lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:38

Ja he, gaaf zo die opkomende zon, blijft mooi om te zien.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:48

Auky schreef:
Misschien dat Ploumen diepvries in NL hebben van Ice Cream?
Diepvries vanuit Portugal zou ik niet doen.

Luzeiro staat niet ter dekking en is ook alles wat je vooral niet zoekt: heeft aftekeningen, kleine maat, voeten en lendenen zijn zwakke punten. Maar gelukkig is hij wel de liefste hengst die ik ken, dus voor mij perfect :-D

Prachtige outfit, Rider, van je paardje <3


Aukje, toevallig kreeg ik bericht van iemand die ik contacteerde, had eigenlijk al cremello uit mijn hoofd gezet, maar de hengst bleek Ice Cream te zijn. Op zich vond ik het een echt Lusitano type, heel mooi, edel hoofd, wel groot.
Eigenlijk begint mijn voorkeur te gaan naar een zwarte Lusitano, maar wou nog eventjes vragen wat jullie van Ice Cream vinden. Heeft hij een sterke achterhand? Hoe zie je dat? Ik zou paar merrie's willen laten dekken, eentje , een veiga, heeft niet zo'n denderende achterbeenbeweging, is ook heel groot, vermoed dat het wat uit lompigheid is ook, maar in elk geval wil ik de hengst met de sterkste rug en ook harde voetzolen. De veiga heeft wat dunne voetzolen. Is hele stoere, chique merrie en fokt sterker dan haarzelf, heb hele mooie dochter, maar dan moet ik echt wel een hengst hebben die de minpuntjes verbetert.
Ik vrees dat Ice Cream door zijn grootte misschien niet zo sterke achterhand heeft, ik weet het niet? En door de witte hoeven misschien ook niet de sterkste hoeven? Ik weet het echt niet, daarom vraag ik het. Kan ook zijn dat ik mij vergis. In ieder geval, ik wil absoluut die minpunten compenseren. Gebruik is voor mij puur buitenritten, wat working equitation, absoluut geen dressuur, de working equitation ook puur fun, in functie van gezellige buitenritten. In die functie moet ik ook denken. Sterk en gezond komt op eerste plaats!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:46

Bruno heeft filmpjes van Ice op Facebook staan. Kan je kijken hoe hij beweegt.

Hij is nog jong én ook nog groot. Kracht komt ook met jaren en training.

Van wat ik heb meegemaakt toen ik een tijdje bij Ice op dezelfde stal stond. Was dat hij super lief en aanhankelijk was. Voor een jong paard toen der tijd helemaal niet kijks of schrikachtig.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:31

Thx Aukje, karakter is super belangrijk...ik heb alleen wat problemen met zijn grootte, wil vooral een sterke, compacte hengst...
Ik had een crème hengst eigenlijk al opgegeven, maar was bijzonder gecharmeerd door dit paard die ik toevallig tegenkwam:
https://youtu.be/-qiKiU1iMYk
Omdat een mooie dochter van hem te koop staat en ik keek even naar haar vader.
Vinden jullie dat hij een goeie rug heeft? Hij is Yeguada Militar x Lusitano...is geen dekhengst, maar die man wil het overwegen...
Enige wat ik zie is wat lage halsaanzet...

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:41

Ik zou toch écht graag een fatsoenlijke standfoto zien dan.


En indien mogelijk wat werk onder het zadel. Hoe oud is dit dier?

Ik denk nl dat hij wel eens veel steviger Jan zijn dan dat ranke model dat jij zoekt, maar gewoon nog jong?

Rug, en vooral achterbeen en beenstand echt even op standfoto.

Zo idioot soepel vind ik hem nou ook weer niet.


Let op, schitterend paard hoor. Echt een opvaller.
Zeker in zo'n gemonteerd filmpje.

Maar gezien al je eerdere berichten weet ik echt niet of deze nu zo goed past.

Vervang de bijzondere kleur even voor 'standaard' schimmel of bruin, en wat zie je dan?

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:50

Volgensmij al even geen foto’s gespamd hier hihi.

Even terug met Cedro een koeienclinic gedaan. Was echt super leuk!
Afbeelding

Scampi word al wat meer een echte vent, hij groeit mooi en word ook sterker in zijn lijf en bewegen. Wel blijft hij echt bijna het makkelijkste paard van stal. Iig makkelijkste van alle hengsten die er op stal zijn hihi.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:50

Femke_Tweety schreef:
Ik zou toch écht graag een fatsoenlijke standfoto zien dan.


