SICAB 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lhundol

SICAB 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:50

Over een maand is het zo ver, de SICAB 2013 in Sevilla (3-8 december). Wegens goedkope ryanair tickets en vrij tussen de stages door een goed moment om hier eens naartoe te gaan!
ZIjn er meer bokkers die richting Sevilla gaan hiervoor? Bokkers die hier zijn geweest in het verleden? Tips en must see's om de ervaring nog leuker te maken?

Ik ga met een Spaans sprekende vriendin die kant op, we hebben beide een jonge PRE en als het goed is komen de fokkers van onze paarden ook :-)

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:23

ik ben vorig jaar geweest..

de show is echt gaaf.. moet je heen.
En verder is het grooot en veel
veel stands..en nog 2 ringen waar paarden dingen in gedaan worden..

wat mij erg opviel vorig jaar is dat de pre erg groot was en heel erg begint te lijken op een KWPN
met grove voeten en min 170..

ik vond het leuk een keer geweest te zijn maar ga niet nog een keer :)

castano

Re: SICAB 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:24

oja de fokkers zijn er natuurlijk er is een grote tent waar allemaal merries instaan van de fokkers

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:38

Afbeelding

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:39

Afbeelding

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:39

Afbeelding

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:40

Afbeelding

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 10:23

castano schreef:
ik ben vorig jaar geweest..

de show is echt gaaf.. moet je heen.
En verder is het grooot en veel
veel stands..en nog 2 ringen waar paarden dingen in gedaan worden..

wat mij erg opviel vorig jaar is dat de pre erg groot was en heel erg begint te lijken op een KWPN
met grove voeten en min 170..

ik vond het leuk een keer geweest te zijn maar ga niet nog een keer :)

Dank voor de info en foto's! Leuk ook om te zien dat jullie geen jas aanhebben, heerlijk een spaans zonnetje en tapas in de winter! Ik blijf een week en ga nog wat rondrijden door de omgeving.
De grote PRE is herkenbaar voor ons, onze ruin en merrie zijn ruim over de 1,65 groot en modern gebouwd.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:51

Ik ben afgelopen jaren geweest. Ik ga dit jaar denk ik niet nu het in december is...

De paarden worden idd groter, maar ik vind ze nog steeds heel rastypisch. Tenminste de paarden die bovenaan eindigen.

Neem vooral ook zakgeld mee voor alle leuke dingen die je daar in standjes kan kopen :). Ga om te eten een straatje verderop.. Het eten daar is echt beursvoedsel..... Terwijl je in de kleine restaurantjes een straatje er voor heerlijk kunt eten voor weinig.

Maar vergeet vooral Sevilla zelf niet... Ik ben echt verliefd geworden op de binnenstad van Sevilla <3

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 15:41

Dank voor de tips Cyrina. Je hebt me vorig jaar nog geadviseerd met de koop van mijn ruin Perdigon. Ik ben benieuwd of zijn fokkers er ook zullen zijn.

Sevilla schijnt inderdaad een heerlijke stad te zijn, dat wordt lekker eten en drinken en natuurlijk winkelen op de beurs zelf. Al verwacht ik niet dat de prijzen veel lager zullen liggen als bv bij de equitana of een andere grote beurs. Of wel?

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:23

JAAAA ik was 10 dagen In Sevilla echt te gek. inderdaad ik ben ook echt verlieft geworden op Sevilla
en zn heerlijke tapas en terrasjes :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:42

Ja, ga dit jaar weer! altijd een hele happening.
Doen weer wat vrienden en bekenden mee, en vorig jaar weer leuke contacten op gedaan.
SPanjaarden zijn echt mijn type mensen. Altijd vriendelijk, interesse, manzanilla erbij en tapas/ Ook bij de stands bij de fokkers. Paarden zijn gewoon buiten te zien, ook voor de toeschouwers. Overal toegankelijk. Super leuk.
Kheb zelf Sevilla nog steeds niet gezien ;-). Kben echt van smorgens tot savonds bij de Sicab te vinden, 5 dagen lang. Wel lekker eten aan de rand van de Sicab en een appartementje om de hoek (loopafstand 5 minuten :-) )
Vorig jaar was het op de dag ongeveer 20 graden, dus nog lekker terrasjes weer. Savonds koelt het iets af, maar trui is veelal voldoende.