Alle PRE Dekhengsten op een rijtje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

Alle PRE Dekhengsten op een rijtje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 22:43

Hallo,

Ik ben benieuwd welke PRE hengsten er volgend seizoen ter dekking staan.
Weet je een mooie hengst of meerder plaats ze dan in het topic.

Graag wel met naam, eventueel een link naar stamboek, foto en wat de dek kosten zijn.

In januari komt er een PRE hengsten boekje uit, maar ik kan niet wachten.
Er zijn natuurlijk ook mensen die niet adverteren in zo´n boekje.

Zelf ben ik op zoek ( voor de toekomst ) naar een betaalbare hengst. Omdat het allemaal al heel prijzig is ben ik ook benieuwd naar mensen die voor het eerst met hun hengst willen fokken en hier dus ook een ´´vriendenprijsje´´ voor vragen.

Bedankt! En hopelijk veel reactie´s.

Nicole288

Re: Alle PRE Dekhengsten op een rijtje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:54

F-AM -> BKR

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:00

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:52

Ben je op zoek naar een apto gekeurde hengst of mag het ook gewoon een PRE zijn ?
Mijn hengst dekt nog steeds maar is niet apto gekeurd.
Foto zie profiel of website.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:22

KingsJewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:38

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:40

SasJumper schreef:
bij Finca linda hebben ze ook mooie PRE dekhengsten http://www.fincalinda.nl :o

+1 Ook qua karakter ontzettend leuke dieren.

jeanchar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:55

Wat vind je betaalbaar of wat versta je onder een vriendenprijsje?

Een (goedgekeurde) PRE hengst is meestal iets prijziger dan hengsten uit sommige andere rassen.

Waar zit je zelf ongeveer aan te denken?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:17

De mijne staat ook op de site van het stamboek, maar hier kun je wat meer info over hem vinden; www.yeguadajuntamente.nl

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:51

jeanchar schreef:
Wat vind je betaalbaar of wat versta je onder een vriendenprijsje?

Een (goedgekeurde) PRE hengst is meestal iets prijziger dan hengsten uit sommige andere rassen.

Waar zit je zelf ongeveer aan te denken?

Als een hengst net apto is gekleurd en nog niet eerder heeft gedekt. Dan denk ik toch dat je de eerste keer onder het gemiddelde zit in de prijs klasse. Hier valt natuurlijk niet te zeggen wat dan wel de dekwaarde is dat hangt af van zijn stamboom, kleur etc.

jeanchar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:06

Ja, maar aan wat voor prijs denk je dan ongeveer?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:16

jeanchar schreef:
Ja, maar aan wat voor prijs denk je dan ongeveer?

Laatst stond er een pre op marktplaats. Deze was nog niet apto en was ook nog aan het oefenen. Die persoon vroeg 200. Ik ga niet speculeren over welke prijs ik dan denk.

Mochten er mensen zijn die zo'n hengst aan willen bieden zouden die zelf met een prijs moeten komen. Dan kijk ik wel of ik dat waard vind.

jeanchar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:21

Dus het hoeft niet perse een goedgekeurde PRE te zijn?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:04

Weleens bedacht dat ook de hengsten eigenaar eens kieskeurig zou kunnen zijn wat betreft de merries die hij door zijn hengst zou willen laten dekken?

Ik ben dat in ieder geval wel. Ben zuinig op mijn hengst, heb hem niet voor het eventueel te ontvangen dekgeld aangeschaft.
Ik heb heel wat jaren hier natuurlijk gedekt met WElsh Cobs en PRE's. Heb mijn dipoloma's gehaald voor drachtrigheids begeleiding en KI. Weet dus best uit ervaring wat er allemaal bij komt kijken.

Mijn valk PRe APTO hengst Cohiba JL vind je op: www.andalusiershow.nl
2 x Een filmpje van hem onder zadel op : http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... .degruyter

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 21:11

barrye schreef:
Weleens bedacht dat ook de hengsten eigenaar eens kieskeurig zou kunnen zijn wat betreft de merries die hij door zijn hengst zou willen laten dekken?

