Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:05

Nog bedankt voor de reacties trouwens! Ben ook echt blij met mijn setje :D

Elisa2

Berichten: 37163
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:55

ZsaZsa, ik heb haar voorbij zien komen inderdaad.

Wat triest voor de merrie zeg, meer dan wat je nu hebt gedaan kun je niet doen vrees ik..hopelijk komt ze goed terecht en verdwijnt ze niet van handelaar naar handelaar. Maar goed, jij wist niet dat ze kreupel zou worden/ blijven dus dan is inslapen ook niet aan de orde toch? dat kun je jezelf niet kwalijk nemen.

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:07

ZsaZsa, wat vreselijk om je paard op deze manier terug te vinden. Je hebt je best gedaan om een fijn huis voor haar te vinden. Jammer genoeg zijn er ook minder betrouwbare mensen in de wereld , mensen die hun eigen gewin belangrijker vinden dan het welzijn van hun dieren.

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:26

Jeetje ZsaZsa echt je grootste nachtmerrie. Kan er zo boos om worden dat er zoveel oneerlijke mensen in de (paarden)wereld. Allemaal over het lijk van de beesten bah.

Hoop dat de dame in kwestie haar in alle eerlijkheid gaat verkopen en niet met alle leugens.

Vraag out of the blue. Ik wil met Casta volgend weekend, of dat weekend er op richting de Veluwe.
Of eventueel duin gebied regio NH begin ZH.

En omdat ik altijd al alleen rij was ik benieuwd of er iemand in deze omgeving zit die het leuk zo vinden om een relaxed ritje te maken.
(Vertrouw hem in galop vaak nog niet, zeker op vreemd terrein :') zit dan nog wel eens ineens achterstevoren op mn paard).

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:52

Pff ZsaZsa dat lijkt me echt niet gemakkelijk. Gelukkig is de advertentie nu offline en denkt ze misschien ook zelf goed na.

KellyR: Ik woon daar helaas niet in de buurt, anders was ik graag met je mee gegaan.
Ik woon zelf in Brabant, we hebben ook hele mooie natuur hier dus mocht je een keer hier in de buurt willen rijden ben je meer dan welkom!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:54

Lastig hoor ZsaZsa, voor mij wel 1 van de redenen om ze met een gebrek nooit te willen verkopen.

Ik woon ook (nog) in noord Brabant, vertrek volgende maand naar Noord-Limburg waar de dames aan huis gaan komen dus als er iemand eens een weekendje weg wil, plek zat _O-

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:58

Jeetje wat een verhaal zeg! Het gaat zo raar in de paardenwereld soms...

Ik sta over een week vlak bij de Loonde en Drunense duinen, dus als iemand een keer in de buurt is, Fee is mega braaf buiten <3

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:41

Ik woon daar vlak in de buurt Zoey!
Lijkt me super leuk om samen te rijden, ik kan met de trailer daarheen komen :j

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:54

Het liefst zou ik alles zelf houden maar ik heb ze niet meer aan huis. En een paard waar nog prima mee gereden kan worden of zelfs nog wedstrijden vind ik ook zonde om gewoon in de wei te gooien omdat ze een gebrek heeft. Maarja je hebt het dan inderdaad niet meer in de hand.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:57

keeyzie schreef:
Ik woon daar vlak in de buurt Zoey!
Lijkt me super leuk om samen te rijden, ik kan met de trailer daarheen komen :j


Ja leuk! Ik ken de weg al daar en Fee ook. Ze zal nog even moeten wennen na de verhuizing maar daarna ben je welkom!

Het is vanaf m'n nieuwe stal zon 15 minuutjes rijden, echt ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:28

Dais Wat fijn dat het weer beter gaat, blijven toch je zorgenkindjes..

TessJazz Gefeliciteerd met je winstpunt, Mooie combinatie om te zien zijn jullie ook! :D

Jolijn Dat gaat goed met Aurelia, heel fijn!


Ben vandaag weer bij de paardjes geweest, hadden gisteren een Equinetic les gehad dus mochten vandaag niet echt aan het werk, dus klein stukje van het erf af geweest met Quimero en Tulia. Voor Tuul de eerste keer dat ze het erf af ging, vond het nog wel enorm spannend ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:28

Robijntjah schreef:
Lastig hoor ZsaZsa, voor mij wel 1 van de redenen om ze met een gebrek nooit te willen verkopen.

