Hoi allemaal, Ik ben 24 en heb gereden tot ongeveer mijn 20ste, daarna was het niet meer te combineren met mijn werk. Ik werkte als wedstrijdgroom voor enkele springruiters en was dus altijd op concours. Nu wil ik het rijden weer graag oppakken maar niet meer zo al vroeger (ik was heel erg fanatiek). Voordat ik uberhaupt iets aanschaf wil ik eerst weer gaan lessen zodat ik weer een fatsoenlijk de basis erin heb zitten.
Wat voor karakter zoek ik? Ik zoek een paard wat temperament en karakter heeft en tegelijk ook makkelijk is in omgang. Ik vind Andalusiers qua karakter me heel erg aanspreken, doorgaans zijn ze gevoelig, werkwillig en intelligent. Maar ik vind Schwartzwalder Fuchs ook prachtig, qua karakter lijken ze wel wat op de Andalusier alleen zijn ze een stuk koeler in hun kop.
Wat wil ik met het paard doen? Ik wil er voornamelijk recreatief mee rijden, de dressuurmatige basis er wel goed in hebben, want ondanks recreatief rijden vind ik dat het paard wel soepel in zijn lijf moet zitten. Ik ben heel nieuwsgierig naar grondwerk als vrijwerken, vrijheidsdressuur en parrelli achtige dingen en ook zou ik graag het paard voor een wagentje kunnen spannen.
een haflinger zou ook in je plaatje kunnen passen. ik zou je alleen niet op een ras richten maar gewoon gaan kijken en voor een klik gaan
jaleesa89
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-14 12:17
nutts schreef:
een haflinger zou ook in je plaatje kunnen passen. ik zou je alleen niet op een ras richten maar gewoon gaan kijken en voor een klik gaan
Haflingers zijn heel lief, maar niet helemaal wat ik zoek. Ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar wat iedereen te zeggen had over verschillende rassen die aan mijn beeld voldoen. Klik is altijd belangrijker dan ras