Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:24

In de winter mogen ze bij mij lekker vies worden ;)

lanasjoe
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:54

Mijn prachtige witte pre ruin van vier jaar oud die was ik zijn staart met betadine shampoo. En ook de hardnekkige vlekken op zijn lijf. Verder ook met groene zeep. In de winter als hij poepvlekken op zijn hoofd en hals heeft dan met een washandje met warm water. Ik heb hem wel gedeeltelijk geschoren scheelt natuurlijk enorm.
Hij is ook eenkennig laat zich wel in de wei zetten door een ander maar meer bemoeienis van anderen word niet gewaardeerd. Hij staat dan altijd heel typisch te kijken hoofd in de lucht met grote ogen.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:43

Suena heeft echt een Suena snoetje :)

Suus, leuk oo kjou kanjers hier te zien!!

Kelly; wat een geweldige foto van Dor!!! Jij bedoeld Arrojado! Heb geen heel recente foto van hem. Clasico is trouwens zijn volle broer, dus die combi is dan sowieso wel jou ding haha

Clasico is momentele heel harig en lekker overbouwd haha. Eergisteren het jonge spul maar even in de binnebak gehad zodat ze met droge voeten konden lopen..; https://www.youtube.com/watch?v=Ub0kvQcGRNw

Lusitana; van mij hoef je niet op je handen te blijven zitten hoor ! :P Ik ben ook erg weg van de donkeren. de meeste juist van de lichte. Al zijn ze beide leuk.

Verder een hoop mooie fotos weer hier!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:00

Ik word echt stilletjes aan jaloers van dit topic. :}
Hoe meer ik jullie schoonheden voorbij zie komen, hoe groter het verlangen wordt om ook een PRE te kopen. :P

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:08

Om de witjes onder ons wit te houden, schijnt houtskool een wondermiddel te zijn :j De vieze plek ermee inwrijven en dan alles goed uitborstelen. Heb het een paar keer geprobeerd op kleine plekjes en inderdaad, het werkt ! :D Blijft wel een beetje een grijze schijn achter, maar is te verwaarlozen. Ik had echt nooit gedacht dat dit ging helpen...houtskool is zwart...op een wit paard :? Maar toch, testje geslaagd ! :P

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:41

Wat een plaatje is Suena! Helemaal mijn type <3 .

Mijn dochter hield de staart van haar schimmel (een Grelo nakomeling) altijd schoon met biotex. Verder de vlekken met Spot remover van Cowboy Magic.

Wij gaan in de kerstvakantie onze andere PRE merrie inrijden. Ze kent nu de dubbele longe en dat gaat echt super. Ze is 10 jaar oud en in augustus bij ons gekomen uit Spanje, ze is fokmerrie geweest daar. Binnenkort moet ik maar eens foto's maken.

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:47

Metroverkeer, veel succes! Is wel een leuke bezigheid in de kerstvakantie!

Retjehorse, snap ik volkomen! Ik ben ook erg trots dat ik een PRE heb!

Lanasjoe dat eenkennige, Herken ik helemaal, de mijne doet precies zo.

En voor al degene met een schimmel, blond shampoo van andrelon of shampoo voor zilver/ wit haar doet ook wonderen! Maar ik heb met jullie te doen, blij dat mijn PRE wens helemaal is uitgekomen, ik wilde graag een bruine of zwarte, en wat ben ik blij dat hij bruin is, het is zo n smeerlap :D

Even een andere vraag voor degene met dressuurzadel, wat ligt er bij jullie op, wil langzaamaan gaan kijken voor een zadel, maar meneer heeft een hoge, brede schoft... Lastig dus

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:34

Ik heb een Harry Dabbs dressuurzadel (gepast met kale boom). Mooi kort met franse kussens. En ik heb voor mijn merrie ook een Deuber El Campo (working equitation zadel). Allebei de zadels geschikt voor brede en hoge schoft.

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 09:48

Super leuk om te zien hoe snel dit topic gaat, geweldig.

Ik heb een Barefoot op Borracho liggen, dit was tijdelijk maar ben van dat zadel gaan houden en zou niet meer zonder kunnen.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:58

Ik rij met een Strada. Ook wel met een Zaldi escola portugesa. We zijn nu bezig een jonge PRE hengst in de rijden, dit doen we met een boomloos Ghost zadel. Hij is onwijs breed en rond, waardoor we nu even niets passends hebben (zijn beide zadelverkopers, maar alleen de boomloze Ghost ligt voor dit moment goed :P )

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:07

Ik heb een tekna s8 gepast van een vriendin met een haflinger en die paste zo goed dat er voor mij nu ook 1 onderweg is :)

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:43

@blensink: ik hoop dat hij nog wel wat zwaarder word. Alhoewel hij wel een brede rug heeft. Hij moet nog meer groeien in zn spieren.

