Ik heb een tijdje geleden mijn oog laten vallen op Barokke rassen, vooral de zuiderse types. Heb er eigenlijk nooit wat speciaals aan gevonden, maar sinds een tijd ben ik er helemaal gek van! Als volgend paard zou ik heel graag een Barok ras willen, maar een volgend paard komt er nog lang niet aangezien ik volgend jaar ga studeren en eerst ga zien hoe ik dat ga combineren met mijn huidige paard.
Vandaag vroeg ik mijn leraar als ie ervaring had met "Spaanse" rassen, en hij zei dat deze paarden heel erg heet kunnen zijn, maar op een goede manier, en dat ze ook goed geschikt zijn voor de dressuursport. Dit zou ideaal voor mij zijn aangezien ik graag verder wil in de dressuursport en af en toe eens een buitenritje wil maken..
Maar voordat mijn gedachten helemaal op hol zouden zijn geslaan ben ik dus naar Bokt gekomen! Wie, oh, wie kan mij hier zo goed mogelijk informeren over zulke rassen met eigen ervaringen? Ik wil vermijden dat ik me blindstaar op een bepaald ras, daarom dat ik eens meningen van anderen wil horen
Alvast bedankt!