ik vroeg me af wie er een ardenner paard heeft? en wat doe je er allemaal mee? rijden, mennen? mischien een foto'tje met info erbij?
gewoon omdat ik het leuk vind om verschillende ardenners te zien en wat je er allemaal mee kunt?
wat zijn de nadelen? voordelen?
bedankt groetjes bianca
moppielover
Geplaatst: 01-05-13 18:36
Hoi,
Er heeft nog niemand gereageerd zie ik.
Wij hebben een ouderwets gebouwde Ardenner merrie van 11 jaar. We doen van alles met haar. Rijden, longeren, grondwerk, weiland/bak slepen. Ze is ook beleerd voor de kar maar omdat we zelf nog geen kar hebben hebben we dat nog niet gedaan. Ik rijd wat dressuur met haar, lekkere buitenritten en heel af en toe een klein sprongetje. Ze vind alles leuk om te doen zolang ze maar afwisseling krijgt.
Nadeel bij haar is dat ze geen voetje geeft. Ze kan alleen bekapt/beslaan worden in de hoefstal.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 01-05-13 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb een ardenner als verzorgpaard gehad, die was ohz beleerd en dat ging prima Braaf nuchter dier en ondanks het forse lijf toch enorm voorwaards wat ik mij nog herinner is dat hij op mijn voet stond, jemig wat pijnlijk! Voetjes geven wilde hij ook niet graag en soms brak hij van de poetsplaats gewoon los, in dat opzicht was hij wel koppig ja