Wat vinden jullie van Famoso (Andalusier op maat)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Louise1990

Wat vinden jullie van Famoso (Andalusier op maat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:05

Hoi,

Ik zou heel heel misschien wel een paard willen aanschaffen dit jaar en ben mij nu aan het oriënteren.
Dit is best moeilijk maar ik weet dat er veel experts op bokt zitten.
Want stel dat ik de keuze maak, dan moet deze heel verstandig zijn!
Dus mijn vraag is:

In hoeverre vinden jullie dit paard de prijs waard? En zien jullie eventueel lichamelijke gebreken?
Zelf heb ik het gevoel dat hij wat stijf is in de achterbenen maar dit kan ik natuurlijk mis hebben!
(Stel dat ik hem in het echt ga bekijken dan komt er natuurlijk een onafhankelijke dierenarts bij)

Dit is Famoso, een kleine hengst van 12 jaar. Hij heeft geen PRE papieren en geen scholing gehad. Vraagprijs is 4500 EUR.

Foto lukt even niet dus hier de link, staat ook een filmpje bij:
http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/famoso

Hoop dat jullie mij eerlijke antwoorden willen geven!

Dankje

Emma_s_girl

Re: Wat vinden jullie van Famoso (Andalusier op maat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:11

Ik vind Famoso behoorlijk aan de prijs, gezien zijn leeftijd, het feit dat hij geen scholing heeft en omdat er geen PRE papieren bij zitten. Als je dan nog transportkosten van rond de € 1.000,- erbij telt + DA en reiskosten...ik zou het er niet voor over hebben.
Daarnaast ben ik benieuwd of je per sé een hengst wilt en hem ook hengst zou willen houden (niet makkelijk als je hem niet aan huis, maar in pension gaat stallen), want om een 12-jarige nog te laten ruinen is volgens mij niet aan te bevelen.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:17

Ik vind hem ook vrij aan de prijs. Wordt een duur geintje aangezien er nog van alles bij komt.
Het lijkt mij dat de prijs wel bespreekbaar is, hij staat volgens mij al een jaar te koop. Wel ben ik onmiddelijk verliefd op hem geworden ; ).

Ik zou hem graag als hengst willen houden. Dan zal ik inderdaad een pension moeten vinden die dit accepteren. Ik heb er een gezien in Nichtevecht met veel paddocks en weilandjes. Zijn PRE hengsten in het algemeen niet iets gemakkelijker dan bijv. arabische hengsten?

Wat zal een keuring van een dierenarts kosten denk je?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:25

Geen idee wat de dierenarts kost, maar misschien kun je in dit topic wat info vinden/vragen: [HK] Mijn zoektocht naar een PRE in spanje. Ligt er ook aan hoe uitgebreid je het laat doen.
Heb je hem al in het echt gezien of ga je nog naar Spanje toe? Dan moet je natuurlijk ook nog rekening houden met reiskosten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:27

4500 is iid niet goedkoop...maar een bod doen kan natuurlijk altijd
Lijkt me wel een fijn en lief rijpaard
mooi bouw heeft hij ook
wel vind ik hem linksachter wat onregelmatig lopen
Het is verstandig om altijd klinisch en rontgenologisch laten keuren

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:28

De keuringen van een spaanse dierenarts zijn niet altijd het zelfde als die van een Nederlandse, dus accepteert de verzekering je spaanse keuring wel.????wat als dat niet zo is en hij staat al in Nederland.
Hij ziet er lief uit, betrouwbaar, echt penny uitstraling, maar zoals je al zegt zo zonder zadel met ruiter op de rug er stijf in ruggebruik en in achterbeen. Je krijgt in ieder geval je eigen reiskosten naar Spanje erbij, en dan maar hopen dat hij ook tegen onze nederlandse stallen kan, met veel merries.......

Kun je niet veel simpeler voor al dat geld wat je hier aan gaat besteden een PRE in Nederland zoeken, daar kun je ook nog een paar keer langs gaan om te kijken, veiliger met keuren, enz. enz.

