[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:46

Wat ziet Nanne er lief uit!

Ohh wat balen zeg van de bak, boemel!
Idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:02

boemel schreef:
ThornForest schreef:
Wat vervelend van je bak boemel, wat is er mis gegaan dan?

Fijn dat pien en mams en je hengst het zo goed doen ynekes.

Hierbij nog de beloofde foto’s van Nanne. <3
[ [url=m/mWzVTi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JtwoH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r3BO13.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ACVav9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lieve uitstraling! Ben benieuwd hoe Nanne uitgroeid.

De bak ... alles lijkt mis, onderlaag, toplaag. Waarschijnlijk moet alles opnieuw.
[ [url=m/6v9CEB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jezus wat een pruts werk. Ik neem aan dat het aannemersbedrijf deze kosten voor zijn rekening neemt? Dit is wel van de zotte

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:07

Het is een bedrijf dat rijbakbodems opbouwt ... niet eens een loonwerker :(

Waarschijnlijk verkeerde bodem opbouw en verkeerd zand.
Dinsdag komt er een ander bedrijf ... second opinion.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:26

Die bak ziet er niet fijn uit inderdaad. Hopelijk kunnen ze er nog wat mee zodat je hem zsm optimaal kunt gebruiken.

Nanne is ook heel lief, echt een knuffelkont. Ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeit.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:38

Echt balen zeg!


Grote Jelske ! Ga zo even opmeten denk dat ze wel flink gegroeid is.
Afbeelding

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:34

Ziet er goed uit Janine!

Waar hebben jullie de veulens in opfok staan? Of weten jullie nog leuke adresjes in omgeving Groningen/Friesland?

Overweeg toch om mijn merrie veulen in de opfok te zetten of misschien wel te verkopen..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:22

Dennenboom schreef:
Ziet er goed uit Janine!

Waar hebben jullie de veulens in opfok staan? Of weten jullie nog leuke adresjes in omgeving Groningen/Friesland?

Overweeg toch om mijn merrie veulen in de opfok te zetten of misschien wel te verkopen..


Als wij nog een stal leeg hadden staan had ik haar met alle liefde opgevangen. Maar helaas hebben we ze vol staan. Tot mijn ongenoegen.... Ik heb een best moeite met dat meisje. Ik heb een kind thuis. En ik heb steeds vaker het idee dat ik nog twee kinderen op stal op moet voeden terwijl die andere pension klant gewoon een volwassen vrouw is. >;) ik ging juist particulier staan om dit gezeik te voorkomen.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:39

Dennenboom schreef:
Ziet er goed uit Janine!

Waar hebben jullie de veulens in opfok staan? Of weten jullie nog leuke adresjes in omgeving Groningen/Friesland?

Overweeg toch om mijn merrie veulen in de opfok te zetten of misschien wel te verkopen..


Nanne staan in Garyp (Friesland).

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:47

Ons veulen gaat naar gouden hoep. Eerste keer, geen ervaring nog met hen maar de verhalen die ik hoor zijn super.

Waarom wil je haar misschien verkopen Denneboom?

Janine, en hoe hoog was ze? Ziet er goed uit!

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:57

Wat irritant Absolem! >;)

Thornforest: Ik zal even Googelen :)

Sunnyhorse: Omdat we er met binnen zetten onze handen er vol aan hebben :( daarnaast gaan we nu de winter periode in met kortere dagen naar buiten, wind etc en beval ik in februari.. mijn vriend zet haar nu binnen en doet dat heel goed maar het moet ook leuk blijven...

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:01

Denneboom, degene waar ik sta heeft geen website oid. Er is wel een andere Veenje in Garyp die opfok aanbiedt maar dat is niet degene waar ik bij sta. Over deze stal hoorde ik ook niet altijd positieve verhalen en bestaat volgens mij inmiddels ook niet meer. Als je echt interesse hebt kan ik het telefoonnummer van degene waar ik sta wel aan je geven.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:04

Vergeten te meten oeps vandaag nog keer proberen haha.

Ik weet niet zo snel een goede opfok. Bij mij blijven ze aan huis staan.

SunnyHorse
Berichten: 1251
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:45

Denneboom: kan ik me helemaal voorstellen! Zeker in de winterperiode telt ieder paard mee in de verzorging, lees, bakken met werk wat je ervan hebt.

Soms kan een vertrouwde bijrijder ook een uitkomst bieden, die de luxe heeft van het gebruik maken van een paard en ook een handje helpt in de verzorging. Alleen vind die maar eens die consequent komt en helpt.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:44

Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschappen!!

Persoonlijk zou ik geen bijrijder willen, ik ben zo'n muts die haar paard absoluut niet delen kan :o en mag het graag allemaal zelf op mijn manier doen.

Dennenboom, wel ideaal tegelijk zwanger met je paard. Hoef je je ook niet schuldig tegenover je paard te voelen.

Jeetje yneke, dat is inderdaad al een hele enter. Maar als de merrie het trekt, inderdaad wel fijn vertrouwd voor Pien, hoe gaat het nu?

Je zit niet toevallig in Friesland boemel? Anders had ik wel eens met je naar het bos gewild. Mijn merrie is hartstikke braaf in het bos.
Wat onwijs zuur van je bak ;(

De gouden hoep heb ik ook veel goede verhalen over gehoord en als ik het zo bekijk, lijkt het mij ook een heerlijk plekje.

Bij Maan is er t/m april een plaatsje vrij, maar daar mesten we wel zelf om de beurt..