En indien mogelijk wat werk onder het zadel. Hoe oud is dit dier?

Ik denk nl dat hij wel eens veel steviger Jan zijn dan dat ranke model dat jij zoekt, maar gewoon nog jong?

Rug, en vooral achterbeen en beenstand echt even op standfoto.

Zo idioot soepel vind ik hem nou ook weer niet.


Let op, schitterend paard hoor. Echt een opvaller.
Zeker in zo'n gemonteerd filmpje.

Maar gezien al je eerdere berichten weet ik echt niet of deze nu zo goed past.

Vervang de bijzondere kleur even voor 'standaard' schimmel of bruin, en wat zie je dan?

Bedoel je hengst in bovenstaand filmpje steviger?
Kun je mij eens filmpje sturen aub van Lusitano met goede rug en achterbenen, gelijk welk kleur?
Ik zie wel veel verschil met deze zwarte hengst, de zwarte hengst lijkt hogere halsaanzet te hebben waardoor hij beter zijn achterhand lijkt onder te zetten, rug compacter, en lijkt soepeler te bewegen
https://youtu.be/pQk6Yzanlak

Rijfoto's vind ik persoonlijk moeilijker te beoordelen, paard is gemanipuleerd in zijn gangen.

Prachtig paard Daphney!

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:05

ElCid van Ultramar zit ook hier op bokt.

Die kan je er ongetwijfeld van alles over vertellen.

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:09

Op het àllereerste zicht vind ik de hengst uit jouw filmpje weinig 'dansen' in zijn rug.

Maar zoals gezegd, ik vind het van dit filmpje bijzonder moeilijk te beoordelen.

Een goede standfoto van het paard (en eventueel jouw merrie) zegt veel.

Ook qua benen, stand, voorkant zijkant.

Hoefvorm.



Daarnaast gewoon recht van zijkant een vrije draf, zonder dat gedraai en geshow met hals en staart erop.

Want op zo'n showmanier toont zelfs mijn in oude 25 jarige nog bijzónder mooi.
En die is echt niet helemaal correct qua benen (achter wat nauw en iets koehakkig) en heeft ook iets slijtage aan rugwervels (mag natuurlijk als je 25 bent, maar toch...)

Vandaar.


Om écht eerlijk en goed te kunnen beoordelen zou ik dat dus graag zien.

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:17

Leuk kleurtje.
En met goede foto's lijkt het al snel veel.

Maar echt correct is de mijne bijvoorbeeld al niet...

(Karakter dan weer een 10 hoor, maar op stand gewoon niet. En toch toont hij echt wel...)

Je kunt met film en foto's zoveel manipuleren.

Vandaar dat ik echt vergelijkbare foto's (basis standfotos dus) interessanter vind dan dit soort filmpjes.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Over Ultramar, die zwarte:
Die heb ik meermaals live gezien.
Ik vind hem iig van karakter wat ik er van gezien heb een gaaf dier.
En in het werk zeker ook.
Heb er zelf nooit echt helemaal goed naar gekeken qua bouw etc, ik heb een 25 jarige ruin. Dus fokken is voor mij persoonlijk sowieso niet interesant. Maar geen grote fouten gezien iig.
Een pbtje naar ElCid is mss interessant voor je!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:30

Femke_Tweety schreef:
Leuk kleurtje.
En met goede foto's lijkt het al snel veel.

Maar echt correct is de mijne bijvoorbeeld al niet...

(Karakter dan weer een 10 hoor, maar op stand gewoon niet. En toch toont hij echt wel...)

Je kunt met film en foto's zoveel manipuleren.

Vandaar dat ik echt vergelijkbare foto's (basis standfotos dus) interessanter vind dan dit soort filmpjes.



[ [url=m/SXL20a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UeYUrM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uc6bsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VI3yMM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Over Ultramar, die zwarte:
Die heb ik meermaals live gezien.
Ik vind hem iig van karakter wat ik er van gezien heb een gaaf dier.
En in het werk zeker ook.
Heb er zelf nooit echt helemaal goed naar gekeken qua bouw etc, ik heb een 25 jarige ruin. Dus fokken is voor mij persoonlijk sowieso niet interesant. Maar geen grote fouten gezien iig.
Een pbtje naar ElCid is mss interessant voor je!

Haha, dit mooie paard is eigenlijk wat ik uit mijn merrie zou willen. Knap hoor! Valk is zo mooi, die van jou is ook heel mooi gebouwd <3

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:45

Ik heb twee afstammeling van Ultramar gezien bij de fokker van mijn veulen en ik moet zeggen dat hij mooi stempelt!

