Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cyrina schreef:Volgens mij Soajo, de bruine van Chawwa Visser. Mooi dier met veel kwaliteit, maar niet zo groot. Hij zal niet kleiner zijn dan 1.55m denk ik , maar rond die maat.
, maar voor zover ik weet zal je in Nederland en daarbuiten geen hengst vinden van veel minder dan 1.55m. ElCid schreef:Veel kleiner dan Soaja zal je ze niet vinden, o.a. omdat het stamboek liever geen hengsten meer ziet onder de 1.60m. Ik vraag me zelfs af of hengsten van minder dan bijv. 1.50m wel goedgekeurd worden? dan zijn het nl Lusitano pony's, maar voor zover ik weet zal je in Nederland en daarbuiten geen hengst vinden van veel minder dan 1.55m.
keona schreef:Jessix schreef:Ik heb hem het liefst groot, barok en in verhouding.
en ik juist weer klein barok en goed in model.dus ik vind het ook jammer dat heelveel stamboeken zich willen meten met het kwpn en zo'n soort paarden willen fokken.ik ben er dus niet voor
en dan met gangen die ruim zijn EN knieactie hebben.
Hij is wel op en top Lusitano om te zien en dat vind ik het belangrijkste. jus schreef:Wat is je doel van een kleinere hengst , fokken ? kan best dat hij groot doorfokt.