Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:56

Sheran schreef:
Beterschap Robijntje!

Ik heb het paard afgezegd, met zeer veel pijn in mijn hart, maar er komt vast weer iets op mijn pad...

Als het niet helemaal goed voelt is het toch niet hét paard. Komt vanzelf op je pad ;D :j

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:00

Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:01

Sheran schreef:
Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.



Ja dat is totaal onhandig inderdaad... Erg jammer. Maar er komt voor jou nog wel een pareltje op je pad.

Ik ga morgen weer naar de paarden toe. Quimero lekker even rijden en Tulia denk ik longeren. Die heeft haar nieuwe zadel dus die gaan we binnenkort weer oppakken :D :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:01

Sheran schreef:
Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.

Als het mijn droompaard was zou ik dat best overwegen eigenlijk :o
Zijn vast plekjes waar hij terecht zou kunnen..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:03

Sheran schreef:
Het voelde 100% goed, alleen kwam hij nog te vroeg op mijn pad. Ik ga in juli nog een maand naar het buitenland en ik zou hem tot augustus tijdelijk onderdak moeten geven tot de definitieve stal er is.


Ik wil wel een filmpje hoor :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:47

Je hebt PB!
Azmay: ik heb dat ook wel even serieus overwogen, maar de beslissing moest zo snel komen dat ik het idee had dat ik misschien te emotioneel ging reageren. Het is erg onhandig en eigenlijk geloof ik niet in 1 droompaard, ik was immers ook in de wolken met mijn vorige. Door is pas de derde die ik bekeek... er komt vast weer iets. (Ik praat het nu voor mezelf goed, dat hoor je wel)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:01

Ik begrijp je helemaal, super lastig beslissen! Ik stond vorig jaar voor zo’n beslissing en heb het wel gedaan. Maar pfff...

Mijn huidige aankoop gaat ook goed! Gister gearriveerd. Ze vindt het heerlijk om wat te tutten, dus dat al lekker met haar gedaan. Maandag komt de smid haar hoefjes doen.

Afbeelding

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:08

Vreemde vraag misschien, maar heb je er spijt van gehad? Hoe was jouw situatie toen? Had het ook anders kunnen lopen?

En ziet er heerlijk uit, dat stel!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:13

Sheran schreef:
Vreemde vraag misschien, maar heb je er spijt van gehad? Hoe was jouw situatie toen? Had het ook anders kunnen lopen?

En ziet er heerlijk uit, dat stel!


Geen moment spijt van gehad, maar heeft wel geld gekost (met name de stalling). Gelukkig was dat niet echt een probleem, want dan had ik het natuurlijk gewoon niet gedaan.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:35

Ik snap het wel hoor Sheran!
Ik ben een jaar geleden oid mijn 2e droom paard tegengekomen, maar ben voorlopig nog niet toe aan een 2e. Toendertijd was het plan een te kopen met een vriendin, maar dat is niet doorgegaan helaas.

Achteraf heb ik geen spijt, ik heb geen tijd voor 2 paarden momenteel. Maar het steekt wel als ik nu foto's van hem zie _O-

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:12

Wat lastig om wel te gaan kijken terwijl je weet dat je nog niet kan kopen eigenlijk.
Ik had echt mazzel met de verkoopster van Ami. Zodra ik aangaf dat ik serieuze interesse had en paar keer wilde komen kijken zijn de anderen om hold gezet tot ik een keus had gemaakt.
Echt super netjes.
Bij eerste keer kijken vond ik hem direct super leuk. Maar had zelf nog afspraken bij andere paarden staan. Daar wel geweest. Maar kreeg hem niet uit m'n hoofd. Bij 2e bezichtiging wist ik het meteen.
Hoe krijg je dit nou uit je hoofd ;)Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:40

Persoonlijk vind ik het best apart dat je paarden gaat bekijken en proberen, terwijl je weet dat je ze nu nog niet gaat kopen.
Toen ik mijn niet geplande paard tegen kwam, reed ik toevallig een training op haar mee, omdat ik door storm mijn eigen paard niet mee had kunnen nemen. Ik was meteen zo weg van haar, dat ik haar gekocht heb uiteindelijk.

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:57

Heel vreemd vind ik het niet om al te gaan kijken/oriënteren, maar het gevaar bestaat dan wel dat je hét paard al tegen komt zonder dat er plek/tijd/ruimte/geld voor is.