Dat filmpje van die cremello - ik zou zo'n paard niet kiezen als vaderdier, ik vind zijn galop veel te weinig... Hij kantelt niet in zijn bekken en toont weinig soepel ruggebruik. Maar ik ben echt een dressuurruiter, dus voor mij gaat beweging voor kleur. Ook van I ce C ream ben ik niet gek wat beweging betreft, ik vind dat hij wat te weinig draf laat zien. Leuk paard hoor, maar ik zou hem niet meteen kiezen als vaderdier.

Ans haar keuze voor Gina dit jaar, dat vind ik wel een topper!

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:33

Ik vind die cremello ook geen vaderdier.
Ik snap ook niet zo goed meer wat je nu juist zoekt.
Je noemt hengsten die heel erg verschillend zijn qua type en ook qua bloedlijnen en kleur.
Misschien moet je voor jezelf eerst nauwer aflijnen wat je zoekt?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:55

Luckystory schreef:
Ik vind die cremello ook geen vaderdier.
Ik snap ook niet zo goed meer wat je nu juist zoekt.
Je noemt hengsten die heel erg verschillend zijn qua type en ook qua bloedlijnen en kleur.
Misschien moet je voor jezelf eerst nauwer aflijnen wat je zoekt?

Tja, op zicht is het moeilijk te bepalen. De cremello hengst heeft heel mooie dochter:
https://myalbum.com/album/v7EiM4KoFEEU
Prachtig gebouwd valkje vind ik persoonlijk, heel naturel, waw!
Ik wil haar graag kopen, maar moet kiezen, ofwel mijn merrie dekken, of eentje erbij kopen.
Zoals ik aanvankelijk plaatste hier op bokt, wil graag nog een valkje van gezonde hengst, maar dat idee, zei ik al, begin ik langzaam los te laten. Ben wat huiverig voor cremello want vind ze niet altijd stevig en krachtig uitzien...
Ultramar vind ik wel schitterend, dus ga mijn centjes sparen en denk van mijn merrie door hem te laten dekken.
In feite had ik graag een mooie, gezonde hengst zonder papieren gevonden, om nog eens een keer een valkje te fokken, omdat ik geen waarde hecht aan papieren, wel aan gezondheid. Maar dat is in praktijk weer moeilijker, want niet gekeurde hengsten zonder papier dekken meestal naturel en Zuid Frankrijk is ver om de merrie te brengen.
Daarom misschien toch kiezen voor een gekeurde hengst...mijn merrie's zijn zelf redelijke kwaliteit, dus misschien beter toch kijken voor papieren.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 21-01-19 16:06, in het totaal 6 keer bewerkt

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:57

Ik ken een mooie gezonde en goed in elkaar zittende hengst zonder papieren (het is te zeggen, niet ggkd voor de dek, wel met volle PSL papieren). Maar dat is een schimmel. Hij fokt wel kleur want zijn veulen van dit jaar is een bruine en ook te koop. Is een vriendje van mijn veulen, ze groeien samen op.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:59

Idra schreef:
Ik ken een mooie gezonde en goed in elkaar zittende hengst zonder papieren (het is te zeggen, niet ggkd voor de dek, wel met volle PSL papieren). Maar dat is een schimmel. Hij fokt wel kleur want zijn veulen van dit jaar is een bruine en ook te koop. Is een vriendje van mijn veulen, ze groeien samen op.

Thx voor tip, kun je me linkje sturen?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:05


Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:07

Langzaamaan lijkt de enige echte eis te zijn dat t niet te duur moet?

Mag hoor, is prima.

Maar qua ideeën, types, vorm, bloedlijn en kleur schiet je wel echt alle kanten op...



Misschien is het kopen van dat jonge valkmerrietje niet eens zo'n gek idee. Dan heb je direct wat je leuk vindt!

Heb je foto's van haar?


Ik ben tegen mijn paardje ook met toeval aangelopen. 11 jaar geleden inmiddels.

Kompleet verrreden manegepaard met tig stalgebreken.
Maar ik viel ervoor.
Hij is erg opgeknapt...
Door mijn paard natuurlijk meer gaan lezen over Lusitano en ik vind ze ge-wel-dig!.
Ook meer gaan lezen over het crème gen en de vererving daarvan.
Hond zijn kleur in eerste instantie maar niets, inmiddels vind ik het supermooi.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:07

Idra schreef:
Ze adverteren niet met hem, dit is de facebookpagina van de fokker: https://www.facebook.com/pauletkatevandelaer Je kan wellicht zo contact met hen opnemen. De hengst heet Zapata en het veulen Otello.

