Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HorseyDude schreef:We waren gister voor de meet even op de manege waar ik vroeger reed, en toen viel de vraag ineens... zijn Friezen nou echt soms van die nerveuze/ongeduldige paarden? Of lijkt dat maar zo?

.
ik heb hier eentje staan en die is aan de hand super braaf en zal overal langs gaan maar onder het zadel ook wel braaf en niet schrikkerig maar heet... zo heb ik er ook wel gereden die super braaf waren
licht ook aan de bloedlijn vind ik arizonagreen schreef:De friezen die ik ken waren allemaal nerveuzer... Maar op een vreemde manier, opzich hartstikke cool enzo, maar zodra er iets engs is gaat er een knopje om lijkt wel, is bij bijna elke fries die k heb gereden. (En dat zijn er veel)
Mijn Fries is heel rustig en makkelijk. Maar zodra er iets 'engs' is, gaat die nek erop en is het één brok spanning. Idd net alsof er een knopje omgaat.
maar is over t algemeen vrij snel weer normaal te krijgen. Amvbeek schreef:We hebben er 8 op stal waar ik rij met ieder echt zijn eigen karakter.
De fries die ik rij is de nuchterheid zelve. Nergens bang van en liever lui dan moe.
Wel kan t echt een tank zijn als ze iets moet wat ze echt niet wil.
Maar ik kan dr zo alleen op naar buiten verkeer, vrachtwagens tractoren geen probleem.
Terwijl sommige friezen op stal weer schrikken van elke bakkabouter.
Dus ik denk dat dat gewoon per paard verschilt. En ook van groot belang hoe de ruiter er mee om gaat.
Je hebt zelf veel invloed op je paard!