Uldrik 457

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 18:52

Hey,
Ik ben nieuwschierig naar de Uldrik nakomelingen!
Geloof het of niet maar Uldrik is geboren bij mijn kennis.
Ik heb zijn hele ´kinderleven´ gezien en mijn moeder reed op Eeke fan e´ vestahoeve.


info over Uldrik:

Uldrik is de eerste ingeschreven zoon van Dries 421 en komt voort uit een goede en oude moederlijn.

Uldrik wordt beoordeeld als een hoogbenige, rastypische hengst met een mooi hoofd en een lange, goed gevormde hals. De hengst is goed in verhouding en opwaarts gebouwd. Het harde droge beenwerk straalt extra kwaliteit uit.
Met 88 punten voor de rijproef, 94 punten voor de menproef en 95,5 punten voor de tuigproef heeft verrichtingstopper Uldrik alle records gebroken. Nooit eerder is er tijdens het CO zo’n hoge score aan een hengst toegekend.

Uldrik heeft drie uitmuntende basisgangen, waarbij houding, souplesse en schoudervrijheid positief opvallen. De kracht van de allrounder zit met name in het voortreffelijke gebruik van het achterbeen. In de rij- en menproef leverde dit hem de ongekend hoge score op van een 9,5 voor de draf, terwijl in de tuigproef het gebruik van het achterbeen met een 9 werd gewaardeerd.

Uldrik is een hengst die zeer constant is in zijn verrichting en beschikt over veel looplust en een hele goede instelling. Herman Smit zegt hierover: “Of het nu om dressuur, tuigen of mennen gaat: Uldrik is een geboren talent, een topatleet met de juiste combinatie van karakter, atletisch vermogen en onwaarschijnlijk veel natuurlijke balans die altijd tot een zuivere tact leidt. Daarbij is de hengst eenvoudig te doseren en heeft hij een fijn karakter. Ik heb nog nooit zo’n paard gezien, heel bijzonder.”


De veulens van Uldrik hebben maat, extra krachtige bewegingsvorm en stralen luxe uit. Uldrik heeft inmiddels meerdere kampioenen geleverd:

Jip van Schafer werd beste hengstveulen van de fokdag te Kootwijk. Dit veulen werd op de veulenveiling Midden Nederland afgeslagen voor maar liefst € 12.500,- . Jasmin van Tolflund werd veulenkampioen op de CK te Denemarken.


Uldrik
Als veulen: (eigen foto)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 08-12-12 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto verwijdert ivm geen toestemming eigenaar

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 19:21

niemand -O-

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:41

Leuk om kleine Ulrik fan 'e Vesta Hoeve te zien bij wijlen Dhr Steenbeek op stal.

Alle volle broers en volle zus van Uldrik 457 waren/zijn pientere veulens met een heldere blik op de wereld.
Dat de combinatie Eeke fan 'e Vesta Hoeve (v. Tsjerk 328) en Dries 421 een succesformule is bewijst niet alleen de prachthengst Uldrik maar ook zijn volle broers en zus.
Ynskje fan 'e Vesta hoeve is als 3 jarige ster geworden met een eerste premie en liep aan kop tijdens de keuring.
Bendiks fan 'e Vesta Hoeve is een sterhengst welke nu in Zuid Afrika staat.
Verder zijn er nog de hengsten Engbert fan 'e Vesta Hoeve (2009), Halbe fan 'e Vesta Hoeve (2010) en de merrie Juweeltje fan 'e Vesta Hoeve (2011).
Dit jaar heeft Eeke fan 'e Vesta Hoeve een hengstveulen van Onne gekregen, Nanne fan 'e Vesta Hoeve.

!Let op, op de volgende foto's zit copyright en mogen dus niet zonder toestemming gebruikt worden!:

Uldrik 457 tijdens het verrichting's onderzoek:
Afbeelding

Eeke fan 'e Vesta Hoeve (Tsjerk 328 x Dirk 298):
Afbeelding

Ynskje fan 'e Vesta Hoeve:
Afbeelding

Engbert fan 'e Vesta Hoeve:
Afbeelding

Halbe fan 'e Vesta Hoeve:
Afbeelding

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:49

Dit topic past het best op het subforum BKR (Barokke en Klassieke Rassen), ik verplaats het er naartoe:

FB -> BKR

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 08:07

Ynskje is bij ons op stal geboren omdat Eeke bij ons stond
Bendiks is hier ook geboren , hij is kampioen en staat in Zuid-Afrika.

haitze

Berichten: 315
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:48

allereerst is dit een beschrijving van uldrik die je zelf niet gemaakt hebt,de foto heb je van mn website afgehaald terwijl er met koeieletters staat dat dat niet mag. ,dat is niet aardig van je,ik vraag je dan ook de foto weg te halen.
ten tweede hebben wij ook met stam 12 waar uldrik uitkomt gefokt.
de oma van ons gertrude komt uit ida ,wierd 409 zn oma kwam uit ida en uldrik komt ook uit de lijn van ida,stam 12.
allemaal uit de lijn waar fokke de jong mee fokte.
gee werd aan ruurd steenbeek verkocht en elfenrose aan bauke jongsma.
fokke zn zoon rucherd de jong is door gegaan met stam 12 ,ook wierd is een fenomeen in zn loopkracht,hij heeft met frits de jong jaren onverslaanbaar op het eerste plekje gestaan.
uldrik is net zo'n aparte loper,prachtige stap en draf,en ook nog een fijn karakter.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 09:53

sorry , had ik niet gelezen (zocht namelijk op google), ik kan mn bericht niet mer wijzigen , wil een mod ff de laatste foto weghalen en de info?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16153
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:44

foto is verwijdert

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:06

Afbeelding

Uldrik 547 tijdens de HK van vandaag.
In zijn groep 2e achter Tsjalle.
Tijdens de jonge hengsten kampioenskeuring is hij helaas, onbegrijpelijk, er in de eerste ronde uit gegaan.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:59

Ga een keertje langs bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren willen ze je vast te woord staan. Hij is daar nu gestald!

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:04

Blaast stof weg.

zijn er nog mooie nakomelingen van uldrik?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:50

ik verwacht komend jaar een Uldirk veulen uit een voorlopig kroonmerrie.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Uldrik 457

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 14:13

Leuk!

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 19:56

Schop dit topic weer even omhoog :)

Zijn er nog Uldrik kinderen aanwezig op bokt?

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:23

Jazeker! Mijn verzorgmerrie is van Uldrik. Ze is nu 2,5 en het is een fantastisch leuk paard. Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.


Afbeelding

Deze foto is van vorige zomer, ik heb even geen recente foto bij de hand