Ik ben langzaamaan aan het rondsnuffelen voor dekens voor van het winter voor mijn nieuwe fries. Ze is 4 en is momenteel weer flink aan het groeien. Nu twijfel ik of ik deken maar 205 of 215 moet aanschaffen. Ik dacht zelf 205, maar mijn vriendin heeft een fries die iets slanker is maar wel hoger, en deze heeft 215. (Foto's van mijn fries in profiel, toen was ze nog 3, alleen de laatste rijfoto is recent. ) Vandaar mijn twijfel, en zijn er merken die juist ruimer/wijder zijn dan andere merken.
Dus eigenlijk mijn vraag wel merk en welke maat hebben jullie op je fries en hebben jullie tips voor mij?
Onze grote fries moest een 205 hebben. 195 was net te krap. Was wel een slanke hoge fries. De kleine merrie's passen 195
wreckh
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-12 14:55
Ik heb een zweetdeken mt 195 en deze is voor een zweetdeken prima, maar voor een winterdeken echt te strak. Dus 205 zou dan prima passen? En aanraders voor merken? Heb zelf de site van Nika net ontdekt, iemand ervaring met deze dekens op een fries?
Apart dat zoveel 195 op hebben liggen, ik heb op mijn haf al 195 liggen, vooral omdat ze dat kwa breedte nodig heeft hoor, kwa lengte is het iets te lang. Ga ik eerst haar deken maar passen bij mijn fries. Als dat te krap is koop ik gewoon 205.
Mijn merrie is ook van het brede type, heb een 205. Het ligt echter wel bij elk merk anders of ze bij de nek voldoende ruimte hebben! QHP past de mijne het beste.
Als ik voor meerdere (Friezen) mensen mag praten zou ik voor een Harry Horsea Thor gaan! Ik zweer bij deze deken voor mijn fries! Zijn stokmaat is 1.68m en ik heb er een 205 op liggen
Ik heb een rambo zomerdeken gehad, dit model paste hem niet...
Tigra_
Geplaatst: 15-08-12 00:06
Ik heb een kleine fries deze heeft normaal 195 maar ze heeft ook een 205 is wat aan de grote kant maar 195 was veel te krap voor haar brede borst en schouders.