wat “problemen” met het vinden van de juiste singel. Ik had de anatomische singel van lemieux, maar deze ging van voren open staan en zat hem echt niet lekker. Van een stalgenootje heb ik de f.r.a. Singel geprobeerd (foto) maar deze is te recht en ook niet fijn. Hebben jullie nog singel tips voor mij? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer hihiAfbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:02

flodje84 schreef:
Hoihoi, hier een berichtje van een stille meelezen :)

Sinds vorig jaar heb ik mijn eerste Fries: Hugo van Olgert 445x Sjerp 446.
Afgelopen zomer hebben we hem onder het zadel beleerd en dit pakt hij tot nu toe super goed op! Echter heb ik wat “problemen” met het vinden van de juiste singel. Ik had de anatomische singel van lemieux, maar deze ging van voren open staan en zat hem echt niet lekker. Van een stalgenootje heb ik de f.r.a. Singel geprobeerd (foto) maar deze is te recht en ook niet fijn. Hebben jullie nog singel tips voor mij? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer hihi[ [url=m/t0QMOZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Banaan singel kopen

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:41

flodje84 schreef:
Hoihoi, hier een berichtje van een stille meelezen :)

Sinds vorig jaar heb ik mijn eerste Fries: Hugo van Olgert 445x Sjerp 446.
Afgelopen zomer hebben we hem onder het zadel beleerd en dit pakt hij tot nu toe super goed op! Echter heb ik wat “problemen” met het vinden van de juiste singel. Ik had de anatomische singel van lemieux, maar deze ging van voren open staan en zat hem echt niet lekker. Van een stalgenootje heb ik de f.r.a. Singel geprobeerd (foto) maar deze is te recht en ook niet fijn. Hebben jullie nog singel tips voor mij? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer hihi[ [url=m/t0QMOZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier gebruik ik de pro lite singel maar ik denk dat je echt moet proberen. Het ligt bij de mijne perfect maar dat kan bij een ander paard natuurlijk anders zijn. Je kunt nog kiezen voor wijd of smal mbt de uitsnijding. Ik heb smal.

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:21

flodje84 schreef:
Hoihoi, hier een berichtje van een stille meelezen :)

Sinds vorig jaar heb ik mijn eerste Fries: Hugo van Olgert 445x Sjerp 446.
Afgelopen zomer hebben we hem onder het zadel beleerd en dit pakt hij tot nu toe super goed op! Echter heb ik wat “problemen” met het vinden van de juiste singel. Ik had de anatomische singel van lemieux, maar deze ging van voren open staan en zat hem echt niet lekker. Van een stalgenootje heb ik de f.r.a. Singel geprobeerd (foto) maar deze is te recht en ook niet fijn. Hebben jullie nog singel tips voor mij? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer hihi[ [url=m/t0QMOZ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ook van een stille meelezer.. ik heb deze, bevalt me prima. Weet niet of je in de buurt van Tweespan woont (je profiel niet geopend), kan je de singel 2 weken proberen.

https://www.tweespan.nl/wintec-cair-dressuursingel/

Lys_PPA

Berichten: 1359
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:19

Mooi paard Flodje!

Ik gebruik ook de wintec cair singel, ben ik zeer tevreden over.

flodje84

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: naast de buren

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:33

Bedankt voor de tips!
Helaas wonen wij helemaal in Zeeland, dus dat gaat niet lukken!

SunnyHorse
Berichten: 1268
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:08


Sanet

Berichten: 7991
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:49

Ik rij met 1 zadel bij 2 paarden maar wel met 2 verschillende singels. Bij de een een anatomische Prestige singel, dat is een lederen singel met elastiek. Bij de ander een ProLite anatomische singel, die is gemaakt van “imitatie leer” en heeft geen elastiek. Als ik wissel van singel is dat echt niet fijn. Zadel blijft dan ook niet fijn meer liggen bij degene die ik normaal zonder elastiek rij. En die ander wordt gewoon echt heel boos.
Ik heb ook wel met die dure Fairfax gereden, in plaats van de Prestige, maar daarmee merkte in geen verschil, dus toen kon ik gelukkig gewoon mijn eigen Prestige houden :)
Het is ff proberen soms, helaas…

SunnyHorse
Berichten: 1268
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:17

Nou, kriebels voor de dagen beginnen inmiddels te komen. Zin in *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop dat Hans Klok hengsten laat zweven! :+

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:22

Hahahaha Sunny, dat zou wel een stunt zijn ja :))
Hier thuis morgen de laatste dingen regelen en de buurman nog een keer wat uitleg geven over welk paard welk voer mag krijgen. Koffertje pakken en dan donderdagochtend richting Leeuwarden. Heel veel zin in! *\%/*

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:36

Flodje84
Ik denk dat wanneer je met tweespan belt zij best bereid zijn de singels op te sturen. Zijn fijne singels en ze hebben ook de smalle uitvoering. Ik zou even bellen en je probleem voorleggen!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:37

Heb inmiddels ook ff de hengstenrapporten gelezen. Die Tiede geeft ook veel fokzekerheid lees ik. En Ulbran ook een heel best rapport. Leuk!

Dennenboom

Berichten: 714
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:09

Ik heb ook de wintec cair singel, prijzig maar erg tevreden over!

Ik heb ook zin in het weekend! Ben heel benieuwd hoe het is. En ga zondag nog naar salesday toe :))

SunnyHorse
Berichten: 1268
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:12

Dennenboom schreef:
Ik heb ook de wintec cair singel, prijzig maar erg tevreden over!

Ik heb ook zin in het weekend! Ben heel benieuwd hoe het is. En ga zondag nog naar salesday toe :))


Leuk Denneboom!
Welke stallen ga je langs?

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:35

Gisteravond is mijn lieve vorige paardje Wende plotseling overleden aan koliek, ben er kapot van. dikke darm was 360° gedraaid en afgestorven. Had nog veel contact met de nieuwe eigenaar en we keken allemaal erg uit naar het veulen dat ik dan ook zou mogen rijden, ze was 6 maanden drachtig van Wardy. Nu kan ze met Jasper spelen… zo bizar, op dezelfde dag die twee

Dennenboom

Berichten: 714
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:54

Heftig Nynke. Sterkte :(:)

De Mersken. Zag dat Okkema ook heeft dus wie weet even kijken hoe de dag loopt :):)