lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:45

mijn merrie heeft altijd voor de wagen gelopen, er staat nog een filmpje van in mijn profiel

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:49

Leuk, Lusitanotopic.

Ik gok dat ik de senior heb hier, met zijn inmiddels 21 jaar.
Tweety (Lancelot in zijn paspoort) stamboekpapieren heb ik helaas niet. Ben wel nog steeds op zoek naar de fokker die een C met daarin een A als brandmerk voert. (waarschijnlijk met nog iets boven en iets onder de C, maar dat is slecht zichtbaar.

Dit is een foto van vorig jaar.

Afbeelding

En 1 van een paar weken terug:

Afbeelding

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:53

Leuke senior heb je femke_tweety. Heb je een foto van het brandmerk?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:38

Gave paardjes weer allemaal! En prachtige energie bij Vlorague! _/-\o_

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:10

en nog eentje erbij! :D
Afbeelding

een superleuke lusitanomerrie die ik voor iemand rijd die er even geen ruiter voor had, paard staat te koop voor passend baasje, dus moet wel lekker aan de gang blijven...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:56

Nouvel schreef:
en nog eentje erbij! :D
[ Afbeelding ]

een superleuke lusitanomerrie die ik voor iemand rijd die er even geen ruiter voor had, paard staat te koop voor passend baasje, dus moet wel lekker aan de gang blijven...

Wat een leuk paard zeg ,zou mij zo kunnen bevallen.erg mooi hoofd.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:46

ze is voor een passende plek te koop :D

ze heeft inderdaad een mooi echt lusitano hoofd! :j

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:06

Nouvel schreef:
ze is voor een passende plek te koop :D

ze heeft inderdaad een mooi echt lusitano hoofd! :j

Ja het is dat ik al 5 paarden heb,en een half jaar geleden was ik zoekende heb ook wat gevonden(geen lusi).maar dus nu niet meer zoekende op het moment.misschien kun je wat info vertellen over haar misschien iemand anders.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:32

Gaat er trouwends iemand naar gesves in belgie 26 of 27 sept.wij gaan waarschijnlijk wel de 27ste lusitano,s kijken

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:43

Ja, ik ben er van vrijdag tot zondag normaal gezien.
Vriendin van mij heeft haar merrie ingeschreven voor stamboekopname en ik ga haar een beetje helpen ermee. ;)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:48

Luckystory schreef:
Ja, ik ben er van vrijdag tot zondag normaal gezien.
Vriendin van mij heeft haar merrie ingeschreven voor stamboekopname en ik ga haar een beetje helpen ermee. ;)

Oke leuk,stamboekopnamen merries is zondag??

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:49

Ik denk zaterdagochtend.
Maar de merrie blijft staan, dus blijven wij ook natuurlijk ;)

Ik moet het programma nog checken.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 10:12

Ik ben wel eens benieuwd of mensen hier echt een speciaal rantsoen hebben voor hun lusitano. Wij niet in ieder geval bij ons len ze in groepje waar dus een lusi bij loopt.in zomer gewoon 24/7 gras en in witer hooi en stro.ze hebben wel altijd een liksteen van paardnatuurlijk.en af en toe niet dagelijks krijgen ze sportmix zero van de aveve met een klein schepje marstall force er bij. Ik heb voor de sportmix zero gekozen omdat hier geen granen in zitten en ook weinig suikers.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:35

Nee, geen speciaal rantsoen voor de Lusitano, onze beide paarden ( Lusitano hengst en Paint Horse hengst) krijgen vrijwel hetzelfde; 1e klas Duits hooi, gemengd graan ( hoofdzakelijk blanke en zwarte haver) en "Wafer Fioc" ( een soort van hooibrok met granen er in verwerkt van Guidolin http://www.guidolinhorses.com/en/wafer-fioc/ ) . Wij voeren altijd graan, aan al onze paarden i.c.m. veel ruwvoer, ook andere rassen die we gehad hebben ( Arabier/ halfbloed Arabier/ KWPN, etc) . De Wafer Fioc komt uit Italiƫ en is erg fijn voer omdat de paarden er lang op kauwen.
Eigenlijk krijgen ze dus verschillende soorten ruwvoer aangevuld met beperkt granen/ haver. Daar doen ze het erg goed op en op deze manier weten we ook wat we voeren. Van april tot ca. oktober grazen ze 1 tot 3 uur per dag.

