Prijsklasse Fries voor onze eisen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eastpak

Prijsklasse Fries voor onze eisen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:21

Wij hebben nog wat twijfels qua budget voor onze eisen.
We zouden het op prijs stellen moesten jullie ons een prijsklasse zeggen voor wat onze eisen zijn.

Merrie (min. stamboekmerrie), ruin (brave hengst zonder hengstenstreken die geruind wordt)
Tot en met 9 jaar
Grote maat, vanaf een 164 cm (of een jonger dier dat nog groeit)
Braaf onder het zadel (voor de wagen is een must)
Makkelijk nageeflijk en niet lui
Fijn hoofd, liefst wat langere benen, beetje barok mag, moet knie-actie hebben (showgehalte is ook een must)
Verkeers -en trailermak
Uiteraard geen gebreken, manenexceem etc

Met vriendelijke groet.

Graag reactie's van mensen die thuis zijn in de friezenwereld.

anjaenrene

Re: Prijsklasse Fries voor onze eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:55

Zou voor het luxere type, zeker voor een hengst bij de betere handelsstallen toch al gauw rond de 5000 euro zijn. Heb net zelf een 5 jarige barokke stamboekmerrie met een flink deel van jou lijst gekocht voor €4500. Goedkoper kan natuurlijk ook en duurder zeker. Gr.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:10

ik denk ook rond de 5000 a 6000 met dit eisenpakket en zou zomaar nog meer kunnen worden
de prijzen lopen van ongeveer 3000 naar 9000 en dan heb je voor 3000 een stamboekmerrie waaraan je nog lekker moet werken
tja jemoet t ook treffen natuurlijk
succes met zoeken

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:50

Ligt heel erg aan wat het paard voor niveau heeft en welke leeftijd.. Ook t behang betaal je voor en welke afstamming het paard heeft. Papier is erg belangrijk bij de friezen ivm t inteelt gehalte. Let hier ook goed op. Van welke hengst t paard is betaal je vaak ook voor.

Je kan ook wat op internet lezen over dekhengsten en wat deze vererven kwa bewegingen etc. Zo kun je wat gerichter zoeken.

Ik zou gewoon wat informeren bij de handelstallen, bellen en info vragen kan geen kwaad.
Gok dat je toch wel aan €5000-7000 moet denken.
Met minder eisen worden ze een stuk goedkoper;)

Succes

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:06

ligt aan de leeftijd.
heb je een ruin hoef je niet naar het papier te kijken,dan is alleen belangrijk of de ruin aan je eisen voldoet.
heb je een merrie en kan het je niet schelen wat voor afstamming ze heeft omdat je er niet mee wil fokken,dan maakt het papier net zo min uit,zo ook met een hengst,de prijs gaat iets omhoog als het een stermerrie,ruin of hengst is.
koop je een vierjarig paard die redelijk groen is zal hij minder duur zijn als een 5 - 6-7 jarig paard wat al wat in de sport betekend heeft
dus een prijs kun je er moeilijk aan vast knopen,tis wat je er voor over hebt als het paard je aanstaat.
ik zou zeggen ga in de rondte kijken en informeren,en vergelijk de paarden en de prijs voor het paard wat je aanstaat.
neem iemand mee die er wat kijk op heeft,en laat het paard als je het wil aanschaffen helemaal keuren zodat je weet waar je aan toe bent,reken 500 euro voor een hele keuring erbij.
succes

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:47

haitze schreef:
ligt aan de leeftijd.
heb je een ruin hoef je niet naar het papier te kijken,dan is alleen belangrijk of de ruin aan je eisen voldoet.
heb je een merrie en kan het je niet schelen wat voor afstamming ze heeft omdat je er niet mee wil fokken,dan maakt het papier net zo min uit,zo ook met een hengst,de prijs gaat iets omhoog als het een stermerrie,ruin of hengst is.
koop je een vierjarig paard die redelijk groen is zal hij minder duur zijn als een 5 - 6-7 jarig paard wat al wat in de sport betekend heeft
dus een prijs kun je er moeilijk aan vast knopen,tis wat je er voor over hebt als het paard je aanstaat.
ik zou zeggen ga in de rondte kijken en informeren,en vergelijk de paarden en de prijs voor het paard wat je aanstaat.
neem iemand mee die er wat kijk op heeft,en laat het paard als je het wil aanschaffen helemaal keuren zodat je weet waar je aan toe bent,reken 500 euro voor een hele keuring erbij.
succes

Ik ben al 13 paarden gaan kijken, dus vergelijken geen probleem.
Maar ik wou gewoon een bevestiging qua budget voor mijn eisen.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:56

Eastpak schreef:
haitze schreef:
ligt aan de leeftijd.
succes

Ik ben al 13 paarden gaan kijken, dus vergelijken geen probleem.
Maar ik wou gewoon een bevestiging qua budget voor mijn eisen.

als je dertien paarden gezien hebt,heb je ook prijzen gehoord,dan weet je toch ongeveer hoe de prijzen zijn?
de een vraagt wat meer als de ander,niemand hier kan jou precies vertellen wat een paard voor waarde heeft,dat ligt aan een hoop factoren,en dan nog is het wat het persoon er voor vraagt en of jij dat kunt betalen