Afstammeling vraag PRE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EJV

Afstammeling vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:18

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik bijna een jaar in bezit van een Andalusiër/cruzado merrie. Helaas heeft zij geen volledig PRE papier, omdat haar moeder een Andalusiër is maar helaas zonder volledig papier. Haar vader daarin tegen heeft wel een volledig PRE papier, en daar heb ik ook wat vraagjes over.

Er staan namelijk bij elk paard een teken, en ik wou graag weten wat dit betekend?
Verder zou ik gewoon meer informatie willen over zijn achtergrond, ik weet namelijk vrijwel niks.
Alle informatie is dus van harte welkom!

Hier de link naar zijn stamboom: http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... zMYZuPMuU=

Confession

Re: Afstammeling vraag PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:25

Een geel strikje achter de naam van een paard betekent dat het een goedgekeurd paard voor de fok is, een roze strikje achter een hengst betekent dat het een calificado hengst is (dus een betere hengst). De vierkantjes die daarnaast staan geven de vachtkleur van het paard aan. De tekens die daarnaast staan geven de fokkerij aan waar het paard vandaan komt. Elke fokkerij heeft zijn eigen symbool en de ene fokkerij fokt over het algemeen betere paarden dan de ander. Als je je muis op die symbolen houdt kun je zien van welke fokkerij het symbool is, als je meer over een fokkerij wilt weten kun je altijd google gebruiken. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:46

Zo te lezen is het een hengst die in NL heeft gestaan? [ITP] Mijn prachtige Chanel!

Citaat:
uit bovenstaand topic: Ze is een afstammeling van de ggk PRE Dekhengst Bodeguero XIX, Hij is onze eigen hengst en komt van de spaanse rijschool af.

Ik denk dat je even met die bokker contact op moet nemen voor meer info :)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 18:16

Dankjewel Confession! :) Zal eens kijken wat voor fokkerijen dat zijn.

@ Angela, dankje ook! Toevallig heb ik al een aantal keer contact gehad met deze bokker. :)
Zij heeft mij veel informatie kunnen geven over haar vader (z'n karakter etc.) en haar moeder.
Maar verder niet over zijn verleden in Spanje, waar die van kwam en dat soort dingen.
Maar bedankt voor het mee denken/zoeken. :)