Hoe krijg ik de gele staart van mijn Andalusier ooit nog wit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:50

Cassidy schreef:
Schuurmiddel komt niet in de holte van de haren, dat doet doet de bleek. Maar jouw paard, jouw feessie.


Dat klopt, maar het schuurmiddel schuurt wel het vuil van de haren aan de buitenkant er erg goed af. De bleek doet de rest, maar niet zo heftig als wanneer je de staart in pure bleek hangt, het is al verdunt.

Na het wassen gaat er in ieder geval altijd CM detangler en shine in, dat scheelt ook enorm in hoe vies het daarna wordt.

Verder mest ik dagelijks de stal, wat ook veel scheelt. Staart is voor het bovenste deel ingevlochten, waardoor de mest niet in de staart komt tijdens het mesten. Het is een ruin, dus dat scheelt al met urine tov een merrie.

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Hoe krijg ik de gele staart van mijn Andalusier ooit nog wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:47

Ik gebruik de vloeibare Botex werkt super.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:55

's winters gaat de staart hier kort (tot boven de sprong) en houd ik hem ook goed schoon en ingevlochten, er zijn toch geen vliegen. Staart is altijd glanzend zwart, weliswaar een makkelijkere kleur als wit, maar misschien ook een optie om een deel eraf te knippen? Weet niet hoelang de staart is. Vaak krijg je gele punten écht niet meer wit.

Verder zijn er zat tips gegeven, die van bleek en schuurmiddel of Vanish lijken mij wel dé oplossingen om wit wit te houden.

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:49

Hier ook het zelfde probleem. Groene hoek, Biotex, Betadine, zilvershampoo, alles heb ik zo ongeveer ook al gehad. Ook Cowboy magic, ingesopt er mee en 15 minuten laten intrekken, maar helaas geen echt witte staart.

Ik denk inderdaad dat het waar is over het uitgroeien, en dat dat geel gewoon echt een vaste kleur is. Mijn merrie heeft vijf jaar lang op het land gestaan, en haar staart was nog nooit gewassen dus... Ik heb hem nu al redelijk kort geknipt maar ik zit erover na te denken om hem echt af te knippen tot waar het wel wit is. Het haar staart groeit toch vrij snel. Maar ik ga het nog een keer proberen met kokend heet water en bleek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:34

Zou geen kokend heet water doen, als je paard daar wat van op zijn benen (of jij wat op jezelf) krijgt is dat niet zo fijn.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Hoe krijg ik de gele staart van mijn Andalusier ooit nog wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:41

Weet iemand waar je staartzakken kunt krijgen met meerdere strengen? Ik ben er eigenlijk naar op zoek voor mijn mini.

En met meerdere strengen zouden ze zichzelf niet bont en blauw slaan in de zomer toch?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:43

Mijn tinkerhengst heeft heel dik en stug haar, zo ook zijn staart.
Ik heb van alles geprobeerd qua shampoos (zilver shampoo, baby shampoo, CM) ook Biotex en groene zeep etc en het werkt allemaal niet afdoende.
Nu heb ik laatst dé truuk gevonden.

Een emmer goed warm water nemen en daar flink (en dan ook echt FLINK) wat vanish oxi action in doen. Staart erin hangen en even laten weken.

Let wel op! Dit moet je NIET op de huid toepassen, alleen in de staart (let ook op staartwortel).

De staart van de mijne was spierwit :D


Ik heb overigens wel mazzel met een hengst. Bij mijn merries is de staart een stuk geler ivm pies.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:53

Wispeltuur schreef:
Weet iemand waar je staartzakken kunt krijgen met meerdere strengen? Ik ben er eigenlijk naar op zoek voor mijn mini.

En met meerdere strengen zouden ze zichzelf niet bont en blauw slaan in de zomer toch?


Hier kun je staartzakken krijgen met meerdere strengen:

http://www.paard-en-naald.nl/

Verow19
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:00

fjordnina schreef:
De wondertip? Anders gaan denken! Kun je benoemen wat jouw paard aan een witte staart heeft?

Dat wordt toch niet gevraagd?? -O- Wat een onzin zeg..

Anyway! Ik krijg alleen het onderste gedeelte (nu nog maar een klein stukje), niet helemaal wit meer.. Denk ik idd een kwestie van eruit groeien, steeds een klein stukje eraf knippen.
Ik gebruik cowboy magic, groene zeep van driehoek, en biotex! Derest van zijn staart wordt daar erg schoon mee!
Ik wil het eigenlijk ook weer gaan bijhouden met een staartzak, ik heb dat is een tijdje gedaan en het scheelt echt heel veel!!

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:28

Ik heb de hoop op een witte staart maar opgegeven.
Heb inmiddels toch al geen wit paard meer :+

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Hoe krijg ik de gele staart van mijn Andalusier ooit nog wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:32

Ons paard heeft dit ook maar dit is zijn kleur. Hij heeft een een beetje rood in zijn voorpluk, misschien is het zijn kleur?

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:36

Ik doe inderdaad bij mijn palomino eerst de staart wassen 2x met glans shampoo. En dan 1/2 x met zilver shampoo. Meestal is het dan mooi wit! (Ze heeft grijze plukken tussendoor)

Maar wel heel apart dat dat bij jou allemaal niet werkt..

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Hoe krijg ik de gele staart van mijn Andalusier ooit nog wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:50

Als een witte staart erg lang niet gewassen is, verkleuren de haren door mest en urine. Dat ga je niet meer helemaal wit krijgen. Dus geduld, het groeit er wel uit. En vanaf nu regelmatig de staart wassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:39

kan je een paardenstaart echt met wasmiddel wassen :x ?!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:40

Zilvershampoo :) Kan je gewoon bij de kruidvat halen. werkt perfect ;)

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:20

Mijn haflinger merrie had eerst best vieze vlekken van urine en mest in dr staart zitten,
de mest eruit gekregen om de staart gwn in een emmer met veel groene zeep te doen, en er doorheen poetsen, dat een paar keer herhalen! Als de staart dan van mest vrij is (duurde 3 keer voordat de mest er écht uit was, en een gedeelte urine) kun je de staart nog een keer wassen met groene zeep, paardenshampoo en babyshampoo. Door de paardenshampoo krijgt het een mooie glans, de groene zeep maakt het extra schoon, en de babyshampoo maakt het heel lekker zacht en goed doorkambaar!
Ik zit nu ook nog met de gele vlekken... Ga het proberen met zilvershampoo, wasmiddel en miss cowboy magic :) De staart kan je ook erg mooi houden om m elke keer door te borstelen (doe ik altijd) Dan blijft hij klittenvrij en ik heb het idee dat het nu harder groeit.. Ik wil het binnenkort ook vaker gaan invlechten, dan plast ze er ook minder overheen ;) Laatst toen ik een tijd niet kon borstelen en rijden door een ongeluk.. heb ik haar staart dus ong. 6 weken niet kunnen wassen/kammen enz. Dr staart was behoorlijk vies, maar moet groene zeep enz. eruit gekregen! Maar het was nog best doorkambaar! Beetje anti-klit erin en het ging zo! Dus elke keer wassen/anti-klit/doorborstelen heeft dus zeker nut gehad!