Hoefsmid pre gelderland/ nb gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoefsmid pre gelderland/ nb gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:26

Omdat mijn huidige smid toch steeds zijn eigen ding aan het doen is en er nagenoeg kwpn voetjes zonder hielen van heeft weten te maken, zoek ik een hoefsmid die verstand en ervaring met PRE voeten, stand en bewging heeft.....het wordt wel bekappen, maar hoeft niet voor 1 paard te komen, staan er 3.

Desnoods alleen voor de PRE met extra reiskosten vergoeding.

Weten jullie er 1, graag want mijn PRE staat te plat en begint al beroerd te lopen. :(

Omgeving Tiel.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:22

Helaas ik kan je niet helpen, wij wonen in Zuid Holland dus dat gaat um niet worden.
Succes...

Anoniem

Re: Hoefsmid pre gelderland/ nb gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:30

Nee jammer....

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:42

Marc van der Linde. Hij zit niet heel dichtbij maar denk dat dat geen probleem is. Hele fijne smid en heeft absoluut verstand van zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:19

Bedankt, heeft hij website?

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:42

Hi Russel,
Ik kan je mijn hoefsmid van harte aanbevelen : http://barefoot-hoofrehab.nl/contact.html.
Hij doet mijn PRE nu 1 jaar (hij is 7 jaar en sinds 1 jaar in NL). En hij is nog geen dag kreupel geweest. Hij heeft zijn spaanse voeten spaans gelaten. Er staat nog een PRe op stal bij ons, die door andere smid niet echt geholpen is, en die gaat onder zijn hoede nu ook vooruit. Hij heeft klanten in heel NL. Als je meer wil weten PB maar,

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:27

Ja heb ik gezien, bedankt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:39

Wij maken sinds ca. 1,5 jaar gebruik van de diensten van Theo Smits uit Heelweg ( niet bepaald in de buurt van Tiel :o ), maar wel een erg goede hoefsmid. Bevalt ons erg goed, vooral ook omdat hij Ultramar ( onze Lusitano hengst) zo op de voeten zet zoals we dat graag zien en zoals het bij een Iberier past; vrij hoog op de verzenen! Hij doet geen nb, maar zet de paarden wel uitstekend op de voeten.
Wij gaan altijd naar hem toe, hij komt wel aan huis maar ik ken zijn voorwaarden daarvoor niet. Als je meer wil weten hoor ik het wel via PB.

En off topic; we zijn nog wel erg benieuwd naar de foto's van de oefendag. ;)

Edit; onze "oude"" hoefsmid ( Piet van Kempen) zit in de buurt van Nijmegen; hij heeft ook veel ervaring met Iberiers ( geleerd van Ron Rennerie). Dat was de enige waar wij altijd naar toe " durfden" met Ultramar, was voor ons 1,5 rijden, maar zeker de moeite waard. Mogelijk is dat meer in de buurt, maar ik weet ook van hem niet of hij huisbezoek doet en zo ja, onder welke voorwaarden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:24

Volgens mij maakt het niet uit of een smid een iberisch paard wel of niet kan bekappen. Een goede smid kijkt naar de stand van het been en naar de as van de voet. Ik heb 2 PRE's en die worden door een gewone smid bekapt. Toen ik nog in Nederland woonde, deed een gewone smid de voeten van onze PRE's en fries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:38

Mag ook gewone smid zijn hoor :D , maar iig eentje die verstand van pre's heeft.....dus weet dat die niet zijn zoals de kwpners....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:39

El cid pb je even....en die foto's komen binnenkort zeker!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:51

Theo Smits is ook mijn smid, maar die gaat volgens mij niet voor 3 paarden naar Tiel rijden en al helemaal niet voor slechts 1 paard :o
Hij komt aan huis op een paar grotere locaties, de rest laat hij aan huis komen.
Ik vind het persoonlijk wel een enorm fijne en goede smid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:54

Naar hem toekomen is momenteel geen optie....jammer

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:57

Ik zou zeker Marc vd Linde eens een belletje geven :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:06

Heelweg, zucht, 94 km.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:22

Ja, het is ( voor jou) niet bepaald naast de deur.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:41

Ben je bekend met Peter van Grevengoed? Heeft jaren in Utrecht gewerkt en is nu volledig voor zichzelf begonnen. Mijn KWPN-er heeft 2 ongelijke voeten en staat wat toontredend, maar doet het erg goed nu sinds ik hem als smid heeft. Durf niet te zeggen of hij echt ervaring heeft met PRE's, maar je kunt hem altijd even bellen. Mocht je zijn gegevens willen dan hoor ik het wel.