Ik twijfelde een beetje of dit topic hier goed staat, zo niet dan aub verplaatsen.
Ik wil voor mijn fries dit seizoen nieuwe dekens aanschaffen. Ik heb het altijd gedaan met Vantaggio dekens en ben hier eigenlijk wel altijd tevreden over geweest. (zijn gewoon 8 jaar meegegaan) Maar ik ben me nu echt goed aan het oriënteren en ik wil nu toch graag overstappen op een A-merk om het zo maar even te zeggen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Amigo dekens. Ik zou graag de Amigo Bravo 400 gr. met losse hals aanschaffen, en de Amigo Hero (of Bravo ben ik nog niet helemaal over uit) 200 gr. zonder hals aanschaffen.
Nu staat er overal bij dat de pasvorm uitstekend is, maar ik wil graag weten of er hier mensen met friezen zijn die Amigo dekens hebben. Ik snap dat elk paard qua bouw verschillend is maar ben toch benieuwd naar ervaringen. Mijn friesje is niet een typische 'fries' qua bouw, maar heeft wel een iets bredere borst dan gemiddeld. De reden dat ik toch verder wil kijken dan Vantaggio is dat ik vind dat deze dekens om de borst toch iets te krap zitten.
Ik heb zelf sinds vorig jaar voor mijn beide paarden de amigo hero medium (200gr met hals). Heb bij vorige dekens altijd problemen met mijn ruin gehad. Dekens pasten niet goed waardoor hij schuurplekken kreeg. 195 was te klein en 205 was te groot. Heb nu de amigo in 6,9 (205) en deze zit super. Geen schuurplekken en hij de deken heeft een super pasvorm.
Ik heb nu een gevoerde (50gr) met 0gr hals van amigo en de Amigo hero medium 200gr met gevoerde hals (200gr) en voor de koudere dagen heb ik daar duoliners onder 100gr, 200gr en 300gr.
Ik heb de amigo regendeken op mijn normaal tot smal gebouwde kwpn-merrie. Ik heb een paar jaar terug een fries gehad en die was ook niet typisch fries gebouwd, maar idd wel iets breder van voor en daar had ik een wheaterbeeta deken voor, perfecte pasvorm.
Ik heb ook een amigo deken op mijn fries. welk type weet ik zo niet, maar echt perfect. Het is de deken met afneembare hals. 300 grams. Echt ideaal. Geen last van schuurplekken. Zelfs niet als ze er dag en nacht in loopt.
Werk op een stal , beide Friezen hebben AMIGO dekens, voor binbnen andere dan voor buiten, maar vooral de staldekens passen perfect. Heb zelf een Tinker x Fries, is dus iets meer aan de maat, op het borstboegschouder deel, heb ik een Vantaggio buitendeken met hals voor, niet duur, gaat al 3 jaar helemaal goed.
Ja ik heb dus zes jaar Vantaggio dekens gehad. Heel tevreden over maar heb nu een drie jarige erbij die dit seizoen voor het eerst een dek op krijgt. Hij mag dus deze dekens en voor de oudste koop ik nieuwe. Maar ik dacht laat ik nu eens wat anders proberen omdat ze op zich wel goed lagen maar voor het mooie zou de deken van voren beter mogen aansluiten dus vandaar mijn zoektocht. Vind het echt heel moeilijk omdat het toch om een hoop geld gaat als je voor de echte À merken gaat.
Spelt
Geplaatst: 19-09-12 22:33
Ik heb alleen maar Amigo dekens voor mijn friese ruin. Ze zitten super en gaan heel lang mee
Ik had die geloof ik, maar pastte juist weer niet. Ik heb een HH Thor op mijn fries liggen. En als ik voor meerdere friezen eigenaren mag praten. Heel veel zijn er tevreden over