barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:02

Ben ondertussen druk opzoek naar een fijn plekje voor Finn voor na het zomerseizoen. Op de huidige stal kan ie eventueel staan maar zit ver boven mn budget en de drukte gaat toenemen nu er 19 nieuwe stallen zijn gebouwd. Zit ik niet op te wachten met inrijden. Bovendien is het 3 kwartier rijden van mijn huis.
Ben bij 2 doe het zelf stallen wezen kijken met een stuk weide. Wel oke, mooi budget.. echter alsnog een half uur rijden.
Vanmorgen met mijn buurman naar zijn nieuwe stek geweest om te kijken. Gigantische lap grond, 1 weide van 200 meter bij 30 meter breed. met schuilstal (hier worden 4 stallen in gebouwd). daarnaast nog een weide van 300 meter bij 60/70 meter breed.
De buurman is van plan om alles te gaan omheinen (ik ga dan van hem huren) en water en stroom is al aanwezig.
Ik krijg dan een deel van het grote weiland waarschijnlijk (ALS ik het wil).
hij gaat nog berekenen wat hij ervoor wil hebben per maand, en we moeten het nog even hebben over de aanleg van een bak. Dat wil hij zelf ook graag en voor het inrijden is dat wel heel fijn. Verder hooien van eigen land, dus geen extra hooi inkopen. Naast het perceel ligt een groot park met kilometers rijmogelijkheden, mooi meer erbij waar hij ook vaak met zijn paarden doorheen crosst. Enige nadeel is dan even dat we een oplossing moeten verzinnen voor het alleen staan van Finn. De paarden van buurman zijn kastelen van een belgische trekpaarden die veel ruzie hebben onderling. In principe huur ik een compleet ander weiland met fruitbomen ertussenin (die gaan op ten duur weg en wordt er weer een nieuwe weide gemaakt van 300 bij 50 ongeveer. Ze willen niet teveel man op het erf hebben dus een andere huurder zoeken is wss geen optie. Moeten we misschien toch maar gaan kijken voor een leuk recreatiepaard voor mn vriend. Moeten we nog wel ff sparen:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:22

Sjaak staat ook bij een Belg. En die rotzooien heel wat aan.
Afbeelding
Afbeelding

Gaat prima. Sjaak heeft nooit wat. Als ze genoeg ruimte hebben en weg kunnen, zou ik dat gewoon doen. Mss in het begin een draadje ertussen.

Vandaag toch zo n superles gehad met Sjaak! Ben helemaal blij!

En mijn zadel vandaag binnen, dus hij kan mooi aan de bak. :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:56

Nog een fotootje van gisteren :o

Afbeelding

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:25

Kijk die Sjaak knap zijn! Wat ziet hij er mooi uit! Gaaf zadel ook, wat is het er voor een? :) fijn dat het meteen zo lekker gaat!

Spannend Roycemack. Stalling op 45 minuten gaat echt opbreken, ik heb het steeds gedaan maar was heel blij dat we dichterbij gingen wonen! Al staat hij nu alsnog weer op 30 minuten maar dat is tijdelijk ivm training.
Die weide klinkt perfect, zeker als er een bak aangelegd gaat worden. Met oog op beleren een onmisbare 'luxe' :j stuk weide afzetten om te rijden kan werken, tot het weer natter wordt. Dan kun je meteen niks meer met zo'n jonkie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:54

Het is een Deuber Relvas met leren boom, Leo.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:16

Zie hem knap staan! Had je les "werken aan de hand"?

Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:54

heej allemaal.. wij zijn nu 2 x officieel gestart, en hebben 3 wp binnen gesleept . dus super trots op mijn puppy paard.
Brownie heeft een fijn Eigen karakter en Eigen willetje. maar een super harde werker.
op vreemd terrain ook mega braaf dus ben echt super trots en zit echt op een roze wolk.

zelf zit ik er aan te denken haar te laten dekken. maar heb werkelijk geen idee.
ze is 1.72 en lang en slank heft erg veel GO en super voor en achterbeen gebruik. zeer opwaartse gangen. alleend oor haar lengte wat moeilijker bij elkaar te rijden.

jullie misschien tips? hieronder even foto spam,.

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:00

Rocamor schreef:
Zie hem knap staan! Had je les "werken aan de hand"?


Les aan de enkele lange lijn/grondwerk inderdaad. Was heel leuk.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:21

Grondwerk is leuk inderdaad. Doe ik ook met apache. Van een stijf en zielig paard Is ze veranderd in positieve vorm. Meer balans gekregen. Als onze juf er Is, staat apache om altijd te miepen "sta niet zo te kletsen, we gaan aam het werk".