Oja, en laat in iedergeval goed nakijken of hij al niet veel melanomen heeft. , Zoja dan koop je misschien iin groot probleem in de toekomst.
Succes met je zoektocht naar een leuke PRE.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:36

ja het is echt een leuk beestje. Vooral omdat hij niet zo groot is en toch dat barokke heeft. Fijn dat anderen ook zien dat het linker achterbeen niet helemaal lekker loopt. Wellicht kan ik een bod doen. Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden? Trouwens er is mij verteld dat 1000,- transportkosten er nog BIJkomen!

Het lijkt mij idd ook gemakkelijker om in NL te kijken. Weet iemand een fokkerij oid waar deze paarden te koop staan? Ik vind het niet erg als er geen PRE papieren bijzitten als het maar een leuk paardje is.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:40

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 23:25

Ah super nice dank je!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:55

Even een andere vraag: Waarom zou je hem hengst willen houden als er toch geen papieren bij zitten?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:44

Het lijkt me zo op het eerste gezicht een heel lief paard, waar je veel mee kan.

Maar het lijkt zo mooi op een halster kunnen rijden.. maar gaat hij wellicht niet moelijk doen met een gewone optoming met bit..? Dus probeer dat eerst uit, voordat je beslist. laat hem ook in de buurt van andere paarden rijden om te kijken of er dan niet opeens veel hengst voor je staat.. Want een 12 jarige nog castreren kan wel, maar zou niet mijn keus zijn. Er zijn zat Spaanse hengsten die heel braaf zijn en waar je amper iets merkt van hun hengst zijn. Maar er zijn er ook zat waar dit niet zo is, al lijkt dit paard op het filmpje wel een echte goedzak!
Voor een 12 jarige zonder papieren en alleen basis gereden vind ik hem sowieso te duur. Ik heb ook mijn twijfels bij zijn achterbenen. Sowieso links, maar ook rechts maakt af en toe ee nmissertje. Kan er niet precies de vinder op leggen, maar helemaal oke is het niet.

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:45

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:36

Louise1990 schreef:
Ik vind hem ook vrij aan de prijs. Wordt een duur geintje aangezien er nog van alles bij komt.
Het lijkt mij dat de prijs wel bespreekbaar is, hij staat volgens mij al een jaar te koop. Wel ben ik onmiddelijk verliefd op hem geworden ; ).

Ik zou hem graag als hengst willen houden. Dan zal ik inderdaad een pension moeten vinden die dit accepteren. Ik heb er een gezien in Nichtevecht met veel paddocks en weilandjes. Zijn PRE hengsten in het algemeen niet iets gemakkelijker dan bijv. arabische hengsten?

Wat zal een keuring van een dierenarts kosten denk je?

Even terug naar af, hij loopt achter wat bijzonder (laat ik het maar zo noemen), wil je uberhaupt een paard gaan kopen
waar twijfels zijn over de achterhand?

Voordat je gaat investeren in keuring of wat dan ook, zou het dan toch handig zijn minstens filmpjes te vragen van hem,
waarop hij wel helemaal goed loopt achter.

Verliefd of niet, prachtig wit sprookjes paard of niet, niet je hart verliezen, maar je verstand eerst laten zegevieren.
Kan best zijn dat hij toen niet helemaal lekker liep om wat voor reden dan ook (snap dan weer niet dat ze hem op verkoop
site plaatsen met zo'n filmpje, allicht dat hij het in rijbak al beter doet dan op constante volte).

Het is wel een plaatje om te zien.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:44

Aangezien er geen papieren bij zitten weet je ook niet de exacte leeftijd , als hij nog hengst is zal hij wel heel braaf zijn , ondergrond waar het paard op gelongeerd word is is niet de beste dus bewegingen zijn iid niet zuiver (zoals tig PREs :D ) , ik vind hem ook prijzig maar is net wat de gek er voor wil geven :D Wij hebben een lookalike staan ook van 12 maar dan nog wel schimmel gecastreerd voor 1500 euro (wel met wat karakter) maar dan weet je ongeveer wat zoiets in Spanje kost.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:54

Jus heeft helemaal gelijk....je weet niks zonder papieren.
Cyrina ook, rechts is hij ook niet helemaal rad bij 1.00 zie je het zelfs heel goed
Ik heb je een pbtje gestuurd mss kun je gerust eerst in NL kijken en meerder keren gaan proberen mocht daar niks naar je zin zijn dan kun je altijd nog naar Spanje.
Het paardje is ook erg hoog geprijst in deze tijden .....