Een 5jarige hengst. Goed gereden volgens de staleigenares, veel talent, ...enzovoort
Nu het was een erg braaf beest, beetje te braaf eigenlijk...
Ik ben altijd gewoon geweest om te rijden met warmbloedpaarden.
Ik heb sinds kort eigenlijk een slechte gewoonte om mijn benen niet goed stil te houden en ze wat op te trekken.
Dit verbeterd niet erg omdat ik nu niet de mogelijkheid heb om vaak te rijden wegens blessure bij mijn paard.
En heb nu de mogelijkheid om die Lusitano halftijds te leasen.
Volgens de vrouw van stal durfde het paard niet goed voorwaarts omdat ik mijn benen optrek??
En Lusitano's heel fel van het een af worden gereden. (Mevrouw traint de paarden daar op de klassieke spaanse manier)
Maar het beestje reageerde ook echt nauwelijks op niets. Zelfs niet op de zweep. Moest hem iedere keer bijtikken indien hij niet luisterde naar mijn been. (Wat logisch is natuurlijk) Maar hij reageerd ook nauwelijks daarop.
Galopperen vond ik dan ook geen galopknop... Terwijl hij juist goed kan galopperen volgens haar.
Ze wou hem dan aansporen met de longeerzweep maar ook daar geen reactie...
Heb mezelf nog nooit zo sukkelachtig op een paard gevoeld.

De hengst wordt anders gereden door een 12jarig meisje met bijzetteugels eraan.
Wat denken de kenners? Durfde het paard niet meer lopen omdat ik teveel knel met mijn zit?
Of zou paardlief toch niet zo goed gereden zijn? Verder was hij wel licht in de mond, maar wel zo scheef als een banaan..
Staat misschien niet juist. Kan ook bij rijtechnisch eventueel.