Sinds gisteren mag ik bij ons verwelkomen Esperaza! Een ruim 3 jarige Andalusiër.
Het is allemaal heel snel gegaan, het ene moment had ik nog twee haflingers en het volgende moment een Haflinger en een Andalusiër. (hier wil het liever niet over hebben dus aub geen vragen ofdergelijke)
Esperaza, ze komt uit een koppel op gekocht bij iemand in het noorden van het land en hier in Brabant zijn ze een voor een verkocht. Waaronder ik dus haar heb gekocht. Ze heeft van het reizen (van Portugal naar Nederland en van boven in het land naar beneden) best wel geleden. De hoefsmid is al een tijd niet meer geweest en ze is vrij ver vermagerd.
Ze komt uit Portugal maar hoe en waar precies is mij niet bekend, ik heb wel een verkoop filmpje gevonden, onder haar naam waar ze ook erg veel op lijkt. Dit was onder het zadel dus ze zou gereden kunnen zijn.
Volgende week vrijdag wordt ze Klinisch gekeurd en zaterdag komt de hoefsmid om te kijken of alles in orde is..
Bij goedkeuring blijft ze en anders zal ze jammer genoeg weer terug gaan...
Ze was onderste in rang in het koppel en heeft flink geleden, ze zit helemaal onder de krassen en wondjes. Ze krijg nu lekker de tijd om bij te komen en op te knappen. Ondanks dat ze er nu zo uit uitziet kan ik wel zeggen dat ik denk dat ik mijn droompaardje heb gevonden!
Ze is lief, cool in dr kop, houd van een knuffel, precies wat ik zocht!
Echt net gearriveerd.