@duijfje: hij komt bij De Ypenburghoeve vandaan, Den Haag. Ben daar heel netjes geholpen.

Ik heb op Gijs een Sellier Liberte Cygny liggen. Is aangepast aan hem en zit heerlijk. Lijkt op een Custom zadel alleen de helft goedkoper.

Gister is Gijs even lekker gemasserd. Ik merkte dat hij niet fijn in zn vel zat. Nu oefeningen doen met hem om hem los te houden. Tis zo'n schat, heerlijk dier.

Ik merk wel dat hij lang niet iedereen vertrouwd. Met mijjn vriend is hij dikke maatjes. Hij heeft ook echt tijd nodig om iemand te vertrouwen. Is dit herkenbaar? In sommige dingen super zeker en soms heeeeeel onzeker. Hij vind mannen njet altijd leuk, zwaaiende armen is helemaal not done. Maar doe je grondwerk is hij nergens bang voor. Heel vreemd.

ik ben benieuwd hoe njllie PRE dit ervaren.

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:56

Borracho heeft momenten, de ene dag is hij nergens bang voor en de andere dag kan hij schrikken van zijn eigen schaduw.
Verder staat hij heel hoog in zijn energie en als het te veel gaat worden staat hij te piafferen of te weven.
Maar bovenal is het wel echt mijn grote vriend.
Heb heel erg moeten wennen en moet zeggen dat ik echt momenten heb gehad dat ik dacht... waar ben ik aan begonnen maar ben zo enorm blij dat ik heb doorgezet (behalve tijdens het mesten van zijn box, wat is hij een poepmachine zeg)

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:48

Super bedankt voor de tips, ik ga me er eens goed in verdiepen. Boomloos is voor mij geen optie, omdat ik lichamelijk nogal wat problemen heb! Maar Salvadoreno staat nu echt te wachten tot hij weer aan het werk mag. Hopelijk dat het snel beter weer wordt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:20

Ik heb een dressuurzadel door Ninon Schutte op maat laten maken voor mijn beestje. Korte rug, lang doorlopende schoft en rondgeribt...was geen beginnen aan om zo een '' pasklaar '' zadel te vinden uit de winkel :D Ninon gebeld dus en echt nog geen seconde spijt van gehad !

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:55

Ik rijd altijd het liefste met een engels zadel. De spaanse zadels doen pijn aan mijn heupen en rug. De mijne is een zaldi, wel al 18 jaar oud, maar zit heerlijk.

Vandaag is onze barockpinto veulen Elske aangekomen. Hier even een fotootje van Elske en Esperanza <3


Afbeelding

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:41

Dank je wel voor de complimenten!
Ben ook echt blij met haar, al haalt ze met dr eigenwijzigheid ook dikwijls het bloed onder mijn nagels vandaan

myandalusier
Berichten: 307
Geregistreerd: 07-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:12

mijn knapperd <3
Afbeelding

myandalusier
Berichten: 307
Geregistreerd: 07-12-14

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:13

mijn pre komt echt uit spanje , en was nog is goedkoop ook haha :+

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:39

Het maakt toch niet uit of een pre uit spanje komt, uit nederland of desnoods uit Amerika?

Goedkoop zijn ze inderdaad wel in spanje, er zijn er genoeg, en crisis drukt de prijzen :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:42

Zijn de vervoerskosten alleen niet enorm hoog? Diva heb ik gekocht voor een prikkie en die werd gratis gebracht uit Belgie. Daarvoor hebben we nog even gekeken om er een uit Spanje te halen maar de vervoerskosten waren behoorlijk hoog, daarom toch gekozen om niet naar Spanje te gaan om te kijken.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:43

Nee, het is 1 stamboek over de hele wereld :). Dus waar hij of zij vandaan komt maakt inderdaadn iet uit.

Ik heb er ook 1 uit Belgie :)

En de prijzen zijn wel lager door de crisis, maar een goede PRE is nog steeds niet goedkoop.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:45

Ik denk inderdaad dat je voor hetzelfde geld een kwalitatief (bouw, opleiding) betere KWPN-er hebt als een PRE, maar ja, dan moet je wel een KWPN-er willen (en dat wilde ik niet ;) )

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:45

Ik betaal rond de 1000,- ex btw voor het vervoer van Spanje naar Nederland. Er zijn wel goedkopere transportbedrijven, maar dan is de kwaliteit ook minder en ik wil dat ze het zo goed mogelijk hebben op zo'n lange reis. Marcel Jordan vervoert altijd voor mij.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:46

De meeste KWPNérs hebben tegenwoordig niet meer de bouw die ik zoek :)