Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Dat zijn alledrie hele mooie paardjes geworden, dus als je met overleg fokt; goede merrie en goede hengst die genetisch gezien ook nog goed bij elkaar passen is de kans op een goed veulen groot. Maar het is, zoals bij alle kruisingen, wel belangrijk om de juiste combinatie in het oog te houden.Citaat:keona schreef:
ik ga dit volgen.want wil van de lusitano van mijn vrindin over enkele jaren een paardje voor mj fokken.of dit dan een volbloed lusitano word of een azteca ben ik zeker nog niet uit.dus lees graag mee
. In Belgie lopen overigens nog wel een aantal interessante hengsten rond.
keona schreef:ik ben erg benieuwd naar haar vragen,ik weet natuurlijk niet of ze het goed vind als die hier geplaatst gaan worden.

En omdat ik nog niet heel erg thuis ben in de Lusi en PRE heb ik daar ook wat advies over gekregen.
jus schreef:In Spanje of Portugal worden ze vaak gekruist voor het stierenvechten met Lusitanos die hebben meer kracht en uithoudingsvermogen.

de hengst moet wel apto of goedgekeurd zijn
maar wil je een azteca aan bieden met 3 jaar voor apto/apta dan word er erg gekeken op het feno type en deze is gericht op het fokken van een A.. 
ElCid schreef:keona schreef:ultamar spreekt mij niet aan als ik een volbloed lusitano wil fokken
En bedankt!
ElCid schreef:keona schreef:ultamar spreekt mij niet aan als ik een volbloed lusitano wil fokken
En bedankt!