Beenbeschermers friezen

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Beenbeschermers friezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 20:21

Wie gebruikt er been bescherming bij Friezen? En wat gebruiken jullie? Ik ben bang dat ik daar door de sokken verlies omdat het misschien schuurt..

Tips?

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Beenbeschermers friezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:23

Ik gebruik peesbeschermers als ik balkjes loop of ga springen. Nooit last van de sokken hoor!

dabbo19

Berichten: 373
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:26

Ik heb gewoon maat full en heb verschillende merken en merk geen probleem met het schuren van de soken ik heb qhp en pagony en een onbekend merk

FriesWytske
Berichten: 9914
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:27

Deliana1993 schreef:
Wie gebruikt er been bescherming bij Friezen? En wat gebruiken jullie? Ik ben bang dat ik daar door de sokken verlies omdat het misschien schuurt..

Tips?


Waarom wil je beenbescherming gebruiken?

Als het niet nodig is, zou ik ze gewoon niet gebruiken. Wordt er behoorlijk warm onder en dat is niet goed voor de pezen en spieren van de benen.

Als je paard strijkt, zou ik even overleggen met je hoefsmid. Die kan dit 9 van de 10 keer door iets anders te bekappen verhelpen.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: Beenbeschermers friezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:14

Ik gebruik wanneer ik serieus aan het trainen ben meestal peesbeschermers en springschoenen.

Toen ze altijd in de marathon liep ( in het vierspan ) droeg ze dit ook . Het kan geen kwaad voor de sokken.

Ik gebruik de bescherming omdat ze tijdens het trainen buiten wel eens wat rare sprongen kan maken of soms niet helemaal oplet . Dus eigenlijk ter bescherming.

Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:10

Ze raken de sokken niet kwijt door beenbeschermers hoor. Ik heb br peesjes maar die past mijn Fries alleen omdat zijn benen geschoren zijn.
Verder kan ik de hkm comfort beschermers aanraden, die gaat je paard ook met sokken wel passen waarschijnlijk :)