Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cambiar schreef:Hé interessant! Ik wist niet dat er in Quiosque Maravilha zat. Mijn merrie is 2x Maravilha x Milho Rei aan moeders kant, Vaders kant is Bailador.
Dus dat is wellicht inteelt aan moeders kant? Ik mag dan zeker Quiosque niet gebruiken voor m'n merrie, wellicht een overdaad aan Maravilha bloed...?
De moeder is Judaica CDL (PT). CDL is dat coudeleria? Wat wil dit zeggen?
Jessix schreef:Cambiar schreef:Hé interessant! Ik wist niet dat er in Quiosque Maravilha zat. Mijn merrie is 2x Maravilha x Milho Rei aan moeders kant, Vaders kant is Bailador.
Dus dat is wellicht inteelt aan moeders kant? Ik mag dan zeker Quiosque niet gebruiken voor m'n merrie, wellicht een overdaad aan Maravilha bloed...?
De moeder is Judaica CDL (PT). CDL is dat coudeleria? Wat wil dit zeggen?
Maar dat zijn toch gewoon de hoofdlijnen en heeft dan toch niets met inteelt te maken? Dit zijn toch de voorvaderen waarop het gehele stamboek gebaseerd is? De Maravilha die de opa van Quiosque is, is niet de Maravilha II, hè?! (grondlegger van de Veigalijn) Daar zit ook weer verschil in, sommige namen komen meerdere keren voor.
Ik wil zelf in de lijn van Agareno MV blijven met daarbij Andrade, verder niets. Juist om de bloedlijn puur te houden. Wat lijnenteelt betreft wil ik geen dezelfde voorouders in de laatste 3 of 4 generaties.
De letter achter de naam zijn in initiale van de fokker. Mijn paard heet Capricho PFC. (Pedro Ferraz da Costa)

Jessix schreef:Nee sorry Chambiar, maar je hebt het echt mis.
De Maravilha die jij aanhaalt is niet dé Maravilha II, die de grondlegger is van de Veiga lijn. Kijk ook maar eens naar de post van Eefiepeefie.
Cambiar schreef:Jessix schreef:Nee sorry Chambiar, maar je hebt het echt mis.
De Maravilha die jij aanhaalt is niet dé Maravilha II, die de grondlegger is van de Veiga lijn. Kijk ook maar eens naar de post van Eefiepeefie.
Ik denk dat je bovenstaande post nog eens goed moet lezen. Er klopt iets niet in de pedigree die Eefiepeefie toegevoegd heeft van Quiosque, vandaar de verwarring. Maravilha II is geen grondlegger, Marialva II wel: http://www.allbreedpedigree.com/marialva+ii2
In Quiosque zit geen maravilha en ook geen Maravilha II, maar wel Marialva II
http://www.allbreedpedigree.com/quiosque
Dus...Quiosque zou wel mogen voor m'n merrie, maar helaas, 1500 euro per KI
Je hebt gelijk dat ik de naam niet goed heb geschreven. Ik bedoel echter het paard uit 1930.
Zo is ook Opus 72 een heel belangrijke hengst en Xaquiro, maar dat maakt ze nog geen grondlegger van een hoofdbloedlijn. Jessix schreef:Maravilha (door Boca Negra) is dus geen grondlegger, wel een belangrijke, veel gebruikte henst. O.a. in die stoeterij met allemaal zwarte paarden. Ik weet de naam ff niet meerZo is ook Opus 72 een heel belangrijke hengst en Xaquiro, maar dat maakt ze nog geen grondlegger van een hoofdbloedlijn.
, ik lees hier over de grondleggers, Maravilha staat meer naar onder, bij de bekende Veiga hengsten, maar niet bij de grondleggers van de veiga lijn: http://lusitano.nu/?page_id=30