Ik ben dat in ieder geval wel. Ben zuinig op mijn hengst, heb hem niet voor het eventueel te ontvangen dekgeld aangeschaft.
Ik heb heel wat jaren hier natuurlijk gedekt met WElsh Cobs en PRE's. Heb mijn dipoloma's gehaald voor drachtrigheids begeleiding en KI. Weet dus best uit ervaring wat er allemaal bij komt kijken.

Mijn valk PRe APTO hengst Cohiba JL vind je op: http://www.andalusiershow.nl
2 x Een filmpje van hem onder zadel op : http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 9827097101 .2070430.1576698611&type=1&comment_id=2550008#!/evaline.degruyter

Natuurlijk. Dit lijkt een beetje als een aanval. Het lijkt mij logies. Het is natuurlijk ook voor de hengsten houder van belang goede veulens te Fokker. U hoord mij niet zeggen dat dat niet zo is. Of is er iets op mijn merrie aan te merken?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:17

Nee hoor, ik ken je merrie niet, ken jou.
Maar je heb verschillende manieren van fokken.

Mensen die de goedkoopste hengst zoeken als het er maar een beetje oplijkt. en het andere uiterste mensen die een zo goed mogelijke combinatie zoeken, zich verdiepen in de bloedlijnen en niet direct naar de prijs kijken. Tussen deze twee soorten fokkers ( of vermeerderaars) zitten natuuurlijk nog heel veel nuances. Je zult inmiddels wel begrijpen dat mensen die neigen naar de eerst genoemde categorie niet direct bij ons met open armen ontvangen worden. Tuurlijk willen we best onze hengst laten zien en stuk uitleg / voorlichting geven. Maar voor absolute koopjes moet je ergens anders zijn.

Ik heb bij sommige verzoeken om inlichtingen het idee dat het vooral gaat omzo laag mogelijk dekgeld

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 21:43

barrye schreef:
Nee hoor, ik ken je merrie niet, ken jou.
Maar je heb verschillende manieren van fokken.

Mensen die de goedkoopste hengst zoeken als het er maar een beetje oplijkt. en het andere uiterste mensen die een zo goed mogelijke combinatie zoeken, zich verdiepen in de bloedlijnen en niet direct naar de prijs kijken. Tussen deze twee soorten fokkers ( of vermeerderaars) zitten natuuurlijk nog heel veel nuances. Je zult inmiddels wel begrijpen dat mensen die neigen naar de eerst genoemde categorie niet direct bij ons met open armen ontvangen worden. Tuurlijk willen we best onze hengst laten zien en stuk uitleg / voorlichting geven. Maar voor absolute koopjes moet je ergens anders zijn.

Ik heb bij sommige verzoeken om inlichtingen het idee dat het vooral gaat omzo laag mogelijk dekgeld

Kent u mij? Waarvan ken u mij dan?

En zoals u zelf zegt is het niet beter dat u mijn merrie zou kennen voor dat u uw link plaats van de hengst? En als mijn merrie een top veulen zou krijgen van uw hengst dan maakt het dek geld voor u toch niet uit? Het lijkt er op dat het er wel degelijk toe doet. Aan gezien u zegt dat ik voor een koopje niet bij u hoeft te wezen. Ik ben ook niet perse uit op een koopje. Ik zoek gewoon naar goede prijs en kwaliteit verhouding. Wat heb ik er aan als ik mijn merrie laat dekken door een hengst die goedkoop is, maar geen verbetering maakt. Dan zou ik toch alleen maar mijn merrie naar beneden halen.

Wilt u hier mee zeggen dat ik een vermeerderaar ben?

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:55

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:57

sorry, type fout. ER moet staan : NEE, HOOR KEN JE MERRIE NIET EN IK KEN JOU NIET. Laatste woord is per ongelijk niet getypt.
Kan ik helaas niet meer aanpassen in de tekst zelf.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:03

Goloso XLIX
Afbeelding
Afbeelding
1.58

Nombrado
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
1.62

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:24

Waarom zou iemand met een niet apto hengst willen dekken ? Die apto keuring stelt al niet veel voor dus een hengst die niet door de keuring komt lijkt mij nou niet echt geschikt , kan trouwens ook de papieren niet aanvragen als de hengst no apto is (bij PRE merries)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:54

Bedankt voor de reactie's. Hoop op meer natuurlijk ;)