lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:20

Vario hippique voor ons even onhandig... Wel leuk z'n wedstrijd. Volgende keer als het beter uitkomt :)

Mocht iemand het hier leuk vinden...

Op 14 en 15 april (za/zo) is Bruno in NL voor een clinic. Locatie noord - holland, Wormerveer.
45 minuten les (in engels) voor €115 (les + bakhuur).
Laatst bijgewerkt door Duijfje op 01-04-18 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:23

Ah super jammer dat ik dan niet kan, zou zo graag eens een clinic bij hem willen rijden :)

Enzo liet zich goed zien vandaag op concours, al was hij wel erg heet haha. Voor hem de 2e keer ooit op concours, dus moet allemaal nog wel beter op elkaar afgestemd worden. Komt helemaal goed :) wel netjes winst dus Z2 geklasseerd! Super trots op 'm!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 00:34

Nou super netjes toch! Gefeliciteerd! Tweede keer op concours ooit en dan winst in de Z2. *\o/*
Kan alleen maar beter dan als jullie op elkaar afgestemd zijn.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:46

Gezellige paasdagen allemaal ondanks het koude natte weer!

Wij zijn vanmorgen vroeg al even gelucht, Ferro lekker even flink beentjes gestrekt op een mooi strand, dus we kunnen er weer tegen aan 8-)


Afbeelding


Essie blue, Wow knap zeg, gefeliciteerd!

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:41

Essie, wat gaaf!! Gefeliciteerd!
Kan straks alleen maar beter gaan, eenmaal een hecht team!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:12

Duijfje gaaf trouwens je clinic van Bruno, hopen dat je het vol krijgt maar dat gaat vast wel lukken.

Ik heb me opgegeven voor Velsen, eerste keer weer buiten en vreemd terrein, ben benieuwd... 8-)

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:31

Die clinic lijkt me echt tof!!!

Guapa gisteren
Afbeelding

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:58

Fijne paasdagen :D

Lekker hoor Nouvel! Ik zou ook graag vaker naar het strand willen.
Ja leuk om de clinic te regelen, als er ook mensen op af komen die willen rijden ipv komen kijken haha.

Voor de 7e ? Leuk! Komt vast wel goed. Ben je er al eens geweest?
De wedstrijdbanen buiten zijn echt goed. (Bodem)

Ik wil er van de zomer ook nog wel starten. Alleen jammer dat je langs de weg moet parkeren.

Mooie Guapa :)

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:51

Dat was ik die dat vroeg Duijfje, ik zou Bruno graag eens aan live aan het werk zien en uiteindelijk wel les willen. Want mijn luso is pas 3 en ik laat hem graag nog een even met rust. Bedoel je met je opmerking dat het niet de bedoeling is om te komen kijken?

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:54

Lekker hoor, strand, Nouvel! Fijn dat het weer voorjaar wordt.

Knap, Essie! Ik moet nog beginnen.

Guapa is al aardig door dr vacht heen lijkt!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:57

Kijken is ook altijd leerzaam met zulke clinics inderdaad!
Al moet je dan ook wel rijders hebben ja... :D
Maar die krijg je toch wel voor Bruno?

Moet je in Velsen langs de weg parkeren met je trailer?
Gewoon in het verkeer?
Oh dat is minder zeg... sta je dan wel rustig zodat je normaal kunt opzadelen e.d.?
Ik ben er inderdaad nog nooit geweest, best wel spannend dus...

Guapa ziet er goed uit, mooi in haar vacht inderdaad!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:43

Erretje schreef:
Dat was ik die dat vroeg Duijfje, ik zou Bruno graag eens aan live aan het werk zien en uiteindelijk wel les willen. Want mijn luso is pas 3 en ik laat hem graag nog een even met rust. Bedoel je met je opmerking dat het niet de bedoeling is om te komen kijken?



