Geschoren friezen ervaringen en foto's .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adrianabobby

Geschoren friezen ervaringen en foto's .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:33

Ik heb mijn frieze ruin Xzavier fan erberveld afgelopen dinsdag geschoren en ben erg tevreden over het resultaat .
Vandaag foto's gemaakt van mijn geschoren fries in het prachtige weer vandaag kon de deken ook even lekker af .
Hij is geschoren door ingrid uit doetinchem en die kan ik echt aanbevelen wat een top werk heeft die geleverd .
Het lijkt of Xzavier erg blij is dat die geschoren is , tijdens het scheren genoot ook hij er ook echt van en is super braaf geweest voor een eerste keer scheren .
Dan nu wat foto's van geschoren Xzavier . <3

Afbeelding

hihi met ze kleine vriendje
Afbeelding

Op deze foto kun je zien dat ik hem helemaal heb laten scheren alleen op de plek van t zadel niet en uiteraard zijn sokken niet maar dit zie je op deze foto niet op alle andere foto's wel . :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto kun je redelijk goed zien dat zijn hele been geschoren is maar de sokken er aan gebleven zijn en vind de overgang erg mooi gelukt
Afbeelding

En tot slot deze 2 omdat ik ze gewoon super grappig vond hihi
Afbeelding

En dit laat zien wat een eigenwijs mannetje t is met dat hoofdje zo in de lucht haha .
Afbeelding

wereld

Re: Geschoren friezen ervaringen en foto's .

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:02

Mooi hoor, alleen had er van mij wat meer sok aan mogen blijven..

Adrianabobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 18:15

wereld schreef:
Mooi hoor, alleen had er van mij wat meer sok aan mogen blijven..

Jij bedoelt vanaf de knie meer sok ? of hoe bedoel je t ? :)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:17

ja idd, ik vind het naar mijn smaak de sokken te laag beginnen.. Mijn fries heeft weinig sok, dus bij mijn paard beginnen ze helaas ook laag, weet niet hoe de sokken van jouw paard zijn?

Vind het er verder erg mooi glad uitzien..

Adrianabobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 18:30

wereld schreef:
ja idd, ik vind het naar mijn smaak de sokken te laag beginnen.. Mijn fries heeft weinig sok, dus bij mijn paard beginnen ze helaas ook laag, weet niet hoe de sokken van jouw paard zijn?

Vind het er verder erg mooi glad uitzien..

Ja ik begrijp nu wat je bedoelt idd , mijn fries heeft gewoon normaal sok niet zoals je echt de ouderwetse friezen ziet met een hele bos maar ook niet weinig gewoon er tussen in hij heeft wel een dikke bos lange manen staart en een mooie voorpluk .
Dus het scheren heeft hier weinig mee te maken , in de winter heeft die wel wat meer haar wat naar boven groeit qua sok maar dat zie je vaak bij ruinen alleen word dat er vaak niet mooier op dus vandaar dat ik gekozen heb om het been helemaal te scheren en alleen de sokken te laten zitten . :)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:08

Ik vind het er mooi uitzien :)
Ik heb mijn friezen ook geschoren en bij mijn ruin zijn de sokken er helemaal afgegaan ivm mok. Mijn andere fries heb ik de benen behaard gelaten omdat zij niet zo braaf is met scheren :P

Mijn ruin staat ook echt te genieten als ik hem scheer :)

Adrianabobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:18

racheeel_ schreef:
Ik vind het er mooi uitzien :)
Ik heb mijn friezen ook geschoren en bij mijn ruin zijn de sokken er helemaal afgegaan ivm mok. Mijn andere fries heb ik de benen behaard gelaten omdat zij niet zo braaf is met scheren :P

Mijn ruin staat ook echt te genieten als ik hem scheer :)

Dankjewel , ooh ja maar als de mok hardnekkig is de sok er af toch wel de beste optie ..... ooh das jammer dat die niet zo braaf is met scheren ...mijne stond idd ook te genieten toen die dikke jeuk vacht er af ging hihi

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:42

De mijne is ook niet zo braaf met scheren dus dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit, hij wordt in principe 18 nov. geschoren. Vind dat die van jou er erg mooi uitziet!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:39

Mijne is vorige week ook geschoren, gewoon helemaal (dus ook de sokkies).
Vorig jaar was het rijden redelijk dramatisch na het scheren, nu is hij heel braaf gelukkig! Hij is er ook supermooi onder weg gekomen, gitzwart met een glansje :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:51

Mijn fries is vorige week deels geschoren. Alleen de onderkant van zijn hals, zijn borst en zijn buik. Voor de rest zit zijn vachtje er nog lekker op, maar man o man wat is dat geschoren vachtje heeeerlijk zacht!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:20

Vorig jaar is mijn Fries voor het eerst geschoren en was erg tevreden met het resultaat. Hij wordt ontzettend snel nat tijdens het rijden, helemaal met wintervacht. Dit jaar weer en ik heb zelf een scheerapparaat aangeschaft, dan kan ik hem nog een keer scheren straks. Ik heb de benen en het hoofd niet geschoren. Hij is gelijk een stuk actiever!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:38

Mijn Fries ziet er net zo glad uit als die van TS, is alleen niet geschoren.
Mijn zwarte parel is gezegend met een superdun glad wintervelletje ;)

Mijn vriendin scheert haar Fries wel, de eerste keer is hij nog mooi zwart, de tweede keer scheren is hij altijd grijs...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:57

Ik denk er ook over om mijn (verzorg)Fries te laten scheren. Maar hij staat dag en nacht buiten, is dat dan wel een goed idee? Mocht ik het wel willen doen: wat voor dekens zou ik dan moeten hebben?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:40

Ik heb mijn fries vorig jaar geschoren.. maar het was zo lelijk! onder haar mooie zwarte vacht lag een grijze muis verborgen. Heb de hele winter met een grijze fries gelopen :P

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:26

die van ons werd dus ook hartstikke grijs. En de eigenaar had besloten de achterbenen tot boven de sprong te doen en de voorbenen tot aan de knie. Als je achter hem stond ( het paard dan he) leek het wel of hij kousen aan had. Op de verreniging werd al gegrapt goh jullie zijn de jarratels vergeten te scheren.... Maarja wegens een inschattings foutje met het beginnen van het indekken zullen we binnenkort nog maar weer een poging doen om te scheren...

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:30

Mayasfrenk schreef:
die van ons werd dus ook hartstikke grijs. En de eigenaar had besloten de achterbenen tot boven de sprong te doen en de voorbenen tot aan de knie. Als je achter hem stond ( het paard dan he) leek het wel of hij kousen aan had. Op de verreniging werd al gegrapt goh jullie zijn de jarratels vergeten te scheren.... Maarja wegens een inschattings foutje met het beginnen van het indekken zullen we binnenkort nog maar weer een poging doen om te scheren...

Haha, ik wil wel een foto van de 'kousen' zien :P