Prachtig

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:35

Ik die het ook veel. Voor Sjaak ook heel geschikt voor zijn mentale conditie. Maar ben er al zo lang mee bezig, dat ik even iets nieuws wou met hem. We gingen nu vanuit de schoolhalt aanspringen in galop. Niet dat het al ging, maar er gebeurde al wel iets. Heel leuk, voor hem ook. Wel bekend, maar toch iets nieuws.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:05

Wat een knapperd die Sjaak! En wat een hals heeft ie!

Bon_Charmeur: wat voor hengst zoek je? Echt Barock Pinto of meer richting warmbloed?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:10

LiiNd_Y schreef:
Wat een knapperd die Sjaak! En wat een hals heeft ie!


Goed of niet goed in zijn hals? Ik moet zeggen, dat ik hem zelf nogal rank vind voor het type. Vrijdag was dus iemand bij mij om het zadel te passen en de moeder van Sjaak heeft 15 jaar bij haar in pension gestaan. Zij vond dat Sjaak meer friese (vader) beweging had en niet die van zijn moeder. Maar gisteren op de les was er voor ons iemand met een fries en dat ziet er toch echt heel anders uit. Veel meer front en beenheffing. Dus ik weet t niet zo. Volgens mij is Sjaak niet heel rastypisch, als ik zo in het blad van het stamboek kijk. Maar zelf vind ik het wel een heel mooi paard.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:58

@Esquar nou lekker dan, ik had gewoon gezegd: "Yoehoe ik ben er ook nog hoor". Zoiets kan ze niet maken.

Rest antwoord ik later even, bokt op mobiel is niet zo handig.

Gister hadden de "pennygirls" mn BP even een setje om gedaan :p Peesjes van mn springpaard en dus moest ik er met mijn matchende sokken en shirt maar even op voor de foto :p Ik rij altijd met cap trouwens, maar ik moest even gauw op de foto :p

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:36

Gewoon wat foto's :o


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:24

Wat een lekkere kudde. Dan ben je toch rijk of niet....

Leo

Berichten: 50157
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:32

Wauw Sjaak is een prachtig paard!

Gaaf setje zo Saraviavia!

appalin
Berichten: 1522
Geregistreerd: 06-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:26

Wat gaan jullie snel. Zal even bijlezen. Zulke mooie paarden komen er voorbij!

Ik kan het niet laten, maar moet even spammen hoor. BartBP07 paar weken terug voor het eerst M1 gestart. Twee keer tweede en twee winstpunten. Best wel trots op die fijne mee werkende kerel!

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:30

Wat een prachtig (massaal ogend) paard! Proficiat met je punten....

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 16:07

appalin schreef:
Wat gaan jullie snel. Zal even bijlezen. Zulke mooie paarden komen er voorbij!

Ik kan het niet laten, maar moet even spammen hoor. BartBP07 paar weken terug voor het eerst M1 gestart. Twee keer tweede en twee winstpunten. Best wel trots op die fijne mee werkende kerel!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Bart blijft prachtig. Hij is een jaar na mijn merrie geboren. Ze hebben de zelfde moeder. Helaas is mijn merrie in 2013 ingeslapen door koliek. Mijn merrie was overigens een volle Fries. Zij was van 2000 en Bart van 2001.

ivy_power89

Berichten: 5859
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:31

Gefeliciteert met de winstpunten!!

Inmiddels is het eerste alejandro veulen geboren!

Afbeelding


En ben ik nog steeeeeds op mijn eigen veulen aan het wachten _O-

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:32

En? Is ie goed gelukt?

ivy_power89

Berichten: 5859
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:12

Ik ben niet ontevreden als je het over het veulen hebt haha!

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:17

Ik had het inderdaad over het 1e veulen van Alejandro. Hihi.

Proficiat voor jou en de eigenaar. Nu nog Lykke's veulen....

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:25

O leuk! Ook een zwarte staart? (Ik ben geobsedeerd, zoals je merkt... := )

ivy_power89

Berichten: 5859
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:42

Fabster schreef:
O leuk! Ook een zwarte staart? (Ik ben geobsedeerd, zoals je merkt... := )


Ja een zwarte staart :D
Maar dat kan bijna niet anders met donkerbruin hihi
Tis bijna een kopie van Alejandro, alleen de vlek is net iets groter en dat bijna zwarte voorbeen.

Vorig jaar had hij ook al 4 knappe kinders :)
Dit jaar nog 2 en dan als het allemaal wil hebben we er in ieder geval nog 1 volgend jaar.

Nu hij gecastreerd is, is het zowieso al lastiger maar heb nog voldoende diepvries