Cruzado lusitano x Arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romytogus

Cruzado lusitano x Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 09:59

Hi bokkers,

Ik had even een vraag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met cruzado lusitano x Arabier?
Ik heb onlangs een super leuk paard gevonden in Portugal maar hij is dus cruzado maar ik weet niet zo goed wat ik van deze combinatie vind dus vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met deze kruising!

Alvast bedankt!

Romy

Eefiepeefie

Re: Cruzado lusitano x Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:10

Hi Romy!

Ik heb er twee, zie mijn profiel. Wat wil je er verder over weten?
Die van mij zijn beide vrij sensibel en kunnen nog wel eens schrikken. Ze zijn erg slim en heel erg lief.

Groet.

ElCid

Re: Cruzado lusitano x Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:22

De fokker van onze Lusitano hengst ( Lobo des Vasconcellos) heeft nogal wat Luso- Arabes gefokt. Voor allround maar ook voor werken met koeien is er aardig vraag naar deze kruisingen. Er is een verenging voor deze kruisingen in Portugal : http://www.luso-arabe.org/en/ http://www.luso-arabe.org/pt/galeria.php
Mist er gekruist wordt met de juiste ouderdieren kan dit dus zeker leuke paarden opleveren!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:29

Ik heb een cruzado: 1/2Lusitano, 1/4 Quarter horse en 1/4 Anglo-Arabier
Ik heb hem zelf gefokt en hij is nu een jaarling. En ik ben helemaal gek op hem.
Ik had hem niet beter kunnen wensen <3
Hij is heel stoer en cool en lief. Maar hij heeft wel een strikte aanpak nodig, want omdat hij nergens angst voor heeft, durft hij wel eens een beetje té stoer worden. :+

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:52

Leuke gevoeilige dieren , worden veel gebruikt stierenvechten , heb een hele mooie te koop van een klant :) ziet wel duidelijk aan zijn gangen dat er arabier inzit en natuurlijk het hoofd en staartje omhoog , nu Word er al snel gezegd dat het árabe/lusos zijn omdat ze een beetje hip zijn op dit moment