Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 18:27

Vraag

Mijn fries heeft een stel prachtige manen en staart alleen de manen en voorpluk zijn op sommige plaatsen bruin (van de zon e.d.?)
Hoe krijg je deze weer mooi zwart?
Is dat eigenlijk wel mogelijk?

Zie in winkels/webshops wel eens zwart shampoo voorbij komen maar dat zal wel niet werken in dit geval?

Bedankt vast.

tennan
Berichten: 3141
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:32

Het wordt inderdaad bruin door de zon, door zweet, door slijten... Het is ook deels gewoon aanleg. Sommige hebben het, andere niet.

Je kunt er haarverf in doen als je het echt zwart wilt, volgens mij werken shampoo's en sprays niet. Je kunt ook gewoon accepteren dat het niet zwart is. :)

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Re: Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 18:47

Oh dat accepteer ik ook wel hoor, het is absoluut geen ramp en haarverf ga ik er niet in doen.
Was benieuwd of de "speciale" paarden shampoos en spulletjes voor zwart echt zouden helpen en of er ervaringen mee zijn.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:56

In eerste instantie dacht ik haarverf.. whaa moet niet gekker worden lol
Toen bedacht ik dat de haarverf die ik gebruik ( directions) ook in een zwarte versie verkrijgbaar is, wast uit na een aantal wasbeurten en is geheel veggie based om het zo te zeggen je zou het op kunnen eten lol mischien dat dat een optie zou zijn voor moment waar je echt graag een mooie zwarte voorpluk wil ?

tennan
Berichten: 3141
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:08

Zoiets zou ik dan ook nog wel eens proberen inderdaad, als het zeker weten niet schadelijk is. :)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:34

Ons zwarte paard wordt in de lente bestwel licht bruin. Ik denk dat ik eerst even aandelen aanschaf van die verf :+

Desi_2409

Berichten: 904
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe zwarte manen zwart houden/krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:35

Ik geef mijn (donkere) paarden zeewier bij, daar worden/blijven ze ook donkerder van.