Gister wedstrijd gehad en we mogen M1 starten *\o/*

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:34

Wie is net zoals ik die wintervacht nu al helemaal zat?? _O- _O-

Ik zit nog even op een smak geld te wachten en dan ga ik een 200 grams regendeken bestellen en die vacht er af scheren. (lang leven paarden in de groei alles gaat maar 1 seizoen mee)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:35

Getty_Maan schreef:
Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschappen!!

Persoonlijk zou ik geen bijrijder willen, ik ben zo'n muts die haar paard absoluut niet delen kan :o en mag het graag allemaal zelf op mijn manier doen.

Dennenboom, wel ideaal tegelijk zwanger met je paard. Hoef je je ook niet schuldig tegenover je paard te voelen.

Jeetje yneke, dat is inderdaad al een hele enter. Maar als de merrie het trekt, inderdaad wel fijn vertrouwd voor Pien, hoe gaat het nu?

Je zit niet toevallig in Friesland boemel? Anders had ik wel eens met je naar het bos gewild. Mijn merrie is hartstikke braaf in het bos.
Wat onwijs zuur van je bak ;(

De gouden hoep heb ik ook veel goede verhalen over gehoord en als ik het zo bekijk, lijkt het mij ook een heerlijk plekje.

Bij Maan is er t/m april een plaatsje vrij, maar daar mesten we wel zelf om de beurt..

Gister wedstrijd gehad en we mogen M1 starten *\o/*


M1 al? Top bezig!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:58

Getty_Maan schreef:
Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschappen!!

Persoonlijk zou ik geen bijrijder willen, ik ben zo'n muts die haar paard absoluut niet delen kan :o en mag het graag allemaal zelf op mijn manier doen.

Dennenboom, wel ideaal tegelijk zwanger met je paard. Hoef je je ook niet schuldig tegenover je paard te voelen.

Jeetje yneke, dat is inderdaad al een hele enter. Maar als de merrie het trekt, inderdaad wel fijn vertrouwd voor Pien, hoe gaat het nu?

Je zit niet toevallig in Friesland boemel? Anders had ik wel eens met je naar het bos gewild. Mijn merrie is hartstikke braaf in het bos.
Wat onwijs zuur van je bak ;(

De gouden hoep heb ik ook veel goede verhalen over gehoord en als ik het zo bekijk, lijkt het mij ook een heerlijk plekje.

Bij Maan is er t/m april een plaatsje vrij, maar daar mesten we wel zelf om de beurt..

Gister wedstrijd gehad en we mogen M1 starten *\o/*


Ik woon in Gelderland, dus nee helaas. Een heel eind uit elkaar.

Ik heb veel paardrij rijdende vriendinnen. Die durven allemaal niet op een vreemd paard naar t bos. Iets met ouder en voorzichtiger worden :D

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:59

Absolem schreef:
Wie is net zoals ik die wintervacht nu al helemaal zat?? _O- _O-

Ik zit nog even op een smak geld te wachten en dan ga ik een 200 grams regendeken bestellen en die vacht er af scheren. (lang leven paarden in de groei alles gaat maar 1 seizoen mee)


Wintervacht? Welke wintervacht? :D

De oortjes zijn wat donzig, maar verder zit er nog weinig extra haar op.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:27

Dankjewel!!

Jammer, dat is inderdaad wat te ver..

Hier een merrie die altijd kort in het haar zit, ze loopt savonds al met 200 gram op, omdat ze wat op de tocht staat en bij water. Ze was afgelopen week best wel stijf en daardoor dus de dikkere deken al om gedaan...

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:19

Hier ook echt nog geen wintervacht, scheelt wel dat zij in een binnenstal staat zonder tocht of iets.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:35

Getty_maan
Ja ze is groot hè! Het gaat heel goed. De wond heelt heel mooi droog op maar ze moeten 4 weken binnenblijven om te voorkomen dat de breuk terugkomt. Pien stond vanochtend al rechtop bij mama op. Vreselijk om ze met dit weer binnen te moeten houden terwijl de rest in de wei loopt. Maar is vr een goed doel! Maar wat meer eten en zo nu en dan lekker poetsen. Maar de dagen zijn vervelend lang!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:50

Ik heb net even de wereld bij elkaar zitten vloeken. Heerlijk weertje groom geregeld. Ik denk lekker op pad! We zijn nog geen 1,5 km van huis of de buiten singel knapt.... Boven in waar het oog er doorheen geschroefd zit. Van alle plekken waar ik van had verwacht dat tuig kon knappen was dat er dus niet 1 van.... Dus nu kan ik eerst mijn schoftje laten maken....

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:32

Absolem schreef:
Ik heb net even de wereld bij elkaar zitten vloeken. Heerlijk weertje groom geregeld. Ik denk lekker op pad! We zijn nog geen 1,5 km van huis of de buiten singel knapt.... Boven in waar het oog er doorheen geschroefd zit. Van alle plekken waar ik van had verwacht dat tuig kon knappen was dat er dus niet 1 van.... Dus nu kan ik eerst mijn schoftje laten maken....



Ooh dat is echt balen!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:36

Ik bedacht me vandaag dat ik mn paarden wel eens kon gaan fotograferen.
Gelukkig wilde iemand me helpen, want de paarden gangs houden en gelijktijdig fotograferen vind ik best lastig. :D

Helaas had 1 van de 2 teveel schik .. die ging eigenlijk om niks zo loeihard dat ze op dr plaat ging.
Hopelijk loopt ze morgen ook nog soepel.

Oja, ze lopen 24/7 buiten.
Hebben een stal van 7,5x3,5m met rubber matten en stro. Maar, daar slapen willen ze toch echt buiten :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:40

Mooi Boemel! Wat een mooie foto's!