Ik woon ook (nog) in noord Brabant, vertrek volgende maand naar Noord-Limburg waar de dames aan huis gaan komen dus als er iemand eens een weekendje weg wil, plek zat _O-



Jaaaaaa, gezelliggggggg *\o/*

Maartje_M

Berichten: 9366
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:31

Wel bijgelezen maar te druk geweest afgelopen dagen om echt mee te kletsen. Het gaat hier wel enorm lekker! De galop is zo vooruit gegaan! Waar ze een paar weken terug nog alleen maar hard wilde, is ze nu zo 'simpel' in de galop

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:11

Fijn dat het zo lekker gaat Maartje.
Mooi om te zien hoe snel ze leren he?

Maartje_M

Berichten: 9366
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:12

Ja heerlijk <3 vandaag ging ook echt weer heel fijn, dan kan ik zo van haar genieten!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:44

Leuk om hier mee te lezen met de vorderingen!
Ik ben Doña mijn PREetje uit de handel lekker aan het voeren, vertroetelen en aan het longeren. Dat laatste met zadel, want ik kan geen goed zittende en niet knijpende of drukkende longeersingel vinden. Maar het zadel vindt ze prima en ook het bit en de bijzet lijken haar bekend te zijn. Er komt weer wat vorm aan haar en daar ben ik erg blij mee. We zijn al vriendjes en de basisregels zijn inmiddels ook duidelijk; stilstaan als ik stil blijf staan, stil staan als je vast staat, voetjes geven, eerst stappen en pas op commando aandraven of galoperen en niet idioot doen aan de longe (dat gaat nog wel eens een rondje mis :+ )e.d. Het is een erg leuk en lief dier, wel flink sensibel. Maar daar hou ik wel van. :)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:37

Fijn dat ze het zo goed doet Lante! Ze was al gereden toch?

Ik ben vorige week voor het eerst aan de hand naar het bos geweest. Kwam meteen andere paarden tegen waar hij heeel heftig op reageerde. Blij dat ik er niet op zat. De keer erop kwam ik weer andere paarden tegen en ging het al ietsje beter.
Blijft een aparte met van alles.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9366
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:45

Fijn Lante! Idioot doen aan de longe moet hier ook zo nu en dan nog hoor :')

Knapperd zsazsa <3 is het idee om dsalijk met hem in het bos te gaan rijden?

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:20

Maartje_M schreef:
Fijn Lante! Idioot doen aan de longe moet hier ook zo nu en dan nog hoor :')

Knapperd zsazsa <3 is het idee om dsalijk met hem in het bos te gaan rijden?


Jazeker, ik ben gek van bosritten en de stal zit meteen aan het bos. Dus zodra het kan ga ik met een stalgenoot mee die een brave heeft. Hij is gelukkig nergens bang van dus dat is iig super fijn. Met andere paarden heeft wat tijd nodig. Denk met een ander erbij dat het ook wel beter gaat. Eerst dressuurmatig in de bak wat dingen bevestigen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:30

Mooi koppie Zsazsa!
We denken dat ze gereden is/ze zou gereden zijn. Maar nog nooit gezien! :D
Longeren met beugels naar beneden ging prima.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37163
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:54

Leuk dier Lante! als ze op alles zo braaf reageert dan zal ze inderdaad wel gereden zijn. Maar die PRE"s zijn zo braaf he..mijn toenmalige werkgever heeft me ook weleens op een PRE merrie gezet onder het mom van, ze zou gereden zijn. Niet dus haha, beest snapte er niks van maar deed geen stap verkeerd. Echt goud waard die karakters.

ZsaZsa, hij is misschien apart..maar wel super knap! het heftige reageren op andere paarden zal ook nog wel met zijn hengst zijn geweest te maken hebben.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:35

Aurelia komt ook zo braaf over, maandag dus gewoon via de grond gaan hangen, geen stap verkeerd. Ze moest even nadenken over haar evenwicht maar verder dikke prima met haar ´leerhoofd´ _O-

Leuk dier Lante.

ZsaZsa, Modesta is ook zo´n aparte en houdt altijd haar gebruiksaanwijzing maar is wel veeeeeeel verbeterd. Nu komt het bij haar wel door trauma, ik weet niet hoe dat bij die van jou zit natuurlijk.

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:13

Heerlijk koppie zsazsa, en dat hij negens bang van is is wel heerlijk.
Mooie foto’s Lante zeker met de kleur van de zon zo.
Wat fijn Robijntjah dat het allemaal zo voorspoedig gaat.
Vinatera komt de 25 aan in Nederland, zo spannend allemaal.

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:03

Vandaag weer eens wat foto's gemaakt van ons kleine monster.. Wat groeit ze hard..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:00

Wat een dotje *smelt*