Ik heb sinds 3 maandjes nu een eigen spaanse kanjer van 7 jaar.

Ik heb hem gekocht bij de Ypenburghoeve en hun hebben daar niks met hem gedaan omdat hij heel kopschuw was. Hij kroop weg in zn stal als je naar binnen kwam, als je hem eenmaal vast had was er niks meer aan de hand, behalve bij zijn hoofd. Daar mocht je echt niet aan komen.
Wat er vroeger gebeurd is met hem, ze hebben geen idee. Ze hebben dus ook geen idee of hij beleerd was oid, maar aan zijn reacties te zien niet. Wel heeft hij wat drukplekken op zijn schoft en een witte streep op de plek waar normaal de singel zit, dus er is in ieder geval wel wat met hem gedaan maar wat... Ook heeft hij littekens op zn neus (serreta?) en kaak.
Ik behandel hem dan ook echt als een puppypaardje wat nog alles moet leren.
Nu 3 maandjes verder is er nog maar weinig nog van te merken dat hij zo kopschuw was. Waar hij eerst nooit zonder halster stond omdat hij anders niet meer om te krijgen was, is het halster wisselen, hoofdstel in doen, allemaal geen probleem meer.
Nu is het wel de bedoeling om hem zadelmak te maken en inte rijden.
Sinds hij bij mij staat zijn we al met sprongen vooruit gegaan. Longeren kende hij niet, dat gaat al stukken beter en hij reageert al goed op mijn stemcommando's.
Zadel op en hiermee longeren kijkt hij ook al niet meer van op of om.
Ik wil hem veel tijd en ruimte geven om overal rustig aan te wennen, maar aan de andere kant krijg ik wel het idee dat hij een beetje verveeld wordt van het longeren, wandelen en de beginselen van het grondwerk.
Ik vroeg me af of er hier bokkers zijn die ervaring hebben met het beleren van zulk soort paardjes en of jullie nog tips en trucks voor mij hebben.
Ik ben heel benieuwd!
Liefs!
jullie komen er wel
Nou ik had nooit gedacht dat te kunnen doen.