Op zoek naar Klaes van 't Rot (Tymon x Teeuwis)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartenje

Op zoek naar Klaes van 't Rot (Tymon x Teeuwis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:02

Hallo,

Ik weet niet of dit berichtje hier goed staat maar ik ben op zoek naar een fries met de naam Klaes van 't Rot.

Laat ik bij het begin beginnen:

Mijn naam is Maartje Schermer en ik woon in Castricum. Ik heb een heerlijke 2 jarige Fries genaamd Maarten van 't Rot. Ik heb heb als 2 maanden oud veulen gekocht bij een fokken in Geldermalsen. Gelukkig heb ik nog steeds contact met haar. We hebben veel foto's uitgewisseld van Maarten als veulen. Maar ook van zijn volle broer, Klaes van 't Rot.

Maarten en Klaes komen dus uit de zelfde merrie en hebben de zelfde vader, Tymon 456.

Klaes is als 2,5 jarige verkocht aan iemand waar wij op dat moment ook contact mee hadden, maar het contact werd steeds minder en uiteindelijk hoorde we een lange periode niets meer. Tot ik op 19 maart in eens een berichtje van haar kreeg dat ze Klaes verkocht had. Hij zou dominand gedach vertonen en zou niet passen in de groepen die ze daar op stal hebben. Hij kon maar met 1 ruin in de paddock en viel merries aan die langs zijn paddock liepen.

Ze heeft hem verkocht naar iemand in Apeldoorn. Deze meneer heeft nog 2 ruinen en wilde Klaes voor de kar beleren en hij zou deze zomer beginnen met beleren onder het zadel.

Ik vind het ontzettend jammer dat ik Klaes uit het oog ben verloren. Ik heb hem tijdens het opgroeien gezien omdat ik altijd als ik bij Maarten kwam kijken, ook even een kijkje nam bij Klaes.

Het was altijd of de tijd even een jaartje vooruit werdt gespoeld als ik naar Klaes keek. Hij is precies een jaar ouder en ze lijken ontzettend veel op elkaar. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter (hoewel maarten geen domiend gedach vertoond en het super doet in zijn kudden van 20 paarden met de leeftijd tussen de 2 en de 25, zijn ze allebei even werkwillig en staan ze allebei open voor allerlei nieuwe dingen)

Graag zou ik in contact komen met de nieuwe eigenaar van Klaes en horen hoe het nu met hem gaat. Ik wel heel benieuwd naar zijn ontwikkelingen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Maartje

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:02

Als een levensnummer of iets dergelijks hebt kan je hem bij het kfps zoeken, als hij daar staat ingeschreven. En dan zou het fijn zijn als de eigenaar het papier op zijn/haar naam heeft overlaten zetten.

Maartenje

Re: Op zoek naar Klaes van 't Rot (Tymon x Teeuwis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 12:27

Daar heb ik natuurlijk gezocht.. Maar daar kan ik hem alleen bij de vorige eigenaar vinden...