Wie kent PRE hengst Alazan PM?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

Wie kent PRE hengst Alazan PM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:03

Zoals sommigen hier wel weten heb ik sinds vorig jaar een PRE hangst van nu 2 jaar. Hij is geboren in Spanje, ik heb hem zelf in Nederland gekocht van degene die hem samen met nog wat jaarlingen had geïmporteerd.

Na heel veel zoekwerk ben ik er nog steeds niet uit wie nou eigenlijk zijn ouders zijn. Natuurlijk via de website van ANCCE heb ik de namen, eigenaren en fokkers wel gevonden, maar ik kom niet verder dan waar ik nu ben, ik zal het even uitleggen wat ik al geprobeerd heb;

Van moeders kant wordt ik eigenlijk niks wijzer. Van vaders kant (Alazan PM) heb ik de website van de fokker gevonden, daar bericht heen gestuurd en reactie gekregen *\o/* Die heeft alleen geen fotos of huidige informatie over hem, hij heeft hem als veulen al verkocht. De huidige eigenaar; JUAN SANCHEZ MONTOYA, is ook een dood spoor voor mij. Ik kan niks over de man zelf of zijn paarden houderij terug vinden. Ik vermoed dat hij banden moet hebben met de mensen van deze fokkerij: http://www.caballosyyeguaspre.com/index_ing.html

De andere geïmporteerde jaarlingen komen namelijk allemaal hiervandaan, en deze finca staat ook op de dekbon van mijn paard als waar de dekking is uitgevoerd. Ik heb 2 maal een bericht gestuurd via die website, maar ik kan geen Spaans, dus typ een verhaal in het engels, excuseer mij voor het gebrek aan spaans spreken, en plak daarbij hetzelfde verhaal nadat ik het door google translate heb gehaald in het spaans. Maar helaas geen reactie.

De hengst Alazan PM heeft nog wel 2 andere PRE nakomelingen, 1 staat in frankrijk, met de eigenaresse daarvan heb ik via facebook contact, en zij dacht nog wel een foto van hem te hebben, maar ik krijg daar nu ook geen bericht meer van, behalve dat ze de foto nog niet heeft kunnen vinden.

Een andere nakomeling van hem staat te koop op een spaanse website, http://www.milanuncios.com/venta-de-pot ... 198048.htm Maar daar krijg ik ook geen reactie van de verkoper op mijn berichtje.

De vader van Alazan heb ik wel gevonden via google: http://www.ecumercado.com/ecumercado/fi ... /16122.pdf 1.72m groot!

Maar ik zou zo graag ook een fototje hebben van de vader/moeder van mijn telg, Alazan PM dus, een vos hengst uit 2006. Iemand hier die mij verder op weg kan helpen? Of misschien iemand die spaans kan schrijven, zodat ik een correct spaans berichtje naar die website kan sturen? wie weet dat er dan wel een reactie komt!

Sammyoo

Re: Wie kent PRE hengst Alazan PM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:45

Is Alazan niet de kleur van de vader? Volgens mij betekent dat 'vos'.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:31

Het valt niet mee om hier verder info over te vinden.
Sommige spaanse fokkers zijn nog niet eens bekend met internet (geef ze eens ongelijk, met dat mooie weer daar ) ;-)
Kheb zelf ooit een poging gedaan de vader van Gemelo eens op de foto te krijgen via de fokker. (via vriendenfokkers in spanje, maar zelfs die kon hem niet vinden, en was vice president van de ANCCE)
Deze fokker was iemand die nergens info op het net had.
uiteindelijk heb ik de strijd opgegeven
Terwijl hij toch een 'bekende' vader had. Maar daar zijn nergens foto's van te vinden.
Er zijn zoooooooooveeel dekhengsten in spanje, waarvan er denk ik maar 20 % terug te vinden zijn per foto op het net.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 10:05

@ Sammyoo alazan is inderdaad ook de kleur, staat onder in mn bericht dat hij vos is. Maar het is ook zn naam, lekker origineel, net zoals je schimmel 'witje' noemen :Y)

@ nombrado ah jij hebt dus ook een hele zoektocht geprobeerd, jammer dat het niet gelukt is. Ik had al zo'n idee ja dat veel mensen daar echt niet de behoete hebben om een mooie website met foto's van hun paarden te maken, toch jammer he