Ik weet nog goed dat ik op een woensdag tegen een vriend vertelde dat het nog te vroeg was voor een nieuw paard na het verlies van mijn vorige paard.

De donderdag zag ik de advertentie en zaterdag ben ik gaan kijken en heb ik ze gelijk gekocht.

Klein detail: Al denk je alles geregeld te hebben, soms krijg je toch onverwachte zaken op je pad. De maandag nadat ik mijn 'impuls aankoop' deed ging mijn werkgever failliet en was het best een spannende tijd :') , maar het is allemaal goed gekomen :)

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:07

Lante, gefeliciteerd met je aanwist! Knap dier. :)

Ik zelf zou het ook erg lastig vinden om paarden te proberen in een periode wanneer je niets kan kopen. Ik kan het dan echt niet uit mijn hoofd zetten..

Cortado wordt steeds knapper! In juni wordt ie 2.

Afbeelding

Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:49

Cortado is zeker stoer! Halster staat hem ook super trouwens!

Vandaag Doña even wat licht gelongeerd; dat snapt ze prima! Morgen komt de hoefsmid. Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:18

Knappe paarden weer <3
Hier kriebelt het enorm voor een jonkie erbij, maar ik red 3 paarden al niet in mijn eentje, laat staan nog een jonkie erbij :=

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:21

Leuke plaatjes allemaal!

Heb mezelf net heel even naar stal gesleept ondanks keelontsteking.

Afbeelding

Het lijkt er wel op dat Aurelia eczeem heeft dus maar ingepakt helaas.

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:25

Ai das balen Robijn...

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:25

Wat betreft eczeem: Mijn Ijsco staat ook ingepakt. Het is echt eczeemweer helaas. Dõna toont het nog niet. Staat ook niet in het gras, dat scheelt.

Beterschap Robijntjah!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:31

Op het gras staat ze ook nog niet maar voer ze ook wel rijkelijk. Nu dus 1 voor 1 dingen schrappen / vervangen om te kijken wat werkt (of niet).

Dank voor de beterschapswensen, was vergeten hoe pijnlijk dat ook alweer is. :+

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:41

Robijntjah schreef:
Op het gras staat ze ook nog niet maar voer ze ook wel rijkelijk. Nu dus 1 voor 1 dingen schrappen / vervangen om te kijken wat werkt (of niet).

Dank voor de beterschapswensen, was vergeten hoe pijnlijk dat ook alweer is. :+


Hadde ze je niet verteld dat ze schuurde? De tijd begint nu weer ja.
Goed een deken op en geen suikers voeren. Zo zonde en zielig altijd. Vind ZE echt verschrikkelijk voor die dieren.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:11

Ze heeft het nog nooit gedaan en zo zagen haar manen en staart er ook echt niet uit. Kan ook kloppen want 1. Heel andere omgeving en 2. De meeste paarden beginnen rond hun 3e jaar... tjah. Zuur dat ik er echt al weg van ben want zou ook liever geen eczemer hebben.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:16

Robijntjah schreef:
Ze heeft het nog nooit gedaan en zo zagen haar manen en staart er ook echt niet uit. Kan ook kloppen want 1. Heel andere omgeving en 2. De meeste paarden beginnen rond hun 3e jaar... tjah. Zuur dat ik er echt al weg van ben want zou ook liever geen eczemer hebben.


Oh wat vervelend, als je in een bosrijke omgeving staat al helemaal. Meestal met deken toch wel goed te controleren Maarja het blijft echt een rot aandoening.

Zo arm mogelijk voeren wil wel helpen zeggen ze...

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:47

Krijgt ze toevallig Luzerne Jolijn? Daar willen ze nog wel eens van gaan schuren. Ze is wel echt heel leuk maar exceem zou wel k*t zijn ja... Beterschap nog trouwens!

Wat is cortado knap zeg! Ben heel benieuwd hoe die straks onder het zadel toont.

Doña kijkt echt heel kalm uit haar ogen! Fijn dat het longeren goed ging.

Ik ga voor Fedra een elastieken band kopen om achter dr billen door te doen met longeren. Kijken of ze dan wat bewuster wordt in de achterhand!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:50

Nee, ze kreeg wel wat speedibeet omdat mo die ook krijgt dus die gaat er meteen af :+
En rijkelijk hooi dus meteen over op droger!