Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SumSum schreef:Hallo,
Als je in Friesland op zoek gaat waarom probeer je dan Stal Paula de Jong niet? http://www.pauladejong.nl
Altijd leuke dressuur en springpaarden te koop!
Met de Noeste Hoeve geen ervaring
anjaenrene schreef:Ja, heb lang mijn twijfels gehad om naar een handelsstal te gaan. Hebben uiteindelijk met 6 man vanuit zoetermeer een rondje friesland gedaan. Bij sommigen werden we echt minachtend behandeld. Sommigen plukten een ronduit smerig paard uit een box. Snel borsteltje erover, oud zadel erop en proefrijden. Alsof wij hun een plezier moesten doen en wij blij mochten zijn om bij hun te mogen kopen. We zijn met haar training erbij 3 maanden elke twee weken naar witmarsum gereden en elke keer had tiety (mw okkema) koffie en eten voor ons. Ze vonden het zielig dat we zo lang in de auto zaten! Hahaha. We mochten yf elke keer zo zelf uit stal halen en poetsen en optuigen. Wij voelden ons bezwaard omdat we op hun erf waren maar zij zeiden telkens; het is toch jullie paard, doe alsof je thuis bent. Ze zijn echt super!
haitze schreef:stal okkema is niet persee een handelsstal want ze fokken zelf ook,weten hartstikke goed waar ze mee bezig zijn,maar je moet zelf ook eerlijk en duidelijk zijn.
vind dit soort vragen altijd moeilijk,je kan er een stal mee maken en breken,en dat kan de bedoeling niet zijn.
dus ik zou zeggen,ga er lekker naar toe,kijk wat ze je aan te bieden hebben,kijk of het bij je past,en aan jou voorwaarden voldoet.
en vooral,ga er op rijden en kijk hoe het voelt.
[en nog iets,als je een paard koopt kan het best zo zijn dat het paard na een aantal dagen tot weken wat veranderd,dat komt mede door een andere baas,andere regels en andere omgeving]
ik zou zeggen
zondag is er bij een hoop stallen open dag voor verkoop oa stal chardon ,henswoude,stal de mersken[a okkema] en de noeste hoeve[p okkema]
wie weet wat er voor je bij zit
Laura1982 schreef:Hallo,
Mijn zoektocht naar een paard is weer gestart en nu wil ik dit weekend meerdere stallen af in friesland in de hoop een leuke topper te vinden.
Nu kwam ik op de site van de Noeste hoeve en zag daar een hoop mooi spul voorbij komen.
Nu ben ik opzoek naar mensen die daar hun paardje gekocht hebben en hoe dat verlopen is.
Ik heb al even gebeld en de dame aan de lijn klonk zeer vriendelijk!!
ik hoor graag van jullie