Ergens vermoed ik dat hij niet zo gek veel voorstelt als dekhengst, die vader :Y) hij heeft nu 3 pre nakomelingen namelijk, de laatste staat in spanje te koop, die van mij is in een groep naar nederland gekomen en een andere staat in frankrijk, allemaal niet goed genoeg om zelf te houden dacht ik zo.. maar die van mij is natuurlijk wel geweldig <3

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:35

veel spanjaarden en kleine fokkers zitten in een recessie....en móeten dus hun dieren verkopen voor ver beneden de waarde van de dieren.
een paard die jij nu hebt, van deze maat, als veulen, was je 5 jaar geleden in spanje toch zeker 7 tot 10 000 euro voor kwijt
tegenwoordig krijg ik ze soms zowat gratis aangeboden omdat ze het voer niet meer kunnen betalen.
:-(

talentvolle dekhengsten zat in spanje...
nu moeten ze nog leren rijden :+ (en wij ook ;) ) niet iedere fokker doet mee met de morfologische keuringen in spanje.....en helemaal niet in deze tijd.
in spanje gaat het echt heeeeel slecht.
alleen de grote (rijkere) fokkers hebben er wat minder last van. (met geld maak je geld tenslotte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:12

ik ben ook al anderhalf jaar op zoek naar de fokker van mijn P.R.E.
Heb wel een adres en e-mail, maar de e-mail werkt niet en als ik het adres intyp op Google map kom ik op een appartement uit :+
Is heel moeilijk zoeken naar fokkers en hengsten daar.

Mijn vorige P.R.E. is gefokt door iemand die veel meer paarden had en ook een website, daar had ik toen wel contact mee.
Inmiddels is die P.R.E. verkocht.

Ken je deze site trouwens al?
http://www.grupopre.com/v2/v3_historicos.php?sec=16

Zo heb ik foto's kunnen vinden van alle hengsten die in de stamboom zitten van mijn paard.
Hij zit aardig dicht bij Fuego *D

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:40

Ik ben dus in ieder geval niet de enige die vastloopt met ouders/fokkers zoeken

Dankje voor de site Especial, die kende ik inderdaad nog niet. Heb er toch nog een paar familileden uit kunnen vissen, weliswaar maar 3, maar toch wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:46

In ieder geval al iets toch!
Ik heb een stuk of 16 gevonden.
De stamboom waar het mee begint is Americano, uit 1927.
Grappig om te zien hoe weinig barok ze daar nog zijn he, alle foto's die ik vond lijkt mijn paard totaal niet op haha.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:27

Daarom moet ik ook altijd wel lachen als men van een rankere PRE zegt dat die modern is. Maar die rankere bestaan al heel lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:01

Haha ja inderdaad! met de jaren zijn ze steeds ronder en barokker geworden.

Afbeelding
Dit is nou niet bepaald een P.R.E. meer te noemen :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:38

Especial schreef:
ik ben ook al anderhalf jaar op zoek naar de fokker van mijn P.R.E.
Heb wel een adres en e-mail, maar de e-mail werkt niet en als ik het adres intyp op Google map kom ik op een appartement uit :+
Is heel moeilijk zoeken naar fokkers en hengsten daar.

Mijn vorige P.R.E. is gefokt door iemand die veel meer paarden had en ook een website, daar had ik toen wel contact mee.
Inmiddels is die P.R.E. verkocht.

Ken je deze site trouwens al?
http://www.grupopre.com/v2/v3_historicos.php?sec=16

Zo heb ik foto's kunnen vinden van alle hengsten die in de stamboom zitten van mijn paard.
Hij zit aardig dicht bij Fuego *D

Wauw, bedankt voor deze link, zijn vader& opa staan er niet op, maar al wel z'n achteropa (de vader van zijn opa) gevonden, leuk!

Ook ik zou graag contact krijgen met de fokkers van mijn PRE, op ANCCE stond wel een mailadres, maar nooit wat terugggehad helaas!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:13

De vader van mijn PRE merrie (dat slankere bruintje in m'n profiel) heeft hele goeie afstamming, maar er is maar 1 veulen van omdat de eigenaar er niet verder mee gefokt heeft. Het heeft dus niets te maken zoals bij warmbloeden als ze niet veel nakomelingen hebben dat ze dan niet goed zijn.
Ziet er een hele leuke uit, ook zo'n spring in't veld als mijn PRE'ke :D . Mooie foto!
@Nombrado, voor niets??? Weet je er zo eentje staan?