Welke maat zweetdeken?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Celine1980

Welke maat zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 08:10

Hallo,

Sinds vorige week ben ik de trotse nieuwe eigenaar van een prachtige Friese merrie. Nu ben ik op zoek naar een zweetdeken voor haar, maar ik geraak niet echt uit aan de maten. Ik heb haar gisteren eens "opgemeten" en ik kom voor de bovenlengte aan ongeveer 150 cm, de onderlengte ongeveer 200 cm en haar schofthoogte vermoed ik rond de 160cm. Als ik verschillende tabellen bekijk op het net kom ik uit op een 205, maar iemand op de stal zei dat ik toch best een 215 neem, omdat ze redelijk breed is.

Wat denken jullie?

alvast bedankt :)

gohya

Re: Welke maat zweetdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:27

Ik heb vorige week nog een zweetdeken gekocht voor mij KWPNer,ze is 1.68m en ook breed gebouwd.
Maar zij heeft echt een 205 en die past perfect,sluit mooi aan overal.Ik denk toch echt dat je een 205 moet hebben.Maar er zijn merken die kleiner uitvallen,let daar wel op.

FB Groep Second Chance.
Het is Winter! :)

Celine1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 09:06

Wat zijn dan bijvoorbeeld de merken die kleiner uitvallen, ik ben een totale leek hoor, sorry :o :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:26

Dat weet ik niet meer,maar er zijn verschillende merken die groter óf kleiner uitvallen.
Je zou het in de winkel kunnen vragen hoe ze uitvallen.

FB Groep Second Chance.
Het is Winter! :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:02

niet altijd naar de maatindicatie luisteren hoor :P mijn pre is 1.60 en heeft toch echt maat 205 nodig. Denk dat je het beste gewoon kunt proberen en passen wat er het beste op ligt. Ik vind altijd dat een zweetdeken wel wat groter mag vallen.

Celine1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-13 08:00

Ondertussen heb ik mij een zweetdeken aangeschaft en het is toch de 205 geworden. Hij is goed ruim, maar niet te groot en het is er één geworden van het merk Premiere. Mooi jeansblauw, wat staat ze mooi ermee :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie