Veiling Barock Pinto 4 aug. 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BKS

Veiling Barock Pinto 4 aug. 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 11:06

Ik had de lijst met veilingpaarden bekeken op het internet en begon bij sommigen toch echt te watertanden hoor.
Jammer genoeg was ik niet in de gelegenheid om te gaan maar misschien is hier iemand die gisteravond geweest is?

Mijn andere helft is helemaal weg van een bonte dus ik zit erover te denken om mijn Friese merrie misschien volgend seizoen door een bonte te laten dekken....

Wat hebben de paarden gisteren zo'n beetje opgebracht? Met name nummer 17 Brechtsje vond ik een erg interessant gefokt merrieveulen!

sliert

Re: Veiling Barock Pinto 4 aug. 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:14

Ons veulen heeft 2750,- opgebracht. Bilfia: Bontfire x Jazz x Roemer x Doruto. Veulen gaat naar Noorwegen.
Ik kon zelf helaas ook niet aanwezig zijn op de veiling, dus andere prijzen weet ik alleen van horen en zeggen. De topper bracht geloof ik 9000,- op, maar er gingen er ook een aantal voor 800,-. Kwaliteit was ook nogal wisselend.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:18

Dat is op zich wel een nette prijs in de markt van vandaag de dag. Ik had mijn favoriet wel hoger ingeschat dan de top prijs die jij noemt maar nu weet ik dus nog steeds niet of dat wel voor dat veulen was..... :P

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:15

volgens mij was die prijs voor een jaarling, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Wij hebben inderdaad niet te klagen wb de prijs {het is ook best een leuk/goed veulen en super mooi getekend}, zeker als je je bedenkt dat ze ingeschreven staat in het register b van het kwpn. Ik ken zat mensen die gewoon met kwpn-ers fokken en die de veulens nog niet voor 1500,- kwijtraken {ook niet als er generaties lang keur preferent voorzit}. Die fokkers moeten er gewoon geld op toe leggen als ze het veulen niet kunnen/willen houden. Als je zelf een goeie merrie hebt, die ook echt goed fokt, dan kan het best interressant zijn om een keer met bont te dekken {en ik vind zelf bont gewoon heel erg leuk....het staat ook erg leuk, wat vlekken in je weiland!}. Onze Jazz is in ieder geval weer met Bontfire gedekt, dus volgend jaar hebben we naast twee kwpn-veulens weer een "kalfje".

Colorance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:16

Ja en een heel mooi kalfje. Veulen liet zich 's avonds nog beter zien dan op de keuring.