Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:37

Hoihoi,


In eerste instantie heb ik Wagner te koop gezet voor vrienden van mij.
In de tussentijd ben ik weer een paar keer naar Frankrijk gegaan en toch verliefd geworden op dit paard (terwijl ik normaliter type engels volbloeds prefereer :') )

Volgend weekend gaan we hem ophalen *\o/*

Ik weet nog niet precies wat we ermee gaan doen; doorrijden en dan alsnog verkopen of toch zelf houden...

Ziehier Wagner een 4 jarige Percheron hengst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat eronderuit gaat komen wanneer hij eens goed gewassen en geborsteld is (hij moet sowieso op dieet, want hij is nu een stuk dikker dan op de foto's) en hoe hij gaat reageren op het fenomeen "bak".

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:39

Leuke kerel! ziet er echt zachtaardig uit! Post je ook foto's als hij aankomt? :D

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:39

Die is eeeeuh, bijzonder :D

Ik ben benieuwd hoe die uit gaan bouwen.

Anoniem

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:41

Ik heb hem al zien staan inderdaad!!
Echt een leuk dier, al vind ik hem een beetje raar gebouwd, of is hij nog erg jong?
Ben benieuwd hoe hij er uit ziet na een goede wasbeurt en nette manen. :))

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:42

Ik heb de advertentie gezien, ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet als hij wat ouder is, vindt hem nu al erg leuk.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:42

Goh wat een apart beestje, heeft een aparte uitstraling om één of andere reden. Wel erg mooi, en jullie zien er leuk uit samen!

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:52

Wat een gaaf beestje!

Edit; beetje blond :+
Laatst bijgewerkt door Fink op 19-09-14 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:53

Je hebt 2 soorten percherons; de grote maat , tussen de 1.70 en 1.80 welke langer gebouwd zijn en échte trek/werk paarden en het kleinere type (wat Wagner dus is) tussen de 1.50 en 1.60 welke van origine bedoeld waren als oorlogspaarden (een ridderpaard, hoe penny ;) ). Hij is amper onder het zadel geweest (hij is nu nét 4 jaar) dus heeft nu inderdaad een beetje een vage bouw (zeker op de laatste foto) . Hij heeft een enorme hengsten nek en een klein iel kontje.
Die laatste foto is ook een beetje raar genomen hoor, maar ik denk dat hij er over een half jaar (als ik hem dan nog heb) heel anders eruit zal zien.

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:55

2a54z6e45r6r schreef:
Leuke kerel! ziet er echt zachtaardig uit! Post je ook foto's als hij aankomt? :D

Tuurlijk!!!! en misschien ook wel van de reis.
Eerst moeten we hem in de trailer zien te krijgen :+

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:56

Nikki,staat in de OP hoe oud hij is. ;)


Wat een geweldig leuk paard zeg,veel plezier met hem!

Pandora2
Berichten: 19904
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:08

Wat een stoere bink ! <3
Veel plezier met hem !
Heb even in je profiel gespiekt...mooie foto's in een mooie omgeving ! Noord- Frankrijk als ik het goed gelezen heb ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:13

nobel1 schreef:
Je hebt 2 soorten percherons; de grote maat , tussen de 1.70 en 1.80 welke langer gebouwd zijn en échte trek/werk paarden en het kleinere type (wat Wagner dus is) tussen de 1.50 en 1.60 welke van origine bedoeld waren als oorlogspaarden (een ridderpaard, hoe penny ;) ). Hij is amper onder het zadel geweest (hij is nu nét 4 jaar) dus heeft nu inderdaad een beetje een vage bouw (zeker op de laatste foto) . Hij heeft een enorme hengsten nek en een klein iel kontje.
Die laatste foto is ook een beetje raar genomen hoor, maar ik denk dat hij er over een half jaar (als ik hem dan nog heb) heel anders eruit zal zien.
Dat maakt het al een heel stuk duidelijker en inderdaad, aangezien hij nog jong is, heeft hij nog alle ruimte om echt uit te groeien.
Ik vind die beentjes zo schattig. <3 Die vielen mij als eerste op. :')

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:15

Wat een apart dier, heb je wel wat bijzonders aan :)

Ga je er wel een ander zadeltje op gooien?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:15

Percherons zijn zo gaaf! Ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij meer in model is en er wat spieren en vetjes opzitten. Heel veel plezier met hem!