Nee nee! Met mijn opmerking bedoel ik dat we wel ruiters nodig hebben die deelnemen. Zodat er ook iets te kijken is :D

Nouvel

Vorige keer best snel ja. Nu alleen nog mensen die willen kijken.

Ja je parkeert langs de weg die naar de stal gaat. Maar volgens mij was het een doodlopende weg, dus er rijd niet echt verkeer. Meer met een zijlader vond ik het niet heel chill, meteen klep dicht ect. Als iedereen alles open laat staan kan er helemaal niks meer langs. (Om te keren)

Ja hoor het is daar wel rustig. Heb toen ook gewoon rustig kunnen opzadelen. Waren ook best snel met prijs uitreiking toen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 23:12

Ik kan dat best begrijpen vind het bedrag voor effe lesje ook niet niks. Ik zou het er niet voor over hebben. Heb er bijna 6 lessen voor

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 00:02

Misschien is het niet "effe een lesje" :)

Het is jammer dat er ook bakhuur is, anders was het goedkoper geweest. Toch maar zelf snel iets kopen :P

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 09:22

Duijfje schreef:
Misschien is het niet "effe een lesje" :)

Het is jammer dat er ook bakhuur is, anders was het goedkoper geweest. Toch maar zelf snel iets kopen :P

Dat is jou mening, ik vind het wel een lesje. Want de gene waar ik nu les van krijg geeft ook op goed nivo les en dan vind ik zo een bedrag toch echt belachelijk. Ik zou het er zelf dus nooit voor over hebben. maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel betalen en het toegevoegde waarde vinden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:44

Ow dan is het vast wel te doen met het parkeren en opzadelen, ik kreeg er al de zenuwen van Haha!
Maar ik snap je ding met een zijlader.
Wij hebben een bus met een mentrailer en dat is ook vast lastig, omdat dat een stuk langer is dan de gemiddelde combi, dus daar komen we ook al vaak klem mee te zitten met parkeren...

Les van Bruno lijkt me wel gaaf en ik begrijp ook dat het zoveel kost, alleen al de reisafstand en dan inderdaad de bakhuur erbij.
Ik heb nu 1x in de maand Herman Wientjes die op locatie van een vereniging in de buurt komt en dan is al knap prijzig met de bakhuur erbij.
Omdat ik dat doe en daarnaast mijn eigen instructeur op de vereniging heb ga ik er nog even geen andere dingen bij doen.
Het gaat nu goed en ik wil er geen verwarring in scheppen, wie weet later een keer als we wat nieuwe input nodig hebben.

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:22

Dank jullie wel!
Guap heeft doorgaans een deken op,heeft wel wat wintervacht ook hoor en verhaard als de pieten hahaha!!
Ze begint een beetje dik te worden nu, maar dat vind ik alleen maar positief. Dat kan mooi weer ongezet worden in spieren. Zoals jullie zien, moet ook de toplijn er nog op komen.


De clinic v Bruno lijkt me écht tof!
Ooit wil ik daar ook aan mee doen.
Kost wel wat ja, €115,-..

Heeft iemand al enig idee waar de Lusitano keuring van september plaats gaat vinden? De datum staat al vast, maar waarrrr?? Haha.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:58

keona schreef:
Dat is jou mening, ik vind het wel een lesje. Want de gene waar ik nu les van krijg geeft ook op goed nivo les en dan vind ik zo een bedrag toch echt belachelijk. Ik zou het er zelf dus nooit voor over hebben. maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel betalen en het toegevoegde waarde vinden.

Ben ik met je eens hoor. Ik heb liever regelmatig les van een vaste instructeur dan van iemand die je op dat moment alleen kan helpen met hetgeen je op dat moment bezig houdt. Uiteraard houd je er wel wat tips aan over, maar toch... (regelmatig les kan trouwens ook maandelijks zijn of met nog meer tijd ertussen)

De prijs is pittig, maar wel marktconform. Helemaal met locatie huur erbij.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:26

Datzelfde heb ik nu met mijn lessen, ik kan 1x in maand meerijden bij een andere verenging als Herman daar op locatie komt en in combi met de instructeur die ik op de verenging/thuis heb werkt dat op dit moment nog heel goed.
We leren veel, het past in hoe ik met hem werk en hij gaat nog steeds goed vooruit.