Och thx! Idd mooie hengst! Amai die zwarte vind ik super, wat een bom!
Heel erg bedankt voor de link!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:14

Femke_Tweety schreef:
Langzaamaan lijkt de enige echte eis te zijn dat t niet te duur moet?

Mag hoor, is prima.

Maar qua ideeën, types, vorm, bloedlijn en kleur schiet je wel echt alle kanten op...



Misschien is het kopen van dat jonge valkmerrietje niet eens zo'n gek idee. Dan heb je direct wat je leuk vindt!

Heb je foto's van haar?


Ik ben tegen mijn paardje ook met toeval aangelopen. 11 jaar geleden inmiddels.

Kompleet verrreden manegepaard met tig stalgebreken.
Maar ik viel ervoor.
Hij is erg opgeknapt...
Door mijn paard natuurlijk meer gaan lezen over Lusitano en ik vind ze ge-wel-dig!.
Ook meer gaan lezen over het crème gen en de vererving daarvan.
Hond zijn kleur in eerste instantie maar niets, inmiddels vind ik het supermooi.

Ja weet het, kwaliteit kost geld! Ik besef het, schiet alle kanten op, sorry daarvoor, maar dankzij jullie advies wil ik een onvast, vaag idee vorm geven. Wil de beste keuze maken.
Ik heb uit mijn eigen hengst een gruwelijk chique valkje, uit mijn PRE merrie.
Die hengst is nu gecastreerd en ik dacht mwa, misschien ga ik dit jaar voor een Lusitano, en kwam te weten dat je met cremello ook kans op valk had.
Gezien de merrie zo'n chique gangen heeft en talent, en ik bij het zien van de meeste cremello's dacht ow now, dat is het niet, begon ik te neigen om toch een kwaliteitshengst te gebruiken en niet op kleur te kiezen, want serieus, die merrie is gewoon een bom qua gangen.
Jammer om dan alleen op kleur te kiezen omdat ik perse een valkje wil.
Dus ja, ik ben nu verzot op Ultramar, laat haar door hem dekken en misschien koop ik dat super mooi valkje. Ze kost 1800 euro...is de dochter van die cremello waar ik filmpje van plaatste.
https://myalbum.com/album/v7EiM4KoFEEU
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 21-01-19 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:18

Carl123 schreef:
Idra schreef:
Ze adverteren niet met hem, dit is de facebookpagina van de fokker: https://www.facebook.com/pauletkatevandelaer Je kan wellicht zo contact met hen opnemen. De hengst heet Zapata en het veulen Otello.

Och thx! Idd mooie hengst! Amai die zwarte vind ik super, wat een bom!
Heel erg bedankt voor de link!


Die zwarte is dus een afstammeling van Ultramar.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:18

Ah, ik leek hem wel te herkennen vanop Ultramar zijn pagina.
Heb nog paar foto's teruggevonden van mijn twee merrie's.
Denk wel dat deze twee dames toch het beste verdienen. Ultramar lijkt heel mooi bij ze te passen:
Qua gangen is die zwarte veel show, maar weinig ruggebruik. Daarom dat ik daarop heel erg zal moeten letten bij keuze van een hengst.
Zijn foto's van aan hun drie jaar oud.
https://myalbum.com/album/dH6I6EG74qgE

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:44

Met name die bovenste lijkt behoorlijk strakke lendenen te hebben.
Zeker aandachtspunt.

Verder leuk om met deze dames te fokken.

Ben wel benieuwd naar hun afstamming?

ElCid

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:59

Idra schreef:
Carl123 schreef:

Och thx! Idd mooie hengst! Amai die zwarte vind ik super, wat een bom!
Heel erg bedankt voor de link!


Die zwarte is dus een afstammeling van Ultramar.


Inderdaad, dat is Gastao. Lijkt als 2 druppels water op zijn vader, alleen is hij wat kleiner. Gastao was op de foto's etc. ook nog vrij jong. Hij is nu in bezit van een dame in Belgie die van alles met hem doet, springen, dressuur, etc. Halfzus Gadicia is nog van Paul en Kate en ook die wordt voor van alles gebruikt, prachtige merrie geworden.
Afbeelding Gadicia

Afbeelding

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:31

Die merrie is gewoon ongelofelijk mooi, wat heeft die als moeder als ik vragen mag?