Afstammelings vraag PRE

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 16:40

Hallo,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een PRE. Zelf weet ik niet zoveel af van de bloedlijnen, misschien dat de mede PRE liefhebbers er mij wat over kunnen vertellen.

http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... 3vBw4TqRk=

Zijn naam is Derrote II
Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon

Heeft ook iemand een idee hoe je zn naam uitspreekt??

Alvast bedankt iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:46

Je spreekt zijn naam uit als Deeroté. Wat overigens nederlaag betekend in het Nederlands :+

Zijn vader heeft het Calificado label, wat enkel wordt gegeven aan de betere hengsten. Zijn niet veel die dit label hebben. Dit is een label voor de fokkerij, net als APTO, alleen dan veel strenger. In Nederland is Calificado ook niet te behalen.

Aan moederskant Jenson, 1 van de bekenste zonen van Agente. Agente zit ook weer aan vaderskant dicht in de lijn.
Agente, Jenson en Leviton zijn de bekendste Yeguada Militair hengsten welke heel invloedrijk zijn in de PRE fokkerij. Agente is bruin en gaf ook veel bruine nakomelingen door. Mede door hem begon er meer kleur bij de PRE's te komen.
Leviton (welke niet in jouw paard zijn lijn zit, wel een zoon van Agente) gaf enorm goede bewegers.
Yeguada Militair is een bloedlijn die in eerste instantie werd gefokt voor het Spaanse leger, de paarden moesten dus temperament, doorzettingsvermogen en karakter hebben. Ze moesten door het vuur gaan voor hun ruiters. Paarden met deze lijn bezitten die eigenschappen dus vaak nu nog.

Daarnaast ook Terry bloed, dat zijn de H brandmerken. (met of zonder een C).
In mijn berichten zie je wel uitleg over die bloedlijnen :)

Anoniem

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:52

Oh nog een toevoeging:
Cautivo (de vader van jouw paard) is van Gustavo Artillo Linares.
Hier een video:


Veel foto's en info te vinden via Google.

jus

Berichten: 1170
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Alfaz del Pi / Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:43

Fantastisch paard , gefeliciteerd met je aankoop :)

Moeder komt via Talismán dat is de vader van Impaciente een van de betere dressuurpaarden in Spanje

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:47

Prachtig dier Cautivo.
Gefeliciteerd met je aankoop (wat wordt het mooi in Nederland met al die PRE's )

Alenthe05

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:31

Het word idd heel mooi met al die mooie PRE's.

kan niemand meer vertellen over de afstammeling van mijn paard?

Alenthe05

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 16:22

Even een kleine Update van Gijs. Zo noemen we hem nu op stal. Zijn naam is zo moeilijk uit te spreken...

Gijs is gecastreerd en geniet nu met volle teugen van het paard zijn. Hij staat nu met vriendjes op de wei of in het paddock. Hij heeft behoorlijk moeten wennen, vooral aan het buiten zijn cq staan. Ook het rijden gaat super. We zijn dressuurmatig aan het trainen, lang laag, hij rolt en krult zich makkelijk op en is dan echt niet meer aan het been. Door de training worden zijn bewegingen nog ruimer en sterker. Ook gaat wel lekker veel naar buiten, hier geniet hij echt van. Of een rondje over de weg of naar het bos. Je zag aan hem dat hij dat absoluut niet kende. Maar hij is zo braaf! Echt heerlijk!!

Alleen het indoen van zijn hoofdstel geeft problemen. Weet iemand wat ze evt met hem hebben gedaan? Hij is panisch als je hem aan zn linker oor komt. Zn linker oog is ook niet zn favoriet.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:22

Oorpraam. Wat in nederland vaak met de neus gedaan wordt, wordt in spanje wel eens met het oor gedaan. Dan niet met zo'n stok en touw natuurlijk bij een oor, maar "gewoon" vastpakken en omdraaien.

Maritelisab
Berichten: 1112
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:29

Mijn PRE had er ook altijd moeite mee als ik het hoofdstel in deed. En vooral als ik het over zijn rechteroor wilde doen. Hij pakte het bit echter wel zelf vanuit mijn handen, dus daar was hij niet bang voor.

Ik ben op gaan zadelen vanaf de andere kant, hier had hij namelijk geen problemen mee. Nu kan ik het vanaf beide kanten doen, zonder dat het problemen geeft. Dit heeft wel ruim 1,5 jaar geduurd voordat het over was.

Heksica
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:45

jus schreef:
Fantastisch paard , gefeliciteerd met je aankoop :)

Moeder komt via Talismán dat is de vader van Impaciente een van de betere dressuurpaarden in Spanje

Hallo... Heb sinds kort een Andalusier met als vader impaciente!!! Groetjes

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Afstammelings vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 03:17

Gefeliciteerd met je paard.

(En wat een fantastisch paard op het filmpje van especial. Een genot om naar te kijken)