Op het moment dat ik vast loop met de instructie die ik heb ga ik wel om mee heen kijken of ik ergens anders/met iemand anders weer een stapje verder kom.
Eens wat nieuwe info op doen bij iemand anders is nooit verkeerd vind ik, maar soms kan het ook verwarrend zijn en dat maakt het dan weer lastiger, en dat vind ik zonde als je nog lekker op weg bent.
ik denk dat Bruno zeker een goede instructeur is en dat je geweldig veel van hem kunt leren, zal vast het geld dubbel en dwars waard zijn!

Volgens mij is er nog geen locatie voor de keuring.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:42

@ Essie: gefeliciteerd!

@ Nouvel: Lekker zo'n strandritje! Was het een beetje goed weer bij jullie?

@ Denise: Ze ziet er goed uit! Beetje dik is juist wel fijn denk ik, zeker nu met lenteweer en wisselvallige temperaturen. :)

@ Duijfje: leuk dat je een clinic organiseert. Dolar komt bij Bruno vandaan toch? Zal voor hem dan ook leuk zijn om z'n oude paard weer even te zien! :D Als het wat dichterbij was geweest had ik het ook wel interessant gevonden, maar NH is wel erg uit de richting, jammer. :j

Ik vind het ook niet zo'n schokkend bedrag trouwens. Als je nagaat dat er ook logistieke kosten komen kijken bij een clinic organiseren...Portugal ligt ook niet bepaald om de hoek en die man moet toch ook naar Nederland reizen.

Als ik mijn instructeur laat komen gaat het ook over zulke bedragen. :o Als ik naar hem toega ben ik sec per les wel een stuk goedkoper uit, maar ja, dan heb ik zelf torenhoge reiskosten (midden Duitsland) dus geld uitgeven wordt het toch wel. :+

Zoals Jessix zegt, zijn echt hele normale marktconforme prijzen voor topinstructeurs uit het buitenland.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:07

Het weer houdt hier niet over...
Gisterochtend met rijden wat lichte regen, ‘s middags werd het uiteindelijk aardig droog met nog een klein beetje zon.
Vandaag regent het al de hele dag, zit te wachten tot het wat beter wordt, wilde ze eigenlijk allebei nog even rijden, morgenavond geven ze ook weer regen als ik uit mijn werk kom...

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:34

Ik ben het nu ook wel echt zat met dit k** weer! -O- Ik houd al de hele winter mijn mond er over dicht en maak er het best van, maar merk dat ik er nu wel chagrijnig van wordt. Het is al april... Kom op nou! |(

Ik wil droogte, groene gras weides, zonnetje, blije paardjes, blije mensen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:05

Hier is zowaar droog geworden en komt de zon een beetje door, het is gelijk een stuk warmer!
Ik heb Ferro net gereden, straks na het eten kijken of ik de ander nog even kan pakken.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:05

Ja, dat weer... Waar blijft dat beetje zon toch? Wij snaller er hier ook ongelofelijk naar! We vertrekken woensdag naar Portugal en daar is het ook niet zo heel mooi weer ;(

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:16

Ik heb nergens last van gehad, paar druppeltjes gister en vandaag, maar het was prima te doen in Ede! Volgende week wordt het lekker weer heb ik begrepen, dus nog heel even geduld.

Dat is een flinke beer eefie! Hoe groot is hij? - Hij is ruim 1.70, moet het binnenkort weer eens meten.

Je krijgt vast veel inschrijvingen binnen Duijfje, bij Hester is het volgens mij ook altijd heel druk. Zou leuk zijn als we elkaar bij Gaby zien in mei. De laatste keer dat ik met Dólar mocht knuffelen is inmiddels alweer lang geleden in Portugal. :)