springen met een lipizzaner?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13436
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

springen met een lipizzaner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 22:14

wij zijn op zoek naar een nieuw paard en nu is ons oog op een mooie lipizzaner merrie gevallen.
Ons doel is vooral recreatief maar ook veelzijdig, ons toekomstige paardje moet een buitenrit leuk vinden, maar ook in de bak dressuuroefeningen willen doen, tevens vindt mijn dochter het leuk om te springen, geen grote hoogtes, maar een oefenparcourtje moet wel kunnen.
ik heb geen ervaring met lipizzaners, zou dit ras geschikt kunnen zijn voor al onze wensen? Tuurlijk is elk paard weer anders, maar in het algemeen bedoel ik. Ik weet dat barokke rassen zeker wel kunnen (leren) springen. We hebben nu een halve knapstupper en die springt super.

ik ben benieuwd naar ervaringen.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: springen met een lipizzaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:17

Een cm of 80 moet ze heus wel kunnen met de juiste instellingen en training. Wij hebben hier een fjord er tussen die 1.10 springt. Een vriendin heeft een spring gefokte KWPN die nog geen kruisje laat liggen. Karakter is in zo'n geval het meest bepalend :)

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:26

Wij hebben jarenlang lippizaners gehad. Geweldige paarden! Dat ten eerste :p
Ten tweede, ze zijn natuurlijk vooral voor de hoge school (dressuur) gefokt. Maar mijn paard kon zeker wel een beetje springen. Nou ben ik geen held op dat gebied, dus hebben we het zelden gedaan, en niet echt hoog, maar hij kon het wel en vond het ook leuk.

Ik vind ze wel vrij heftig. Geen beginnerspaard! Maar zo te lezen is dat het ook niet.