Het Friese paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Het Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 13:56

Voor mezelf ben ik een beetje aan het rond kijken naar een leuk paard. Nu heb ik me al wat verdiept in de tinkers, maar heb toch mijn twijfels of dit ras wel wat voor mij is.
Nu rij ik al een tijdje op een stal met Friezen, en die zijn ook wel erg leuk. Nu is mijn kennis over Friezen nog niet zo groot, en dat zou ik graag veranderen. Maar, waar te beginnen? Nu ben ik natuurlijk al aan het zoeken en lezen geweest op i'net. Maar daar is zo veel te vinden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Zo kwam ik via de site van het KFPS bij het JongKFPS, is het bijv slim om lid te worden van zo'n organisatie? Of voegt dat niets toe?
Hoe hebben jullie, ervaringsdeskundigen, dat allemaal gedaan?

(Ik snap natuurlijk, dat dit niet in korte tijd te realiseren is, maar zou iig graag een goed begin willen maken)

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Het Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:10

Stel je vragen maar

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Het Friese paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:13

Als je meer wilt weten is het een goed idee om je inderdaad goed in te lezen (KFPS, boeken).
Daarnaast kun je vrijblijvend een afspraak maken bij een fokker of handelsstal, die mensen weten er van alles over te vertellen en kunnen je ook wat verschillende types laten zien :)

Succes!