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:26

Pandora2 schreef:
Wat een stoere bink ! <3
Veel plezier met hem !
Heb even in je profiel gespiekt...mooie foto's in een mooie omgeving ! Noord- Frankrijk als ik het goed gelezen heb ?


Het is een prachtige omgeving, pas de calais :j

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:30

KoudbloedKim schreef:
Dat maakt het al een heel stuk duidelijker en inderdaad, aangezien hij nog jong is, heeft hij nog alle ruimte om echt uit te groeien.
Ik vind die beentjes zo schattig. <3 Die vielen mij als eerste op. :')


Ik vind het zo apart dat ze eigenlijk amper "sokken" hebben en daardoor imo minder koudbloedig zijn ;)


pmarena schreef:
Wat een apart dier, heb je wel wat bijzonders aan :)

Ga je er wel een ander zadeltje op gooien?


Absoluut! Er ligt al een Wintec cair met verwissselbare boom voor hem klaar hier en een xl hoofdstel met iets langer (gebroken) bit.
Mijn kennissen zijn lieve mensen hoor en ze bedoelen alles goed, maar ze hebben niet enorm veel verstand van harnachement en dat soort zaken.:(

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:37

Het ontbreken van de sokken maar dan wel zo'n echt koudbloedhoofd er op is wel apart inderdaad :)

Ach het zadeltje dat er op ligt hoeft op zich helemaal niet slecht te zijn, maar hij is gewoon echt te klein voor je...je zit helemaal op de achterkant. En ik betwijfel ook of er een geschikte pad onder ligt...het ziet er uit alsof het geheel nu zo direct op de ruggengraat ligt zonder inlages in de pad die de ruggengraat vrij houden. Maar dat kan vertekenen :)

Ik vraag me wel af hoe klein en dun de mensen dan zijn die er normaal op rijden :P

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:45

misschien heeft hij gewoon een waterhoofd :+. Alhoewel er op de foto een gewoon full hoofdstel inzat.
Het was volgens mij een 17 inch barefoot zadel waar een zadelvormige ghost pad onder zit en een gewoon shabrakje.

Volgens mij zitten alle soorten en maten op dat zadel terwijl ik met mijn beschaafde maatje 38 al niet pas :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102597
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:50

Leuk dier!! Wordt hij nog helemaal wit of blijft hij zo?
Ben ook heel benieuwd hoe hij er schoon en geborsteld met wat minder kilo's uitziet. :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:54

Leuk ik ga het volgen

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:04

Hij zal, denk ik, uiteindelijk helemaal wit worden. Wel jammer want zijn moeder is een appelschimmel en dat vind ik ook wel een erg gaaf kleurtje.

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:05

Gezien jouw bouw en hoe klein hij valt denk ik echt dat het zadeltje hooguit een maat 1 (15 inch westernmaat) is, misschien zelfs een maat 0 (13 inch westernmaat) :=

Maar het zal vast "lekker" stevig opgesloten en close-contact zitten zo, het is er nog 1-tje uit de periode dat je ze nog op kon rollen zo te zien, heel wat anders dan tegenwoordig :P

Wel interessant om te zien hoe het plaatje verandert met wat TLC, training en andere spulletjes straks :)

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:08

Volgens mij als je dit paard eens lekker wast, manen en staart snoeien waar nodig en TLC heb je een heel ander paard..
Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet straks!

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:09

Ben ook benieuwd hoe hij gaat worden.
Ik houd wel van de Franse stevige paarden :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Eerst te koop gezet nu zelf gekocht :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:10

Wat een super paard zeg, gefeliciteerd met hem en ben ook benieuwd naar hoe hij er uit ziet hier :)