Zit even in de knoop met een beslissing en hoop beetje advies te krijgen!
Heel onze familie zit al jaren in de paardensport en ben er mee opgegroeid net als mijn pap en mam. dus we zijn geen broekies wat paarden betreft. Alleen hebben wij ons altijd alleen maar bezig gehouden met kwpners en trakheners.
Nu heb ik in feb/maart mijn paard in moeten laten slapen en het kopen van een nieuw echt wedstrijd paard even on hold gezet. Alle veulentjes kwamen er weer aan en mennen met mijn shetje doe ik ook fanatiek en na best veel ongeluk te hebben gehad met mn paarden de laatste tijd vond ik het niet erg om even een break te nemen.
Maar het begon toch weer te kriebelen want van elke dag rijden naar niks is ook weer zo saai
En toen kwam ik tot het geweldige idee om maar is een Fries te kopen! Bij ons kon dat echt niet vroeger want die waren alleen maar goed om voor de kar te lopen of net wat maar toch zijn die altijd in mn hoofd blijven spoken
en aangezien ik mijn vriend ook heb aangestoken met het paarden virus dacht ik dat een brave Fries wel leuk zou zijn dat hij er ook nog op zou kunnen over een tijd. Dus wij op zoek.. een brave merrie om ook nog ooit een veulentje bij te fokken. Paar paarden gezien maar had er bij geen een van ja dit is hem!
En toen.. kwam mijn vader aan. Die wist nog wel iets staan. Maar was wss toch niks want was een 3 jarige Friese hengst en alles onbekend. Ik op een avond toch wezen kijken want het was ten slotte toch maar tien minuutjes rijden.
En Jaa hoor daar stond hij! Een prachtige imposante pikzwarte hengst! Super aanhankelijk en was al snel niet meer bij me weg te slaan! En sjezus wat was hij groot! Dus we hebben hem ookal omgedoopt tot beer. Want elke keer ging het wat een beer van een paard
en wat ik al heel lang niet meer bij een paard hen gehad. Echt die 'klik' nu moet ik vandaag of morgen beslissen wat ik met beer ga doen. De kans is groot dat hij op de paardenmarkt eindigt want hij begint een beetje in de weg te staan en dan ja weet ik al wat er gaat gebeuren met hem.. Al veel commentaar gehad van opa lief en iedereen want een Fries koop je toch niet?! Maar ik ben gewoon helemaal verliefd op hem geworden! Heel penny dit haha.
Ik denk stiekem dat ik de beslissing toch al gemaakt hebt. Maar het is iets heel anders dan een merrie..
Dus ja nu zoek toch even bevestiging van buiten of netbhoebje het wilt noemen. Of wat zou jij doen in deze situatie?
no worries voor de meeste mensen! Met hengsten omgaan isbgeen probleem en inrijden ook niet. Met beide ervaring! En sorry voor het te lange verhaal en als die verkeerd staat.
Ga nou maar gewoon gauw bellen

Ik zou als ik jou was niks van de mensen om je heen aan trekken (tenzij ie niet gezond is oid) als jij een fries wil dan, nou ja, is toch jou keus ??!
Hij trekt wel bij als hij het paard van dichtbij heeft meegemaakt!