Ze krijgen nu tijdelijk nog wat lucerne erbij ( zit ook in de Wafer Fioc). We voerden voordat we de Wafer voerden veel lucerne, maar die gaan we nu langzaam afbouwen, omdat het anders teveel van het goede wordt. De granen voeren we d.m.v. een voermachine, waardoor de paarden 5 x per dag ca. 150 gram krijgen, hooi is vrijwel onbeperkt. De Wafer voeren we 2 x per dag.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:43

Die van mij krijgt Pure feed balance (met een handje easy erdoor voor de 'sprietjes'), een soort vitaminebrokje waar geen suikers e.d. in zitten, alleen geperst ruwvoer met de nodige vitamines.

Verder hooi, wat goed droog voordroog en haverstro.
En nu loopt hij nog 's morgens in een vrij kale wei.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:51

Die van mij heeft absoluut aangepast rantsoen, maar dat heeft meer met zijn ernstige maagklachten dan met zijn ras te maken.

Voordat zijn maagproblematiek begon kreeg hij niet echt aangepast voer. Hij kreeg in principe vrijwel onbeperkt ruwvoer (gras/hooi) en en vit/min supplement. (meestal 1 pavo koek per dag, beviel mij goed)
Verder geen krachtvoer dus.

Voor een recreatief gereden paard, zeker 1 die snel te vol wordt, vind ik krachtvoer niet zo hard nodig.
(paard dat schraal wordt, ziek is of om wat voor reden dan ook veel energie of eiwitten nodig heeft is dat uiteraard anders)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:14

keona schreef:
Nouvel schreef:
ze is voor een passende plek te koop :D

ze heeft inderdaad een mooi echt lusitano hoofd! :j

Ja het is dat ik al 5 paarden heb,en een half jaar geleden was ik zoekende heb ook wat gevonden(geen lusi).maar dus nu niet meer zoekende op het moment.misschien kun je wat info vertellen over haar misschien iemand anders.


oke, hierbij... 8-)



Ze is 7 jaar, alle knopjes zitten erop, maar ze is wat teveel terug en in een hoge halshouding gereden, waardoor ze haar toch al wat strakke rug wat teveel heeft vast gezet en zich wat is gaan onttrekken aan het werk, neus eruit trekken, overal van schrikken, teveel terug blijven in tempo etc...

Ik ben nu 2,5 week met haar bezig, rustig en duidelijk, geen rare dingen gewoon rechtuit door haar lijf heen, dus even niet hoog voor maar wat lager en ronder, even discipline om haar rug weer los te gaan laten, door haar lijf te gaan lopen en gewoon door te lopen ipv in te houden en nergens langs te willen...

Ik moet zeggen, ze pakt het geweldig goed op!
Ik rijd haar zo'n 3x in de week, daarnaast wordt ze 2x in de week door de eigenaar gelongeerd.
Ik heb 1x les gehad en samen met mijn instructrice uitgepuzzeld wat zij nu nodig heeft en daar zijn we hard mee bezig.
Maandag weer les en kijken hoe we er voor staan en of we weer een stapje verder kunnen!
Het is echt een superleuke merrie en ik geniet van het werken met haar!
Ik hoop echt dat er een heel fijn iemand voor haar zal komen die een vriendinnetje voor het leven zoekt, dat verdient ze echt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:19

Dit was precies wat ik zocht.en jammer masr dat hoog rijden doen ze helaas heel vaak met deze rassen,wat erg jammer is wij rijden onze merrie ook laag soms mag ze nog wat lager.maar we rijden haar zeker nooit hoog.echt prachtige merrie

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:19

je hebt vast nog wel een plekje voor een leuke erbij... :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:47

en hier nog een filmpje van een WE les eind aug met mijn eigen stoere bink... 8-)


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 07:46

Gister weer een mooie rit gereden van +-25km het gaat steeds beter.want vreemde paarden in de buurt die moet je toch schoppen en aanvallen. :D ja mevrouw is een karaktertje. Verder super genoten

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:56

haha lekkere tante!
maar flink ritje hoor, leuk!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:39

Ja is zeker fijne tante,maar de rest doet het ook enkel de jaarling vind vreemde leuk.heb allemaal karaktertjes

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:54

apart... :+
die van mij vindt iedereen aardig... 8-)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:11

Femke_Tweety schreef:
Leuk, Lusitanotopic.

Ik gok dat ik de senior heb hier, met zijn inmiddels 21 jaar.
Tweety (Lancelot in zijn paspoort) stamboekpapieren heb ik helaas niet. Ben wel nog steeds op zoek naar de fokker die een C met daarin een A als brandmerk voert. (waarschijnlijk met nog iets boven en iets onder de C, maar dat is slecht zichtbaar.

Carlos Ameixa voert een A in een C Maar niks er boven en/of onder.
Afbeelding