kosten fries 1 op het oog maar te duur of niet???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackiejtjj

kosten fries 1 op het oog maar te duur of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:45

Hallo ik ben op zoek naar serieuse mensen die mij kunnen helpen...

Ik ben al een poosje op marktplaats aan het kijken en zag net toevallig weer een advertentie staan van 3 friezen paarden
maar ik denk dat de prijzen veel te hoog liggen!!!

en mijn vraag aan jullie wat zijn ze waard!!

het gaat om een hengst merrie en veulen(merrie)

waar het bij mij om draait is het veulen die is van mei 2011
ouders hebben allebei geen papieren veulen is niet in bezit van paspoort geen chip en wederom geen vaccinaties.

ouders zijn allebei onbeleerd dus ik neem aan dat het veulen niet echt veel in handen word genomen

Hij vraagt voor het veulen 2000 euro en dat lijkt mij echt veel ste veel

wat denken jullie???

erbij moet ik wel zeggen dat pappa en mama echt een plaatje zijn en gewoon het uiterlijk hebben waar ik echt verliefd op ben

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:46

Geen papieren, niks? Dan lijkt het me zeker een veel te grote berg geld... :=

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:46

Als het veulen niet gechipt is, geen vaccinaties heeft gekregen en geen paspoort heeft dan zou ik er al niet eens overna denken om zo'n veulen te kopen voor zoveel geld.

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:50

nee ik ben ook zekker niet van plan om zoveel geld neer te leggen.. ik schrok echt onwijs!!!
ik zou via PB de link naar de advertentie kunnen sturen dat jullie kunnen kijken ( als je wilt )
maar daarom wil ik weten wat zou een normale prijs voor zo een veulen zijn.

dan zou ik misschien kunnen onderhandelen met die man en zeggen dat ik met mensen erover gesproken heb en dat heel veel vinden dat het gewoon teveel geld is...

ik heb die man al gebeld en het gezegt en hij zei dat het veulen hele mooie bloedlijnen heb en ik er via de dierenarts met bloed prikken erachter kan komen wie de familie was

maar ik zei erop zonder papieren maken de bloedlijnen niet zo heel veel meer uit
ouders hebben allebei niks dus dan moet ik wel erg ver terug in de tijd

Sientje

Re: kosten fries 1 op het oog maar te duur of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:53

Sta je er ook bij stil dat je bij onbekende ouders op voorhand dus geen beeld hebt over de inteeltfactor en de eventuele (rasgebonden) erfelijke aandoeningen? En dat dus de kans dat eventuele goedkoop in de praktijk duurkoop wordt aanwezig is?

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:54

zeker te duur,

je kan al veulens met papier en chip en paspoort voor veel minder kopen.
ik ben benieuwd naar de link

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:58

ja van goedkoop naar duurkoop ben ik me zekker van bewust..

maar erfelijke aandoeningen kunnen toch door middel van bloedafnamen bekeken worden??
of is dat niet zo?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:00

Veel te duur.

Ik ben op de Zuidlaardermarkt bezig geweest met een Fries hengstveulen met papier en 2e premie, voor € 1100,- euro.
Ze hadden ook 1 met een 3e premie en die was € 1000,-

Reden dat de verkoop niet doorging was dat de handelaar ineens zag dat het hengstje een dik been had en daarom mee terug ging naar huis, hij wilde hem niet eens verkopen, zo zie je maar, er zijn ook goede handelaren op de markt.

Ik zal es kijken of ik dat adres van die man nog kan vinden, was in ieder geval in Friesland, dus een echte Fries :=

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:03

Dit is echt veel te duur voor een papierloos fries veulen. Voor nog geen 1000 euro staan er meer dan genoeg op marktplaats en andere sites te koop met papier en chip etc. Ik zou hier niet aan beginnen als ik jou was.

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:05

jackiejtjj schreef:
ja van goedkoop naar duurkoop ben ik me zekker van bewust..

maar erfelijke aandoeningen kunnen toch door middel van bloedafnamen bekeken worden??
of is dat niet zo?

ligt er aan of de ouders bekend zijn

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:08

mensen echt supper erg bedankt ik ga de advertentie wegklikken en ik ga gewoon op zoek naar 1tje met papieren zoals ik lees het risico is gewoon te groot en ik ben eerder de fout in gegaan en moet het gewoon niet doen !!!

bedankt dat jullie zo eerlijk zijn!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:09

Heel verstandig van je. Succes met zoeken!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:13

als het merrieveulen papieren heeft (afhankelijk hoe goed) is een bedrag van 2.000,00 euro een normale prijs.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:55

friesiszwart schreef:
als het merrieveulen papieren heeft (afhankelijk hoe goed) is een bedrag van 2.000,00 euro een normale prijs.

ouders hebben allebei geen papieren veulen is niet in bezit van paspoort geen chip en wederom geen vaccinaties

Dit staat in de openingspost.

Wikke404

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:32

Er is afgelopen week op de paardenmarkt een super mooie fries 11 jaar betuigd verkeersmak en papieren erbij voor 300 euro verkocht! (aan de slager)! paarden, en ook friezen zijn niet veel meer waard... goedkoop zijn ze dus ook te krijgen! je kunt altijd een keer naar de paardenmarkt heen gaan er staan er zat, in overvloed. als je iemand meeneemt die er veel kijk op heeft en verstand van heeft kun je denk ik wel een leuk paardje vinden !:) Succes ermee.
hou ons op de hoogte!!!

P.S kijk uit wat je koopt :) /3